90 dagers risikofri prøveperiode, 2 års garanti og gratis standard levering for bestillinger over 450 NOK

Retningslinjer for personvern for Bose

Ikrafttredelsesdato: 13. juli 2021

For å gjøre våre rutiner for innsamling av data lettere å forstå, vil du legge merke til at vi har lagt til noen hurtigkoblinger og korte sammendrag av våre retningslinjer for personvern. Pass på at du leser alle retningslinjene for personvern slik at du fullt ut forstår våre rutiner og hvordan vi håndterer informasjonen din. Disse oppsummeringene er ikke ment å være en erstatning for våre retningslinjer for personvern.

Disse retningslinjene for personvern inneholder følgende deler:


Introduksjon

Vi vet at personvern er viktig for deg. Vi oppfordrer deg til å lese disse retningslinjene for personvern for å forstå informasjonen vi samler inn, hvordan vi bruker dem, og hvilke valg som er tilgjengelige for deg.

Disse retningslinjene for personvern gjelder informasjonen vi samler inn om deg i løpet av vår virksomhet, inkludert via Bose-nettsteder og forumer på nettet, produkter, mobilapper, tjenester, markedsføringsaktiviteter, forskning, detaljhandel og andre tilbud på og utenfor Internett som drives av eller på vegne av Bose. Samlet, omtaler vi disse produktene, tjenestene og tilbudene som «tjenestene».

Ved å bruke tjenestene godtar du disse retningslinjene for personvern, og at vi kan behandle, overføre og lagre informasjonen din i USA.

Når vi bruker uttrykkene «Bose», «vi» eller «oss» i disse retningslinjene for personvern, henviser vi til Bose-familien av selskaper, som betyr Bose Corporation og dets tilknyttede enheter under felles eierskap og kontroll. Informasjonen din kontrolleres av en av disse enhetene. Listen over våre behandlingsansvarlige finner du i Kontaktinformasjon for Bose-delen nedenfor.


Informasjonen vi innhenter

Informasjonen vi samler inn om deg, avhenger av hvilke tjenester du bruker, hvordan du bruker dem og informasjonen du gir oss.

Vi samler inn informasjon på tre hovedmåter: (1) informasjon du velger å gi oss, (2) informasjon vi samler inn automatisk via teknologi når du bruker tjenestene, og (3) informasjon vi samler inn fra andre kilder.

Informasjon du velger å gi oss

Når du bruker tjenestene våre, kan du velge å gi oss bestemt informasjon. Vi samler for eksempel inn informasjon direkte fra deg når du legger inn en bestilling og kjøper fra oss, oppretter eller bruker en Bose-konto, registrerer produktet ditt, legger ut kommentarer, bilder eller videoer til tjenestene, deltar i Bose-undersøkelser eller forskning, eller kommuniserer og samhandler med oss.

Noen av de vanligste informasjonskategoriene som vi samler inn direkte fra deg, er:

Kontakt- og kontoinformasjon, for eksempel navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og påloggingsinformasjon, inkludert My Bose-kontoinformasjonen din.

Finansiell informasjon og transaksjonsinformasjon, for eksempel kredittkortinformasjon og kjøps- og transaksjonshistorikk.

Informasjon om interaksjon med kundeservice, for eksempel meldinger som sendes til oss via elektroniske skjemaer eller e-post, og sammendrag eller tale- eller videoopptak av samhandling med kundeservice.

Informasjon du oppgir i forbindelse med undersøkelser og konkurranser, for eksempel interesser, preferanser, demografiske data (for eksempel kjønn), bilder og videoer, og nødvendig informasjon for at du skal kunne delta, og for at vi skal kunne oppfylle dine incentiver for premier eller deltakelse (hvis det er noen).

Jobbsøknadsinformasjon. Hvis du søker på en stilling hos Bose, kan vi samle inn informasjon som kontaktinformasjon, bakgrunnsinformasjon og ansettelsesforhold og historikk.

Informasjon vi innhenter automatisk via teknologi når du bruker tjenestene

Når du bruker våre tjenester, kan vi automatisk samle inn visse opplysninger. Vi bruker en rekke teknologier fra tredjeparter, inkludert informasjonskapsler og lignende verktøy, for å hjelpe til med å samle inn denne informasjonen. Se vår Informasjonskapselmerknad og «Analyser og reklame på Internett» nedenfor for mer informasjon.

Noe av informasjonen vi samler inn automatisk når du bruker tjenestene våre, inkluderer:

Informasjon om din tilgang til og bruk av Bose-nettsteder og e-postfor eksempel IP-adressen, nettleserspråket, delstaten eller landet du åpnet tjenestene fra, programvare- og maskinvareattributtene (inkludert enhets-ID-er, operativsystem og nettlesertype), og henvisende og neste URL-er, koblingene du klikker og filene du laster ned, sidene som vises, og rekkefølgen på disse sidene, hvor mye tid som er brukt på bestemte sider, vilkårene du bruker i søk på våre nettsteder, datoen og klokkeslettet du åpnet våre nettsteder eller åpnet våre e-poster, og annen lignende informasjon.

Informasjon om din bruk av Bose-produkter, mobilapper og annen programvare, inkludert:

Informasjon om Bose-produktet eller -programvaren, for eksempel produktets serienummer, operativsystemversjon, MAC-adresse, programvareversjon, batterilevetid, feillogger, systemoppdateringer og navnet du har tilordnet produktet.

Informasjon om enhetene og nettverket du kobler til Bose-produktet eller -programvaren, for eksempel Internett-tilkoblingstypen og tjenesteleverandøren, IP-adressen, SSID, kvaliteten/signalstyrken for trådløs tilkobling, feillogger, unike identifikatorer som er tilknyttet datamaskinen, nettbrettet eller mobilenheten som brukes med Bose-produktet eller -programvaren, samt enhetens operativsystem og nettlesertype.

Informasjon om tjenestene og innholdet du får tilgang til via Bose-produktet eller -programvaren, for eksempel medier, eksterne kilder og tredjepartstjenester som du kobler til Bose-produktet eller -programvaren, bruker-ID-tjenestesymboler som gjør at du kan få tilgang til og synkronisere til kontoene dine fra tredjeparter og innhold som du får tilgang til via produktet eller programvaren (for eksempel hvilemodus, stasjoner, spillelister, artister, album, sanger eller podcaster).

Informasjon om bruk og samhandling, for eksempel dato og tid som brukes til å bruke ulike funksjoner i produktet eller programvaren, sensordata (for eksempel hoderetning og bevegelse), tastetrykk, volumnivåer, forhåndsinnstillinger for system og miljødata (for eksempel støynivåer og lydfrekvenser for lyder rundt deg).

Posisjonsinformasjon. I tillegg til generell posisjonsinformasjon (f.eks. by/stat) som kan samles inn eller hentes fra IP-adressen din, vil noen av våre mobilapper be om nøyaktig posisjonsinformasjon via GPS-basert funksjonalitet slik at enkelte funksjoner kan fungere (f.eks. slik at du kan finne et produkt som er mistet eller stjålet, gir tilgang til lokale radiostasjoner). Vi vil alltid be deg om tillatelse i henhold til innstillingene på mobilenheten din før vi samler inn eller bruker nøyaktig posisjonsinformasjon.

Informasjon vi samler inn på utsalgssteder, for eksempel informasjon om mobilenheten eller nettverket når du velger å koble enheten til digitale Bose-skjermer eller skanne QR-koder i utsalgssteder (for eksempel enhetstype, operativsystem, navnet du har tilordnet enheten din, IP-adresse).

Informasjon som vi innhenter fra andre kilder

Vi kan motta informasjon om deg fra andre kilder, for eksempel forretningspartnere, markedsførere, forskere, analytikere, sosiale nettverk, og andre parter som kan hjelpe oss med å supplere våre arkiver.

Hvis du går inn på våre tjenester via en tredjeparts nettsted, program eller sosiale medieplattform (som Amazon Alexa, Google Assistant eller Facebook), kan vi motta informasjon om deg fra denne tredjepartens nettsted, program, eller plattform, avhengig av tredjepartens datapraksis og innstillingene (for eksempel navnet ditt, brukernavnet, e-postadressen og kommentarene eller innholdet du legger inn). Bose har ikke ansvaret for innholdet eller praksisen for tredjeparters nettsteder, programmer eller plattformer. Vi oppfordrer deg til å lese retningslinjene for personvern og sikkerhet for eventuelle tredjeparts nettsteder, programmer eller sosiale medieplattformer du velger å bruke.

Offentlige fora

Enkelte funksjoner i våre tjenester gjør det mulig for deg å dele kommentarer, bilder eller annet innhold offentlig med andre brukere, for eksempel et Bose-forum eller et nettsted for sosiale nettverk. All informasjon du sender via disse funksjonene, er ikke-konfidensiell, og kan bruke den til et hvilket som helst formål (inkludert i kundeuttalelser eller annet markedsføringsmateriale fra Bose). Hvis du for eksempel legger inn en produktomtale på et av nettstedene våre, kan vi vise den (sammen med det navnet du eventuelt anga) på andre Bose-nettsteder og tredjepartsnettsteder. All informasjon du legger ut åpent på slike måter, vil være tilgjengelig for publikum og potensielt gjennom søkemotorer fra tredjeparter. Vær derfor forsiktig når du bruker disse funksjonene.

Avidentifiserte data

Vi kan avidentifisere informasjonen vi samler inn, slik at informasjonen ikke kan identifisere deg eller enheten din, eller vi kan samle inn informasjon som allerede er avidentifisert. Vår bruk og formidling av avidentifisert informasjon er ikke underlagt noen restriksjoner i henhold til disse retningslinjene for personvern, og vi kan bruke og formidle den til andre uten begrensninger.


Informasjonskapsler og lignende teknologi

Vi samler inn informasjon via informasjonskapsler og andre lignende teknologier, inkludert når du besøker nettstedene våre og bruker programmene våre. Se vår Informasjonskapselmerknad for å lære mer.


Analyser og reklame på Internett

Analyser på Internett

Vi kan bruke tredjeparts analysetjenester på våre tjenester (f.eks. Google Analytics, Adobe Analytics). Disse tjenesteleverandørene kan angi og få tilgang til sine egne informasjonskapsler, pikselkoder og lignende teknologier på tjenestene våre og på tredjepartstjenester for å samle inn informasjon som kan brukes til å spore brukere over tid og på tvers av tjenester. Disse analysetjenestene hjelper oss med å forstå hvordan brukerne kommer til og bruker tjenestene våre.

Hvis du ikke vil at Google Analytics skal samle inn og bruke informasjon om din bruk av nettstedene våre, kan du installere nettlesertillegget for å takke nei til det i nettleseren. Du kan også trekke tilbake samtykket til at Google Analytics kan vise annonser eller Google Displaynettverk ved å bruke Google Ads-innstillinger.

Hvis du vil vite mer om Adobes praksiser for personvern og gjøre valg angående deres sporingsaktiviteter, kan du se Adobes nettsted.

Annonsering på Internett

Bose ønsker å gi deg relevant, verdiskapende innhold i våre nettannonser. Vi viser deg ikke reklame fra tredjeparter når du bruker tjenestene våre. Vi arbeider imidlertid med elektroniske analyseprogrammer og reklamepartnere for å vise Bose-reklame på tredjeparts nettsteder og for å skreddersy våre egne annonser og kommunikasjon på våre tjenester på en bedre måte.

Våre partnere kan også plassere informasjonskapsler, pikseletiketter og lignende teknologier på mange Internett-tjenester, inkludert våre. De bruker disse teknologiene til å samle inn informasjon om aktivitetene dine på disse tjenestene, slik at du får mer relevant annonsering. De kan for eksempel bruke informasjonen de samler inn fra informasjonskapslene sine på tjenestene våre, til å identifisere Bose-produkter og -tjenester som du kanskje er interessert i, og til å gjenkjenne enheten din slik at de kan vise deg relevante Bose-annonser når du bruker tjenestene våre og andre tjenester. I tillegg gir vi innimellom grunnleggende informasjon som vi samler inn (for eksempel e-postadresser) til tjenesteleverandører, som kan sammenstille denne informasjonen i avidentifisert form med informasjonskapsler, mobilannonseidentifikatorer, og andre proprietære ID-er for å gi deg mer relevante annonser når du besøker andre nettjenester.

Du kan lære om hvordan du kan velge å ikke motta tilpassede annonser på Internett fra annonsepartnerne våre, ved å følge instruksjonene i Informasjonskapselmerknad i delen om behandling av informasjonskapsler.


Hvordan vi bruker informasjonen din

Bose kan bruke informasjonen vi samler inn på følgende måter:

For å kunne tilby tjenestene du har bedt om, for eksempel å fullføre et kjøp, gi kundestøtte eller integrere med direkteavspillingstjenester du velger.

For å kommunisere med deg, for eksempel holde deg oppdatert på kjøp, forsendelser, produkt- og programvareoppdateringer og endringer i vilkårene og retningslinjene våre.

Til markedsførings- og reklameformål, inkludert å gi deg de siste produktkunngjøringene, kampanjene og informasjon om kommende arrangementer.

For å gjøre opplevelsen mer personlig og tilpasse tjenestene, for eksempel levering av relevant innhold og anbefaling av funksjoner via våre tjenester.

For å forbedre tjenestene våre, inkludert feiloppdaging og feilrapportering, for å forstå hvordan brukerne samhandler med tjenestene og annonsene våre, forbedrer brukbarheten og effektiviteten til produktene våre, utfører forskning og analyser og tester og oppretter nye produkter, funksjoner og tjenester.

For forretningsdriften, inkludert vedlikehold av kontoen din, gjennomgang og behandling av ansettelsesprogrammer og for sikkerhet, svindelforebygging og juridisk overholdelse, for eksempel oppdaging av sikkerhetshendelser og beskyttelse mot skadelig, villedende eller ulovlig aktivitet.

Til å gjenkjenne brukere i Bose-tjenester, personlige enheter og nettlesere. Noen ganger kan vi eller våre tjenesteleverandører bruke informasjonen vi samler inn (for eksempel brukernavn, IP-adresse og unike enhetsidentifikatorer) til å prøve å identifisere den samme unike brukeren i flere Bose-tjenester, personlige enheter (for eksempel smarttelefoner, nettbrett), Og nettlesere (for eksempel Safari og Chrome) for å gi deg en mer sømløs og tilpasset opplevelse med disse tjenestene, enhetene og nettleserne.

Andre formål som vi søker ditt samtykke til. Vi kan også bruke informasjonen til et bestemt formål som vi kommuniserer med deg. Vi vil be om ditt samtykke til å behandle informasjonen din for slike formål i henhold til gjeldende juridiske krav.

Lovene i enkelte jurisdiksjoner krever at selskaper forteller deg om de juridiske begrunnelser de er avhengige av for å behandle informasjonen din. Vårt juridiske grunnlag for behandling av informasjonen din som beskrevet i disse retningslinjene for personvern er som følger:

  • Der bruk av opplysningene dine er nødvendig for å utføre forpliktelsene våre i henhold til en kontrakt eller forpliktelse overfor deg. For eksempel, for å levere tjenestene du har bedt om fra oss, eller for å overholde vårt nettsteds tjenestevilkår.
  • Der bruken av informasjonen din fremviser våre legitime interesser eller andres legitime interesser. For eksempel, for å sikre tjenestene våre, drive virksomheten vår og våre tjenester, betale og motta betalinger, forsvare våre juridiske rettigheter og forhindre svindel.
  • Der vi bruker opplysningene dine til å overholde gjeldende juridiske forpliktelser. Det kan for eksempel være å holde oversikt over kjøp for avgiftsformål og revisjonsformål.
  • Der du har samtykket i at vi behandler opplysningene dine til et bestemt formål.

For formålene som omtales i disse retningslinjene for personvern, kan vi kombinere informasjon vi innhenter via tjenestene, med informasjon vi mottar fra andre kilder, både på Internett og ellers, og bruke slik kombinert informasjon i samsvar med disse retningslinjene for personvern.


Hvordan vi deler og viderebringer informasjonen din

Bose kan dele informasjonen din på følgende måter:

Tilknyttede enheter

Vi kan dele informasjon i Bose-familien for å levere tjenestene, drive virksomheten og forbedre tjenestene og kundeopplevelsen.

Tjenesteleverandører

Vi bruker utvalgte tredjepartsleverandører for å hjelpe oss med å levere tjenestene våre og drive virksomheten vår, og vi kan gi tilgang til eller dele informasjonen din med disse leverandørene. De tilbyr en rekke tjenester til oss, inkludert kundestøtte, betalingsbehandling, frakt, salg og markedsføring, produktdesign og -utvikling, datalagring, sikkerhet, forebygging mot svindel, forskning, og juridiske tjenester. Disse tjenesteleverandørene har tillatelse til å få tilgang til og bruke informasjonen din til formål med å utføre tjenester for Bose eller å overholde gjeldende juridiske krav.

Plattformer, nettsteder, programmer og tjenester fra tredjeparter

Når du kobler til en tredjeparts plattform, nettsted, program eller tjeneste via tjenestene våre, deler vi informasjon om deg som er nødvendig for å aktivere levering av tredjeparts innhold eller tjeneste (f.eks. påloggingsinformasjonen til strømmetjenesten din eller å be Amazon Alexa om å spille av musikken din). Hvis du velger å starte disse tilkoblingene, godtar du at tredjepartens retningslinjer og vilkår, og ikke Boses, styrer bruken av disse tredjepartsplattformene, nettstedene, programmene og tjenestene. Vi oppfordrer deg til å lese retningslinjene for personvern og sikkerhet for slike tredjeparter.

Beskyttelse av Bose og andre

Vi kan formidle informasjonen vi samler inn om deg hvis det er påkrevd å gjøre det ved lov eller i god tro om at slik formidlingen er rimelig nødvendig for å: (a) overholde samsvar med juridiske prosesser (for eksempel en stevning eller rettskjennelse), (b) håndheve tjeneste- eller salgsvilkårene våre, disse retningslinjene for personvern eller andre kontrakter med deg, inkludert gransking av potensielle brudd, (c) svare på påstander om at innhold krenker rettighetene til tredjeparter, (d) beskytte rettigheter, eiendom eller personlig sikkerhet for Bose eller andre.

Forretningsoverføringer

Etter hvert som vi videreutvikler virksomheten vår, vil vi kunne kjøpe opp, slå oss sammen med eller inngå samarbeid med andre selskaper. I slike transaksjoner inkludert i planleggingen av slike transaksjoner, kan din informasjon være blant de overførte eiendelene. Hvis en del av, eller alle Bose-aktiva selges eller overføres til en tredjepart, kan vi dele eller overføre informasjonen som en del av transaksjonen.


Barns personvern

Våre tjenester er ment for generelt publikum og er ikke rettet mot barn. Hvis vi blir oppmerksomme på at vi har innhentet data uten juridisk gyldig samtykke fra barn under en alder der slik tillatelse er nødvendig, vil vi ta rimelige forholdsregler for å slette den så snart som mulig.


Sikkerhet og oppbevaring av informasjonen

Din informasjons sikkerhet

Vi er opptatt av å beskytte informasjonen din. Vi bruker en rekke tekniske, fysiske og organisatoriske sikkerhetstiltak som er utformet for å beskytte mot uautorisert tilgang, endring, formidling eller ødeleggelse av informasjon. Ingen sikkerhetstiltak er imidlertid perfekte eller ugjennomtrengelige. Vi kan derfor ikke garantere sikkerheten til informasjonen din.

Når du bruker en My Bose-konto, er det viktig at du velger et sterkt passord og ikke deler det med andre. Varsle oss umiddelbart hvis du har noen bekymringer om uautorisert bruk av kontoen din.

Vi overvåker regelmessig tjenestene våre for mulige sikkerhetsproblemer og angrep. Hvis du har noen bekymringer om sikkerheten til våre tjenester, kan du kontakte oss slik det er beskrevet i delen Kontaktinformasjon for Bose nedenfor, slik at de kan behandles og løses i løpet av kort tid og på en effektiv måte.

Oppbevaring av informasjonen din

Vi beholder informasjon i forskjellige tidsperioder, avhengig av hvilke formål vi samler inn og bruker den til, som beskrevet i disse retningslinjene for personvern. Vi vil slette eller avidentifisere informasjon når det ikke lenger er nødvendig for å oppfylle disse formålene, med mindre en lengre oppbevaringsperiode er nødvendig for å overholde gjeldende lover. Det kan være tekniske eller andre driftsårsaker der vi ikke kan slette eller avidentifisere informasjonen din fullstendig. I så fall vil vi gjøre rimelige tiltak for å hindre videre behandling av informasjonen.


Dine kontroller og valg

Vi gir deg muligheten til å utøve visse kontroller og valg i forbindelse med vår innsamling, bruk og deling av informasjon. Dine juridiske rettigheter til å utøve slike kontroller og valg varierer avhengig av lovene i din jurisdiksjon.

Du kan be om følgende ved å fylle ut vårt elektroniske forespørselsskjemaeller ved å kontakte oss slik det er beskrevet i delen Kontaktinformasjon for Bose nedenfor:

  • Tilgang til, eller en kopi av, informasjonen din
  • Korreksjon eller endring av informasjonen
  • Sletting av informasjonen din
  • Overføringer av informasjonen din til en tredjepart
  • Begrensning eller innvending til visse typer bruk av informasjonen

Hvis du har gitt samtykke til at vi kan bruke informasjonen til et bestemt formål, kan du også be om å trekke tilbake samtykket.

Vi kan be om at du gir oss informasjon som er nødvendig for å rimelig bekrefte identiteten din, før vi besvarer forespørselen din. Vi vurderer alle forespørsler og gir svar innen tidsperioden som kreves av gjeldende lover. Vær imidlertid oppmerksom på at visse opplysninger kan være unntatt fra slike forespørsler.

Du har også muligheten til å bruke følgende kontroller med hensyn til informasjonen din:

Begrens informasjonen du oppgir til oss. Når du samhandler med oss, kan du velge å begrense informasjonen du oppgir. Hvis du velger å gjøre det, kan det imidlertid hende at du ikke kan dra nytte av mange av tjenestene våre, og det er ikke sikkert at vi kan oppfylle dine forespørsler.

Oppdater eller lukk My Bose-konto. Du kan oppdatere påloggingsopplysningene og profilinformasjonen din ved å logge deg på My Bose-kontoen din. Hvis du vil lukke kontoen, kan du fylle ut vårt elektroniske forespørselsskjemaeller kontakte oss slik det er beskrevet i delen Kontaktinformasjon for Bose nedenfor. Vær oppmerksom på at hvis du velger å slette kontoen din, vil du ikke få tilgang til noen tjenester der du logger på med denne kontoen, og du kan miste noen av funksjonene i Bose-produktene og -tjenestene som er koblet til denne kontoen.

Justere innstillingene for markedsføring og kommunikasjon:

Avstå fra markedsføring fra Bose ved å følge instruksjonene nederst i våre e-post markedsføring meldinger eller der det er tilgjengelig ved å logge på My Bose-kontoen og justere dine markedsføringskommunikasjoninnstillinger. Vær oppmerksom på at hvis du velger å avslutte abonnementet, vil det ikke hindre deg i å motta kommunikasjon om bestillingene, produkt-/programvareoppdateringene eller andre viktige merknader, for eksempel endringer i våre vilkår og retningslinjer, som ikke er markedsføring av natur.

Avstå fra push-varslinger fra Bose i innstillingsmenyen i mobilprogrammene eller mobilenheten.

Avstå fra informasjonskapsler som brukes i skreddersydde annonser ved å følge instruksjonene i vår Informasjonskapselmerknadunder delen om behandling av informasjonskapsler.

Avstå fra sporing på tvers av enheter for annonseringsformål ved å justere preferansene dine i mobilenhetens personverninnstillinger. Denne funksjonen kan variere etter mobilenhet. Se enhetsinnstillingene, eller kontakt produsenten av enheten hvis du vil ha mer informasjon.

Juster analyseinnstillingene:

Juster analyseinnstillingene i Bose-mobilapper. Noen av våre mobilapper gir valgmuligheter om vår innsamling og bruk av mobilapp-relatert informasjon for analyseformål. Du kan justere disse innstillingene via innstillingsmenyen i programmet.

Deaktiver analyseinformasjonskapsler som administreres av våre tredjeparts analysepartnere, ved å følge instruksjonene i vår Informasjonskapselmerknad under delen om administrasjon av informasjonskapsler.

Juster innstillingene for posisjonsdeling i Bose mobilappene ved å deaktivere posisjonsfunksjonene på mobilenheten. Denne funksjonen kan variere etter mobilenhet. Se enhetsinnstillingene, eller kontakt produsenten av enheten hvis du vil ha mer informasjon.


Tilleggsinformasjon for bestemte jurisdiksjoner

Informasjon for innbyggere i California

Hvis du bor i California, krever lovgivningen i California at vi gir deg følgende tilleggsinformasjon om formålet som vi bruker hver kategori av Personopplysninger til (som definert i California Consumer Privacy Act («CCPA»)). Hvis du vil ha mer informasjon om hver kategori og hvert bruksområde, kan du se avsnittene “Informasjon vi samler inn” og “Hvordan vi bruker informasjonen din” ovenfor.

comparisonTableText.adaFeaturesKey1

comparisonTableText.adaFeaturesKey2

Kategori for personlig informasjon

Kontakt- og kontoinformasjon

Finansiell informasjon og informasjon om transaksjoner

Informasjon om samhandling med kundestøtte

Innhold som er sendt inn i Bose-forumer på Internett

Undersøkelser og informasjon om trekninger

Informasjon om jobbsøknad

Informasjon innhentet med automatiserte teknologier

Formål med bruk

Tilby tjenestene, kommunisere med deg, markedsføring og reklame, tilpasse tjenestene, forbedre tjenestene, forretningsdrift, Med ditt samtykke

Tilby tjenestene, kommunisere med deg, markedsføring og reklame, tilpasse tjenestene, forbedre tjenestene, forretningsdrift, Med ditt samtykke

Kommunisere med deg, forbedre tjenestene, forretningsdrift, Med ditt samtykke

Kommunisere med deg, markedsføring og reklame, tilpasse tjenestene, forbedre tjenestene, forretningsdrift, Med ditt samtykke

Kommunisere med deg, markedsføring og reklame, tilpasse tjenestene, forbedre tjenestene, forretningsdrift, Med ditt samtykke

Å behandle din søknad og for våre juridiske formål

Tilby tjenestene, markedsføring og reklame, tilpasse tjenestene, forbedre tjenestene, forretningsdrift, gjenkjenne brukere på tvers av tjenestene, Med ditt samtykke

CPA viderefører visse forpliktelser for virksomheter som «selger» personopplysninger til tredjeparter. Basert på definisjonen av salg under CCPA og under gjeldende regelverk, tror vi ikke at vi engasjerer oss i slik aktivitet og at vi ikke har engasjert oss i slik aktivitet de siste 12 månedene fra virkedatoen i disse retningslinjene. Hvis vi noen gang tilbyr økonomiske insentiver i bytte for dine personopplysninger, vil vi gi deg relevant informasjon om slike insentiver.

Hvis du vil bruke eventuelle rettigheter i forbindelse med dine personopplysninger i henhold til lovgivningen i California, kan du se delenDine kontroller og valg ovenfor. Vi vil ikke diskriminere mot deg for å utøve disse rettighetene.

Merknad om Ikke spor (Do Not Track)

Ikke spor (DNT – Do Not Track) er en personverninnstilling brukere kan angi i enkelte nettlesere. Vi er opptatt av å kunne gi deg meningsfulle alternativer angående informasjonen som samles inn på nettstedene våre til tredjepartsformål. Derfor tilbyr vi de ulike mekanismene for tilbaketrekking av samtykke som er beskrevet ovenfor, og i vår Informasjonskapselmerknad. Noen nettlesere har en Ikke Spot-personvernsinnstilling i nettleseren. For øyeblikket gjenkjenner vi ikke, eller svarer vi ikke nettleserinitierte Ikke Spor-signaler. Finn ut mer om Ikke spor.

California «Shine the Light»-erklæring

«Shine the Light»-loven i California gir innbyggere i California rett til å avstå fra å dele visse kategorier av personopplysninger under visse omstendigheter (som definert i Shine the Light) med tredjeparter for direkte markedsføring, eller i alternativet, at vi gir forbrukerne gratis mulighet til å avstå fra slik deling. Vi deler for øyeblikket ikke personopplysningene dine med tredjeparter til deres egne markedsføringsformål.

Informasjon for innbyggere i Nevada

I henhold til Nevada-loven kan enkelte Nevada-forbrukere velge bort salg av «personlig identifiserbar informasjon» i bytte mot «pengebehandling» (som for eksempel at vilkårene er definert i henhold til Nevada-loven) til en person som kan lisensiere eller selge slik informasjon til andre. Vi driver ikke med slik aktivitet, men hvis du er bosatt i Nevada og har kjøpt varer eller tjenester fra oss, kan du sende en forespørsel om å avstå fra fremtidige salg i henhold til Nevada-loven, ved å kontakte oss som beskrevet i delen Kontaktinformasjon for Bose nedenfor. Vær oppmerksom på at vi kan treffe rimelige tiltak for å bekrefte identiteten din og autentisiteten til forespørselen.

Informasjon til internasjonale brukere

Vi opererer globalt og kan overføre, lagre og/eller behandle informasjonen din til eller med andre enheter i Bose-familien av selskaper eller andre tredjeparter, for eksempel pålitelige tjenesteleverandører og partnere på steder rundt om i verden (inkludert USA), til de formål som er beskrevet i disse retningslinjene for personvern. Uansett hvor informasjonen din overføres, lagres eller behandles av oss, tar vi rimelige forholdsregler for å beskytte informasjonen din i henhold til disse retningslinjene for personvern og gjeldende lover. Disse tiltakene kan omfatte å implementere standard kontraktsmessige bestemmelser for å styre overføringen av informasjonen din, eller andre midler godkjent av gjeldende lover. Ved å gi oss informasjonen din samtykker du i all slik overføring, lagring og behandling.

Hvis du har noen bekymringer eller klager på databehandlingsaktivitetene våre, ber vi deg først forsøke å løse slike problemer direkte med oss. Hvis det er aktuelt, kan du imidlertid sende en klage til tilsynsmyndighetene for personvern i landet du holder til i, eller søke et rettsmiddel gjennom lokale domstoler hvis du tror at dine rettigheter blir krenket.


Endringer i våre retningslinjer for personvern

Fra tid til annen kan vi endre eller oppdatere disse retningslinjene for personvern slik at de gjenspeiler endringer i lovgivningen, praksisen vår for innhenting og bruk av data, funksjonene i tjenestene våre eller teknologisk utvikling. Du bør regelmessig lese gjennom retningslinjene for personvern, og du kan finne ut om retningslinjene for personvern er endret siden forrige gang du leste dem, ved å se på ikrafttredelsesdatoen i begynnelsen av dokumentet. Ved å fortsette å bruke tjenestene bekrefter du at du har lest og forstått den nyeste versjonen av disse retningslinjene for personvern. Hvis vi gjør vesentlige endringer i retningslinjene, vil vi varsle deg gjennom våre tjenester, eller på andre måter, for å gi deg muligheten til å se gjennom endringene før de trer i kraft, i samsvar med gjeldende juridiske krav.


Kontaktinformasjon for Bose

Hvis du ønsker å kontakte oss eller har spørsmål om eller klager angående disse retningslinjene for personvern, kan du sende oss en e-post på privacyandsecurity@bose.com eller se Kontakt oss-siden vår for ytterligere kontaktinformasjon for Bose.

Personvernombud

Du kan også kontakte vår databeskyttelsesansvarlige ved hjelp av e-postadressen ovenfor eller via post til følgende adresse: Bose Corporation, The Mountain Road, Framingham, MA 01701.

Behandlingsansvarlig

En behandlingsansvarlig er datterselskapet eller den tilknyttede enheten til Bose som primært er ansvarlig for informasjonen som samles inn og brukes innenfor omfanget av disse retningslinjene for personvern. Den behandlingsansvarlige fra Bose som er ansvarlig for informasjonen din, er som følger:

  • Hvis du bor i USA, Latin-Amerika eller Canada, er Bose Corporation (med adresse The Mountain Road, Framingham, MA 01701) behandlingsansvarlig for informasjonen din.
  • Hvis du bor i Kina, er Bose Electronics (Shanghai) Company Limited (med adresse Part C, Plant 9, No. 353 North Riying, Kina (Shanghai) Pilot Free Trade Zone) behandlingsansvarlig av informasjonen din.
  • Hvis du bor et annet sted, er Bose Products B.V. (med adresse Gorslaan 60, Purmerend, Nederland) behandlingsansvarlig, med unntak av behandlingsaktiviteter i tilknytning til produktstøtte, produktanalyse og utviklingsaktiviteter, som Bose Corp. er behandlingsansvarlig for.