Hvis du har både AirPlay 1- og AirPlay 2-høyttalere, kan du merke deg følgende når du spiller fra en iOS-enhet:
Gjelder for:
- Bose Home Speaker 300
- Bose Smart Speaker 500
- Bose Home Speaker 450
- Bose Portable Smart Speaker
- Bose Soundbar 500
- Bose Soundbar 500
- Bose Smart Soundbar 700
- iOS-enheter kan ikke strømme til både AirPlay 1- og AirPlay 2-høyttalere samtidig
- Du kan enten strømme til én AirPlay 1-kompatibel høyttaler, eller du kan strømme til én eller flere AirPlay 2-kompatible høyttalere
Kontroller at både AirPlay-enheten og SoundTouch-systemet er koblet til samme nettverk. De kan ikke samarbeide over ulike nettverk. (Merk: Et gjestenettverk betraktes som et annet nettverk, selv om det sendes ut av samme ruter eller tilgangspunkt)
Kontroller at VPN, eksternt skrivebord eller en annen virtuell programvare ikke er i bruk
Kontroller at både AirPlay-enheten og SoundTouch-systemet er innenfor rekkevidden til den trådløse ruteren. SoundTouch-systemets Wi-Fi®-indikator lyser hvitt ved en vellykket nettverkstilkobling. Hvis systemet eller AirPlay-enheten ikke er tilkoblet eller har dårlig tilkobling til nettverket, må du flytte enheten nærmere ruteren ( Merk: Avstanden mellom systemet og enheten er ikke viktig. De må begge være innenfor ruterens rekkevidde)
Kontroller at datoen på AirPlay-enheten er riktig angitt
På AirPlay-enheten avslutter du musikkappen og/eller iTunes, venter 10 sekunder og åpner deretter appen på nytt og prøver igjen
På AirPlay-enheten slår du Wi-Fi av og på igjen
Start AirPlay-enheten på nytt ved å slå den av og på igjen
Start ruteren på nytt ved å koble fra strømmen i 30 sekunder
Start SoundTouch-systemet på nytt ved å koble fra strømledningen i 30 sekunder. For SoundTouch Portable-systemer holder du AUX-knappen inne i ca. 15 sekunder til skjermen slås av