Få gratis forsendelse når du bestiller i dag.
 

Uekte produkter

Den eneste måten du kan være sikker på at du kjøper et ekte Bose-produkt, er å kjøpe det direkte fra Bose eller en Bose-autorisert forhandler. Bose-produkter som forbrukerne kjøper direkte fra Bose eller en autorisert forhandler, uansett om det er på nettet, via telefon, fra en katalog eller i en butikk, er ekte og er underlagt Boses begrensede garanti.

Det kan være risikofylt å kjøpe fra ikke-autoriserte forhandlere. Dersom forhandleren ikke fremskaffer en kvittering som viser at produktene ble kjøpt fra en autorisert forhandler, er ikke produktene underlagt noen garanti fra Bose. Videre kan det være at produkter du kjøper fra uautoriserte forhandlere, er uekte eller tyvegods, og hvis du prøver å videreselge slike produkter, kan du stå overfor betydelige sivile erstatningskrav og/eller rettsforfølgelse.

Hva du skal se etter, og hva du skal gjøre

Det er mange uekte produkter på markedet. Bose er blitt oppmerksom på at det selges uekte produkter av de fleste typer Bose-hodetelefoner, inkludert QuietComfort 35, 25, 20/20i, 3 og 15, SoundLink, SoundSport, SoundTrue, SoundTrue Ultra, FreeStyle, IE2, MIE2/MIE2i, SIE2/SIE2i, OE2/OE2i, AE2/AE2i og Bluetooth®-hodesett, samt av høyttalerne SoundLink III, II, Mini og Color av uautoriserte selgere på populære auksjonsnettsteder og andre nettsteder samt på loppemarkeder. I enkelte tilfeller påstår selgere i Kina at de selger ekte OEM-hodetelefoner, men disse produktene er uekte. Disse produktene selges vanligvis til lavere priser enn prisene fra Bose og de autoriserte forhandlerne, men prisene er ofte ikke lave nok til at kjøperne får mistanke om at produktene er uekte.

De uekte produktene og emballasjen ligner veldig på ekte Bose-produkter, men de oppfyller ikke de høye ytelsesstandardene som ekte Bose-produkter har. Svindlere går langt for å få produktene til å se ut som ekte produkter. De legger ved garantiregistreringskort i esken og påfører produktene serienumre som kopierer ekte Bose-serienumre, slik at de ser ekte ut. Det er svært vanskelig å skille uekte produkter fra de ekte. Hvis du tror du kan ha kjøpt uekte Bose-produkter, oppfordrer vi deg til å kontakte Report_Counterfeits@bose.com, slik at vi kan hjelpe deg å finne ut om produktet er uekte.

Hodetelefoner og trådløse høyttalere er de Bose-produktene vi har sett uekte versjoner av oftest, men vi har også sett uekte versjoner av enkelte eldre høyttalermodeller, for eksempel høyttalersystemene 101 og 301 og Panaray 502 A loudspeaker. Av og til blir BOSE-varemerket påført produkter som ikke ligner på noen produkter vi for tiden produserer, for eksempel karaokemikrofoner. I alle tilfeller får du best beskyttelse mot uekte produkter ved å handle hos en autorisert forhandler.

Tre måter å beskytte deg mot svindel på:
Kjøp direkte fra Bose, enten på nettet, via telefon eller hos en autorisert Bose-forhandler. Bose.com er det offisielle nettstedet til Bose Corporation for beboere i USA og tilhørende områder. Hvis du ønsker å kjøpe et produkt nå, kan du være trygg på at du får et ekte Bose-produkt.

Se etter det offisielle merket som viser at forhandleren er en autorisert Bose-forhandler, som finnes på enkelte forhandleres nettsteder.*

Kontakt oss hvis du lurer på om en forhandler er autorisert. Hvis du bor i USA, kan du ringe 1-800-999-2673 eller sende oss en e-post på privacyandsecurity@bose.com. Hvis du bor utenfor USA, kan du gå til Bose Worldwide for å finne kontaktinformasjonen for ditt land. En representant for Bose vil kontrollere navnet på forhandleren eller nettstedet du har tenkt å kjøpe fra, og fortelle deg om det er en autorisert Bose-forhandler.

Hvis du vil rapportere et mistenkt uekte Bose-produkt, kan du sende en e-postmelding tilReport_Counterfeits@bose.com. Bose setter pris på din hjelp til å forhindre distribusjon av uekte produkter.

Bose Corporation
Framingham, Massachusetts, USA

*Ikke alle autoriserte Bose-forhandlere viser merket for øyeblikket.