Gratis levering og gratis retur
 

Kan ikke koble til Wi-Fi-nettverket

Gjelder for:

mer...

Hvis SoundTouch-systemet ditt ikke vil koble seg til nettverket, kan du prøve følgende:

Hvis du konfigurerer systemet for første gang:

Hvis SoundTouch-systemet ikke er aktivert for Bluetooth, må du ikke sette ruteren i modusen for «N-Only / 5 GHz Only» (bare N / bare 5 GHz). Bruk modus med 2,4 GHz eller 2,4 / 5 GHz (noen ganger kalt «B/G/N» eller «Mixed» (Blandet) modus)

Kontroller at systemet er innen rekkevidden til den trådløse ruteren.

Start datamaskinen eller en mobil enhet, og åpne SoundTouch-programmet på nytt

Tilbakestill SoundTouch-systemet.

Logg deg på ruteren, og kontroller sikkerhetsinnstillingene for det trådløse nettverket. Trådløs sikkerhet bør ikke være stilt på et «Enterprise» (Bedrift)-alternativ

Prøv metoden for alternativ konfigurering.

Hvis systemet ditt tidligere har vært koblet til nettverket:

Start ruteren på nytt ved å koble fra strømledningen i 30 sekunder

Tilbakestill navnet på Bose-produktet.

Hvis nettverksnavnet, passordet eller sikkerheten ble endret nylig, oppdaterer du nettverksinnstillingene i SoundTouch-appen. Se Tilkobling til et Wi-Fi-nettverk etter endring av passord for hjelp

Hvis du prøver å koble deg til et nytt nettverk, kan du se Tilkobling til et annet Wi-Fi-nettverk

Hvis systemet er satt opp for å arbeide med mer enn ett Wi-Fi-nettverk, kan det ta opptil to minutter å koble det opp, da systemet prøver å koble seg til nettverket som ble brukt sist av de fire den lagrer i minnet

Hvis mulig kobler du til noen av de andre trådløse enhetene du har (dvs. Blu-ray-spiller eller et spill-system) til nettverket med en Ethernet-kabel. Dette vil øke båndbredden på det trådløse nettverket, og kan forbedre ytelsen av trådløse enheter i nettverket ditt

Deaktiver midlertidig alle sikkerhets-/anti-virus- eller brannmur-programvarer som kjører på datamaskinen for å finne ut om det er programvaren som forårsaker problemet. Hvis problemet er knyttet til sikkerhetsprogramvare, går du til programvarens innstillinger og sikrer at SoundTouch-appen ikke er blokkert. Dette gjøres vanligvis ved å opprette et «Exception» (Unntak) for SoundTouch-appen

Prøv å øke antall enheter som har tillatelse til å koble til ruteren. Antallet kan ha blitt satt til et antall enheter som er lavere enn antall trådløse enheter som forsøker å koble til ruteren

Sørg for at fastvaren til ruteren er oppdatert.

Flytt kilder til trådløs interferens som kan påvirke systemet, som for eksempel en trådløs Internett-ruter, trådløs telefon, TV, mikrobølgeovn, Apple AirPort Express eller lignende apparater

Ikke bruk SoundTouch-systemer på samme sted som et Bose AL8-system

Hjalp denne informasjonen?

Bra, takk for tilbakemeldingen. Del gjerne ytterligere kommentarer nedenfor.
We’re sorry this page didn’t meet your expectations. Please tell us about your experience and/or what we could do better.
Send
Takk, vi setter pris på tilbakemeldingen din