Hvis du har vansker med å sammenkoble din Bluetooth-enhet med SoundLink-høyttaleren via NFC (Near Field Communication), kan du prøve følgende:
Gjelder for:
Kontroller at Bluetooth-enheten støtter NFC. Se brukerhåndboken for enheten for mer informasjon
Merk: Apple-smarttelefoner bruker NFC for Apple Pay, men vil kanskje ikke støtte sammenkobling av Bluetooth-enheter via NFC
Gå til innstillingsmenyen på enheten og kontroller at både Bluetooth og NFC er slått på
Trykk NFC-berøringspunktet på Bluetooth-enheten mot midtpunktet øverst på SoundLink-høyttaleren. Det kan hende enheten ber deg om å godta sammenkobling
Merk: Du må kanskje trykke forskjellige områder på Bluetooth-enheten mot SoundLink-høyttaleren for å finne enhetens NFC-berøringspunkt. Plasseringen av berøringspunktet er forskjellig fra enhet til enhet, men er vanligvis på baksiden av smarttelefoner
Tilbakestill enheten du prøver å sammenkoble. Dette gjøres vanligvis ved å starte den på nytt eller fjerne batteriet og/eller strømledningen i ett minutt
Reset the speaker by turning it on and then holding the power button for 10 seconds until it turns off.
En tilbakestilling til fabrikkinnstillinger fjerner høyttalerens språkinnstilling og minnet over sammenkoblede enheter. Dette gjenoppretter fabrikkinnstillingene til høyttaleren. Når enheten er tilbakestilt, slår du på høyttaleren og prøver å sammenkoble enheten igjen
Prøv å sammenkoble med en annen NFC-aktivert enhet. Hvis en annen enhet fungerer, ligger kanskje problemet hos den første enheten