TILGJENGELIG FOR UTSENDELSE OM 1–2 VIRKEDAGER MED 90 DAGERS RISIKOFRI PRØVEPERIODE OG GRATIS STANDARDLEVERING AV BESTILLINGER PÅ KR 450 ELLER MER

Problemer med å styre høyttaleren med Alexa

Merk: Amazon Alexa er ikke tilgjengelig i alle land og på alle språk.

Hvis du har problemer med å bruke talekommandoer med taleassistenten Amazon Alexa, kan du prøve følgende:

Kontroller at taleassistenten har blitt konfigurert. Hvis du vil ha mer informasjon, kan du se Bruke taleassistenten Amazon Alexa med smartprodukter fra Bose

Hvis det er for mye støy i rommet (dvs. flere folk som snakker eller høylytt musikk som spilles), er det ikke sikkert at høyttaleren kan høre deg. Prøv å redusere støyen i rommet, snakke høyere eller snakke nærmere høyttaleren

Prøv å si kommandoen på en annen måte. Alexa kan tolke uttrykk på mange måter, så prøv å si kommandoen på en annen måte

Bruk vanlige romnavn for Bose-produktene slik at Alexa kan finne dem (bruk for eksempel Kontor, Soverom eller Hybel i stedet for Johns kontor, Soverom3 eller HS500 Hybel). Og bruk mellomrom i ord på riktig måte (dvs. Hovedsoverom, ikke Hoved soverom). Prøv å unngå spesialtegn eller tall i høyttalernavn

Du kan endre navn på produkter fra produktinnstillingene i Bose Music-appen.

Hvis du ikke kan kontrollere en musikktjeneste, må du sjekke at tjenesten er lagt til i Amazon Alexa-appen ved å gå til Menu (Meny) > Settings (Innstillinger) > Music (Musikk) > Media (Medier). Når den er lagt til i Alexa-appen, kan Alexa spille av denne tjenesten

Når du bruker Bose Music-appen til å koble til Alexa-kontoen din, vil Amazon automatisk installere den aktuelle Bose-funksjonen. Men et problem under konfigurasjonen kan ha ført til at funksjonen ikke ble installert. Åpne Amazon Alexa-appen, og gå til Menu (Meny) > Skills (Funksjoner). Hvis Bose-funksjonen (ikke for SoundTouch) ikke er installert, søker du etter Bose fra skjermbildet Skills (Funksjoner). Deretter velger du og installerer Bose-funksjonen (ikke for SoundTouch)

Kontroller at høyttaleren du prøver å styre, er koblet til kontoen din. Åpne Bose Music-appen, gå til My Bose (Min Bose) > My Account (Min konto) > Manage Speakers (Administrer høyttalere), og kontroller at høyttaleren du prøver å styre, vises. Hvis ikke legger du det til i kontoen din.

Hjalp denne informasjonen?

Bra, takk for tilbakemeldingen. Del gjerne ytterligere kommentarer nedenfor.
We’re sorry this page didn’t meet your expectations. Please tell us about your experience and/or what we could do better.
Send
Takk, vi setter pris på tilbakemeldingen din