NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butikker Handlevogn

Intermitterende eller dårlig Wi-Fi-nettverksforbindelse

Gjelder for:

mer...

Prøv disse forslagene for å løse problemer med dårlig trådløs nettverkstilkobling.

  • Kontroller at systemet er innen rekkevidden til den trådløse ruteren. Uansett hvor nær enheten som kjører SoundTouch-appen, er systemet, må SoundTouch være innenfor rekkevidden til den trådløse ruteren for å motta signalet som sendes via Wi-Fi. En vellykket tilkobling indikeres av en lysende hvit Wi-Fi-indikator på fronten av systemet. Hvis Wi-Fi-indikatoren ikke lyser hvitt, flytter du systemet nærmere ruteren for å øke styrken på Wi-Fi-signalet og opprette en tilkobling.
  • Prøv å flytte systemet innenfor den gjeldende plasseringen for å avgjøre om det befinner seg i et område med dårlig mottak. Signalet fra ruteren vil bli påvirket av gjenstander mellom ruteren og SoundTouch-systemet. Mengden interferens som forårsakes av disse gjenstandene kan opprette smale eller svært lokaliserte områder med dårlig Wi-Fi-mottak. Flytt systemet til venstre eller høyre, drei det til den ene eller den andre siden, eller flytt systemet noen meter til en ny plassering. Dette kan i stor grad kan forbedre mottaket
  • Se om det er mer enn fire SoundTouch-systemer på det samme nettverket. Typiske Wi-Fi-hjemmenettverk skal kunne støtte minst fire trådløse SoundTouch-systemer. Dette nummeret kan derimot gå ned til 3 når Spill av alle steder-modus er aktivert
  • Finn ut hvilke andre programmer som kjører, og lukk dem som bruker nettverket til synkronisering, strømming eller beskyttelse. Hvis det er flere programmer som kjører, kan du prøve å lukke alle medier som spiller programmer og alle programmer eller tjenester som kan synkronisere dataene i skyen. Dette vil redusere ressursmengden som brukes av enheten og kanskje løse eventuelle konflikter mellom programmer.
  • Kontroller om det finnes kilder som kan forstyrre det trådløse nettverket som kan ha innvirkning på systemet. Prøv å flytte systemet minst en meter unna elektroniske eller elektriske enheter, for eksempel trådløse Internett-rutere, trådløs telefon, TV, mikrobølgeovner, Apple AirPort Express eller lignende apparater
  • Start ruteren på nytt. Du bør kanskje avgjøre hvilke tjenester som bruker ruteren først, slik at du ikke forstyrrer noe viktig
  • Vurder å koble systemet ved hjelp av Ethernet i stedet for Wi-Fi (hvis det støttes av systemet). Mens tilkobling av systemet via Wi-Fi er den foretrukne oppsettsmetoden, kan det være enklere å koble til enkelte oppsettskonfigurasjoner via Ethernet