Hvis du ikke hører TV-lyd via lydplanken, kan du prøve følgende:
Gjelder for:
- Bose Soundbar 500
- Bose Smart Soundbar 700
- Bose Soundbar System Bundle
Trykk på TV-ikonet på fjernkontrollen fra Bose. Systemet vil slå på den kilden som ble brukt sist, og det var kanskje ikke TV-en
Prøv en annen kilde som er koblet til TV-en, eller prøv en medieavspillingstjeneste som er innebygd i TV-en. Hvis lyden kan høres gjennom andre TV-kilder, ligger problemet hos denne bestemte kilden. Prøv å tilbakestille TV-en eller den tilkoblede enheten for å løse problemet
Enkelte TV-er har en innstilling for lydutgang som må være riktig konfigurert når lyden skal spilles av gjennom andre høyttalere. Se om det finnes en innstilling for lydutgang på innstillingsmenyen for TV-en. Hvis det finnes en slik, må du kontrollere at innstillingen samsvarer med lydtilkoblingen som brukes (HDMI ARC eller optisk) og at TV-høyttalerne er slått av
Kontroller at lydplankens HDMI-kabel er satt inn i en kontakt på TV-en som er merket HDMI eARC eller ARC (Audio Return Channel.) Hvis TV-en ikke har en HDMI-kontakt med en eARC- eller ARC-etikett, bruker du en optisk kabel til å koble TV-en til lydplanken. En HDMI-inngang må ha ARC-funksjon (Audio Return Channel) for at TV-en skal kunne sende lyden til lydplanken.
Tilbakestill lydplanken ved å koble strømledningen fra strømuttaket. Vent i 30 sekunder, og koble strømledningen til igjen