NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butikker Handlevogn

SoundTouch-systemnavnet vises ikke i listen over AirPlay-enheter

Før du begynner

AirPlay støttes ikke av alle SoundTouch-systemer. Sørg for at du har ett av de følgende systemene som støtter enten AirPlay 1 eller AirPlay 2:

Systemer med AirPlay 1

  • SoundTouch 20
  • SoundTouch 20 II
  • SoundTouch 30
  • SoundTouch 30 II
  • SoundTouch Portable
  • SoundTouch Portable II
  • SoundTouch SA-4 amplifier
  • SoundTouch Stereo JC
  • SoundTouch Stereo JC II
  • Wave SoundTouch music system

Systemer med AirPlay 2

AirPlay 2 er tilgjengelig for iTunes 12.8 eller nyere, macOS Catalina eller nyere og Apple iOS 11.4 eller nyere for mobilenheter, TV eller HomePod-enheter.

  • Lifestyle 550
  • Lifestyle 600
  • Lifestyle 650
  • SoundTouch 10
  • SoundTouch 20 III
  • SoundTouch 30 III
  • SoundTouch 300
  • SoundTouch SA-5 amplifier
  • SoundTouch Wireless Link-adapter
  • Wave SoundTouch music system IV

Problemer med å velge SoundTouch-systemet på en AirPlay-enhet

I SoundTouch-appen går du til "Meny > Innstillinger > Høyttalerinnstillinger." Hvis "OPPDATER PROGRAMVARE", eller "OPPDATER ALLE" vises, trykker du på dette alternativet for å installere systemoppdateringer

Hvis du har et AirPlay 1 SoundTouch-system listet ovenfor, kan du aktivere AirPlay-optimalisering i SoundTouch-appen:

  1. I SoundTouch-appen velger du menyikonet (≡) øverst i venstre hjørne
  2. Velg "Innstillinger > Høyttalerinnstillinger" og velg SoundTouch-systemet med AirPlay
  3. Fra skjermbildet Høyttalerdetaljer velger du "Avansert oppsett"
  4. Velg AirPlay-optimalisering til høyre for å aktivere det (Merk: Det kan hende at systemet ikke svarer i løpet av et minutt mens endringen trer i kraft)

Hvis du har både AirPlay 1- og AirPlay 2-høyttalere, kan du merke deg følgende når du spiller fra en iOS-enhet:

  • iOS-enheter kan ikke strømme til både AirPlay 1- og AirPlay 2-høyttalere samtidig
  • Du kan enten strømme til én AirPlay 1-kompatibel høyttaler, eller du kan strømme til én eller flere AirPlay 2-kompatible høyttalere

Kontroller at både AirPlay-enheten og SoundTouch-systemet er koblet til samme nettverk. De kan ikke samarbeide over ulike nettverk. (Merk: Et gjestenettverk betraktes som et annet nettverk, selv om det sendes ut av samme ruter eller tilgangspunkt)

Kontroller at VPN, eksternt skrivebord eller en annen virtuell programvare ikke er i bruk

Kontroller at både AirPlay-enheten og SoundTouch-systemet er innenfor rekkevidden til den trådløse ruteren. SoundTouch-systemets Wi-Fi®-indikator lyser hvitt ved en vellykket nettverkstilkobling. Hvis systemet eller AirPlay-enheten ikke er tilkoblet eller har dårlig tilkobling til nettverket, må du flytte enheten nærmere ruteren ( Merk: Avstanden mellom systemet og enheten er ikke viktig. De må begge være innenfor ruterens rekkevidde)

Kontroller at datoen på AirPlay-enheten er riktig angitt

På AirPlay-enheten avslutter du musikkappen og/eller iTunes, venter 10 sekunder og åpner deretter appen på nytt og prøver igjen

På AirPlay-enheten slår du Wi-Fi av og på igjen

Start AirPlay-enheten på nytt ved å slå den av og på igjen

Start ruteren på nytt ved å koble fra strømmen i 30 sekunder

Start SoundTouch-systemet på nytt ved å koble fra strømledningen i 30 sekunder. For SoundTouch Portable-systemer holder du AUX-knappen inne i ca. 15 sekunder til skjermen slås av