AirPlay støttes ikke av alle SoundTouch-systemer. Sørg for at du har ett av de følgende systemene som støtter enten AirPlay 1 eller AirPlay 2:
Gjelder for:
- SoundTouch® 20 Series II Wi-Fi® music system
- SoundTouch® 30 Series II Wi-Fi® music system
- SoundTouch® Portable Wi-Fi® music system
- SoundTouch® Portable system
- SoundTouch® 20 system
- SoundTouch® 30 system
- Wave® SoundTouch® system
- SoundTouch™ SA-4 amplifier-pakke
- SoundTouch® Stereo JC Series II Wi-Fi® music system
- SoundTouch® Stereo JC system
- SoundTouch™ AM3 Wi-Fi-høyttalersystem
- SoundTouch 10 wireless speaker
- SoundTouch 20 wireless speaker
- SoundTouch 30 wireless speaker
- SoundTouch 300 soundbar
- Lifestyle 550 home entertainment system
- Lifestyle 600 home entertainment system
- Lifestyle 650 home entertainment system
- SoundTouch SA-5 amplifier
- Wave SoundTouch system IV
- SoundTouch Wireless Link adapter
- SoundTouch 20
- SoundTouch 20 II
- SoundTouch 30
- SoundTouch 30 II
- SoundTouch Portable
- SoundTouch Portable II
- SoundTouch SA-4 amplifier
- SoundTouch Stereo JC
- SoundTouch Stereo JC II
- Wave SoundTouch music system
AirPlay 2 er tilgjengelig for iTunes 12.8 eller nyere, macOS Catalina eller nyere og Apple iOS 11.4 eller nyere for mobilenheter, TV eller HomePod-enheter.
- Lifestyle 550
- Lifestyle 600
- Lifestyle 650
- SoundTouch 10
- SoundTouch 20 III
- SoundTouch 30 III
- SoundTouch 300
- SoundTouch SA-5 amplifier
- SoundTouch Wireless Link-adapter
- Wave SoundTouch music system IV
I SoundTouch-appen går du til "Meny > Innstillinger > Høyttalerinnstillinger." Hvis "OPPDATER PROGRAMVARE", eller "OPPDATER ALLE" vises, trykker du på dette alternativet for å installere systemoppdateringer
Hvis du har et AirPlay 1 SoundTouch-system listet ovenfor, kan du aktivere AirPlay-optimalisering i SoundTouch-appen:
- I SoundTouch-appen velger du menyikonet (≡) øverst i venstre hjørne
- Velg "Innstillinger > Høyttalerinnstillinger" og velg SoundTouch-systemet med AirPlay
- Fra skjermbildet Høyttalerdetaljer velger du "Avansert oppsett"
- Velg AirPlay-optimalisering til høyre for å aktivere det (Merk: Det kan hende at systemet ikke svarer i løpet av et minutt mens endringen trer i kraft)
Hvis du har både AirPlay 1- og AirPlay 2-høyttalere, kan du merke deg følgende når du spiller fra en iOS-enhet:
- iOS-enheter kan ikke strømme til både AirPlay 1- og AirPlay 2-høyttalere samtidig
- Du kan enten strømme til én AirPlay 1-kompatibel høyttaler, eller du kan strømme til én eller flere AirPlay 2-kompatible høyttalere
Kontroller at både AirPlay-enheten og SoundTouch-systemet er koblet til samme nettverk. De kan ikke samarbeide over ulike nettverk. (Merk: Et gjestenettverk betraktes som et annet nettverk, selv om det sendes ut av samme ruter eller tilgangspunkt)
Kontroller at VPN, eksternt skrivebord eller en annen virtuell programvare ikke er i bruk
Kontroller at både AirPlay-enheten og SoundTouch-systemet er innenfor rekkevidden til den trådløse ruteren. SoundTouch-systemets Wi-Fi®-indikator lyser hvitt ved en vellykket nettverkstilkobling. Hvis systemet eller AirPlay-enheten ikke er tilkoblet eller har dårlig tilkobling til nettverket, må du flytte enheten nærmere ruteren ( Merk: Avstanden mellom systemet og enheten er ikke viktig. De må begge være innenfor ruterens rekkevidde)
Kontroller at datoen på AirPlay-enheten er riktig angitt
På AirPlay-enheten avslutter du musikkappen og/eller iTunes, venter 10 sekunder og åpner deretter appen på nytt og prøver igjen
På AirPlay-enheten slår du Wi-Fi av og på igjen
Start AirPlay-enheten på nytt ved å slå den av og på igjen
Start ruteren på nytt ved å koble fra strømmen i 30 sekunder
Start SoundTouch-systemet på nytt ved å koble fra strømledningen i 30 sekunder. For SoundTouch Portable-systemer holder du AUX-knappen inne i ca. 15 sekunder til skjermen slås av