90 dagers risikofri prøveperiode, 2 års garanti og gratis standard levering for bestillinger over 450 NOK

SoundTouch-systemnavnet vises ikke i listen over AirPlay-enheter

Før du begynner

AirPlay støttes ikke av alle SoundTouch-systemer. Sørg for at du har ett av de følgende systemene som støtter enten AirPlay 1 eller AirPlay 2:

Systemer med AirPlay 1

  • SoundTouch 20
  • SoundTouch 20 II
  • SoundTouch 30
  • SoundTouch 30 II
  • SoundTouch Portable
  • SoundTouch Portable II
  • SoundTouch SA-4 amplifier
  • SoundTouch Stereo JC
  • SoundTouch Stereo JC II
  • Wave SoundTouch music system

Systemer med AirPlay 2

AirPlay 2 er tilgjengelig for iTunes 12.8 eller nyere, macOS Catalina eller nyere og Apple iOS 11.4 eller nyere for mobilenheter, TV eller HomePod-enheter.

  • Lifestyle 550
  • Lifestyle 600
  • Lifestyle 650
  • SoundTouch 10
  • SoundTouch 20 III
  • SoundTouch 30 III
  • SoundTouch 300
  • SoundTouch SA-5 amplifier
  • SoundTouch Wireless Link-adapter
  • Wave SoundTouch music system IV

Problemer med å velge SoundTouch-systemet på en AirPlay-enhet

I SoundTouch-appen går du til "Meny > Innstillinger > Høyttalerinnstillinger." Hvis "OPPDATER PROGRAMVARE", eller "OPPDATER ALLE" vises, trykker du på dette alternativet for å installere systemoppdateringer

Hvis du har et AirPlay 1 SoundTouch-system listet ovenfor, kan du aktivere AirPlay-optimalisering i SoundTouch-appen:

  1. I SoundTouch-appen velger du menyikonet (≡) øverst i venstre hjørne
  2. Velg "Innstillinger > Høyttalerinnstillinger" og velg SoundTouch-systemet med AirPlay
  3. Fra skjermbildet Høyttalerdetaljer velger du "Avansert oppsett"
  4. Velg AirPlay-optimalisering til høyre for å aktivere det (Merk: Det kan hende at systemet ikke svarer i løpet av et minutt mens endringen trer i kraft)

Hvis du har både AirPlay 1- og AirPlay 2-høyttalere, kan du merke deg følgende når du spiller fra en iOS-enhet:

  • iOS-enheter kan ikke strømme til både AirPlay 1- og AirPlay 2-høyttalere samtidig
  • Du kan enten strømme til én AirPlay 1-kompatibel høyttaler, eller du kan strømme til én eller flere AirPlay 2-kompatible høyttalere

Kontroller at både AirPlay-enheten og SoundTouch-systemet er koblet til samme nettverk. De kan ikke samarbeide over ulike nettverk. (Merk: Et gjestenettverk betraktes som et annet nettverk, selv om det sendes ut av samme ruter eller tilgangspunkt)

Kontroller at VPN, eksternt skrivebord eller en annen virtuell programvare ikke er i bruk

Kontroller at både AirPlay-enheten og SoundTouch-systemet er innenfor rekkevidden til den trådløse ruteren. SoundTouch-systemets Wi-Fi®-indikator lyser hvitt ved en vellykket nettverkstilkobling. Hvis systemet eller AirPlay-enheten ikke er tilkoblet eller har dårlig tilkobling til nettverket, må du flytte enheten nærmere ruteren ( Merk: Avstanden mellom systemet og enheten er ikke viktig. De må begge være innenfor ruterens rekkevidde)

Kontroller at datoen på AirPlay-enheten er riktig angitt

På AirPlay-enheten avslutter du musikkappen og/eller iTunes, venter 10 sekunder og åpner deretter appen på nytt og prøver igjen

På AirPlay-enheten slår du Wi-Fi av og på igjen

Start AirPlay-enheten på nytt ved å slå den av og på igjen

Start ruteren på nytt ved å koble fra strømmen i 30 sekunder

Start SoundTouch-systemet på nytt ved å koble fra strømledningen i 30 sekunder. For SoundTouch Portable-systemer holder du AUX-knappen inne i ca. 15 sekunder til skjermen slås av

Hjalp denne informasjonen?

Bra, takk for tilbakemeldingen. Del gjerne ytterligere kommentarer nedenfor.
We’re sorry this page didn’t meet your expectations. Please tell us about your experience and/or what we could do better.
Send
Takk, vi setter pris på tilbakemeldingen din