Hvis SoundTouch-systemet ditt vises i SoundTouch-appen, men du kan ikke velge det, kan du prøve følgende:
Gjelder for:
- CineMate® 120 system
- CineMate® 130 system
- CineMate 220 home cinema system
- CineMate® 520 system
- VideoWave III 55
- VideoWave III 46
- Lifestyle 650 home entertainment system
- Lifestyle 600 home entertainment system
- Lifestyle SoundTouch 525 system
- Lifestyle SoundTouch 535 system
- Lifestyle® SoundTouch® 135 entertainment system
- Bose Lifestyle SoundTouch 235 entertainment system
- Lifestyle® 525 III system
- Lifestyle 525 Series II home entertainment system
- Lifestyle® 535 home entertainment system
- Lifestyle 535 Series II home entertainment system
- Lifestyle® 235 system II
- Lifestyle® 235 system III
- Lifestyle® 135 home entertainment system
- Lifestyle® 135 system II
- SoundTouch 10 wireless speaker
- SoundTouch® 20 system
- SoundTouch 20 wireless speaker
- SoundTouch® 20 Series II Wi-Fi® music system
- SoundTouch 30 wireless speaker
- SoundTouch® 30 Series II Wi-Fi® music system
- SoundTouch® 30 system
- SoundTouch® Stereo JC Series II Wi-Fi® music system
- SoundTouch® Stereo JC system
- SoundTouch® Series II wireless adapter
- Trådløs adapter for SoundTouch®
- SoundTouch Wireless Link adapter
- SoundTouch 300 soundbar
- SoundTouch soundbar system
- SoundTouch 120 system
- SoundTouch® 220 home theater system
- SoundTouch 130 system
- SoundTouch 520 system
- SoundTouch® Portable system
- SoundTouch® Portable Wi-Fi® music system
- SoundTouch™ SA-4 amplifier-pakke
- SoundTouch SA-5 amplifier
- SoundTouch®-kontroller
- Lifestyle 550 home entertainment system
Lukk og gjenåpne SoundTouch-appen
På systemet som ikke kan velges, sjekker du om det er slått på og er koblet til nettverket ditt:
- For trådløse koblinger er systemets Wi-Fi-indikator hvit når det er koblet til
- For kablede koblinger må du sørge for at nettverkskabelen er godt festet i begge ender
Pass på at Bose-systemet og enheten som kjører SoundTouch-appen, er koblet til det samme nettverket. Hvis nettverksnavnet, passordet eller sikkerhetstypen ble endret nylig, må du oppdatere nettverksinnstillingene i SoundTouch-appen.
Sjekk om Bose-systemet er innen rekkevidde av et kraftig Wi-Fi-signal. Hvis en trådløs rekkeviddeforlenger eller et tilgangspunkt er i bruk, kobler du dem fra for å finne ut om problemet er tilknyttet dem. Når det er frakoblet, kobler du Bose-systemet til nettverket igjen ved å flytte det innenfor rekkevidde av hovedruteren, så sjekker du om det har blitt bedre
Tilbakestill systemet ved å koble fra strømledningen i ett minutt (for SoundTouch Portable tilbakestiller du systemet ved å holde AUX-knappen nede i omtrent 15 sekunder til skjermen ikke viser noe)
Tilbakestill enheten som kjører SoundTouch-appen. Dette blir vanligvis gjort ved å starte den på nytt eller fjerne batteriet og/eller strømledningen i ett minutt.
Start ruteren på nytt ved å koble fra strømledningen i 30 sekunder
Se om det er mer enn fire SoundTouch-systemer på det samme nettverket. Typiske Wi-Fi-hjemmenettverk skal kunne støtte minst fire trådløse SoundTouch-systemer. Likevel kan dette tallet være lavere avhengig av funksjonene til nettverket
Internett-aktiverte enheter på det samme nettverket – som en Smart-TV, bærbar datamaskin, spillkonsoll, Blu-ray-spiller, nettbrett eller smarttelefon – kan bruke for mye av båndbredden. Hvis enheter som disse overfører store menger data (f. eks. videostrømming), kan dette redusere båndbredden for andre tilkoblede enheter – som Bose-systemet.
Du kan prøve å koble fra disse enhetene og deretter sjekke om det har blitt bedre.
Logg på ruterens innstillingsmeny og deaktiver midlertidig ruterens brannmur for å sjekke om den blokkerer SoundTouch-funksjonalitet