NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.
Butikker Handlevogn

System vises i grått og kan ikke velges i SoundTouch-appen

Hvis SoundTouch-systemet ditt vises i SoundTouch-appen, men du kan ikke velge det, kan du prøve følgende:

Lukk og gjenåpne SoundTouch-appen

På systemet som ikke kan velges, sjekker du om det er slått på og er koblet til nettverket ditt:

  • For trådløse koblinger er systemets Wi-Fi-indikator hvit når det er koblet til
  • For kablede koblinger må du sørge for at nettverkskabelen er godt festet i begge ender

Pass på at Bose-systemet og enheten som kjører SoundTouch-appen, er koblet til det samme nettverket. Hvis nettverksnavnet, passordet eller sikkerhetstypen ble endret nylig, må du oppdatere nettverksinnstillingene i SoundTouch-appen.

Sjekk om Bose-systemet er innen rekkevidde av et kraftig Wi-Fi-signal. Hvis en trådløs rekkeviddeforlenger eller et tilgangspunkt er i bruk, kobler du dem fra for å finne ut om problemet er tilknyttet dem. Når det er frakoblet, kobler du Bose-systemet til nettverket igjen ved å flytte det innenfor rekkevidde av hovedruteren, så sjekker du om det har blitt bedre

Tilbakestill systemet ved å koble fra strømledningen i ett minutt (for SoundTouch Portable tilbakestiller du systemet ved å holde AUX-knappen nede i omtrent 15 sekunder til skjermen ikke viser noe)

Tilbakestill enheten som kjører SoundTouch-appen. Dette blir vanligvis gjort ved å starte den på nytt eller fjerne batteriet og/eller strømledningen i ett minutt.

Start ruteren på nytt ved å koble fra strømledningen i 30 sekunder

Se om det er mer enn fire SoundTouch-systemer på det samme nettverket. Typiske Wi-Fi-hjemmenettverk skal kunne støtte minst fire trådløse SoundTouch-systemer. Likevel kan dette tallet være lavere avhengig av funksjonene til nettverket 

Internett-aktiverte enheter på det samme nettverket – som en Smart-TV, bærbar datamaskin, spillkonsoll, Blu-ray-spiller, nettbrett eller smarttelefon – kan bruke for mye av båndbredden. Hvis enheter som disse overfører store menger data (f. eks. videostrømming), kan dette redusere båndbredden for andre tilkoblede enheter – som Bose-systemet.

Du kan prøve å koble fra disse enhetene og deretter sjekke om det har blitt bedre.

Logg på ruterens innstillingsmeny og deaktiver midlertidig ruterens brannmur for å sjekke om den blokkerer SoundTouch-funksjonalitet