Få gratis forsendelse når du bestiller i dag.
 

Retningslinjer

Se gjennom personvernerklæringen, retningslinjene for sikkerhet og annen informasjon, slik at du kan handle trygt på Bose.no.

Hvis du er bekymret for å ha informasjonskapsler på datamaskinen, kan du fjerne dem. Du kan også konfigurere nettleseren til å blokkere informasjonskapsler eller varsle deg når du mottar en informasjonskapsel, slik at du kan bestemme deg for å godta den eller ikke. Du finner mer informasjon om håndtering av informasjonskapsler i populære nettlesere på følgende koblinger:

Personvernerklæring

Hos Bose mener vi at din samhandling med oss skal resultere i ekstraordinære og varige opplevelser. For at det skal skje, er det viktig å få og opprettholde din tillit. Det er viktig for oss å sørge for at du forstår hvordan personlige opplysninger blir innhentet og brukt.

I disse retningslinjene sikter Bose til Bose B.V., med registrert kontor i Gorslaan 60, 1441 RG Purmerend, Nederland.

Disse retningslinjene for personvern er spesifikke for Bose-operasjoner og gjelder informasjon du sender inn via Internett i tillegg til gjennom andre kanaler (for eksempel i Bose-butikker).

Når vi ber om personlige opplysninger på Bose-nettstedet, oppgir vi en kobling til disse retningslinjene for personvern. Når vi ber om personlige opplysninger andre steder enn på Internett, informerer vi deg om hvor du kan finne et eksemplar av disse retningslinjene for personvern.

Personlige opplysninger Med "Personlige opplysninger" mener vi alle opplysninger om deg som identifiserer deg direkte (for eksempel navnet ditt) eller indirekte (for eksempel IP-adressen din som vi innhenter når du kjøper et produkt på Internett).

Slik innhenter vi dine personlige opplysninger: Følgende er en oversikt over noen av måtene vi kan innhente personlige opplysninger på:
På Internett:

Kjøp på Bose-nettstedet

Annet du gjør på Internett (deltakelse i konkurranser og premietrekninger, undersøkelser osv.)

Utenfor Internett:

Telefon, post og kjøp i Bose-butikker

Produktregistreringskort

Annet du gjør i Bose-butikker eller via telefon (deltakelse i konkurranser og premietrekninger, undersøkelser osv.)

Bose-musikkshow/-arrangementer

Musikk eller teaterbilletter i en Bose-butikk

Hvilke personlige opplysninger vi innhenter på Internett eller utenfor Internett: Hvis du ønsker en detaljert beskrivelse av hva slags informasjon vi innhenter ved alle typer kontakt (på og utenfor Internett), oppfordrer vi deg til å lese våre fullstendige retningslinjer for personvern på Internett eller utenfor Internett. Til venstre på denne siden finner du en oversikt over emnene.

Slik bruker vi de personlige opplysningene dine: De personlige opplysningene blir hovedsakelig brukt til følgende formål:

Behandle bestillingene dine, svare på spørsmål du har om Bose-produkter og -tjenester, eller gi deg tekniske oppdateringer på produktene og tjenestene våre på ulike områder, for eksempel levering av en bestilling eller fakturering.

Utføre markedsundersøkelser på grunnlag av samlede (og ikke personlig identifiserbare) opplysninger for å kunne forbedre produktene og tjenestene våre. Slike markedsundersøkelser kan utføres med hjelp fra eksterne partnere som behandler disse opplysningene på vegne av Bose.

Analysering av de personlige opplysningene dine, deriblant personlige preferanser, for å kunne tilby deg tilpasset markedsføringsinformasjon om Bose-produkter, -tjenester og -kampanjer samt produkter og tjenester fra Bose-partnere, som er valgt ut på grunnlag av personlige preferanser, hobbyer og interesser.
Du vil motta denne informasjonen på e-post, sms, per telefon eller per post hvis du har bedt om å motta slike meldinger fra Bose og Bose-partnere. Du vil motta tilstrekkelig informasjon om partnerne våre når vi innhenter opplysninger fra deg.
Bose kan legge til ytterligere informasjon fra tredjeparter til dine personlige opplysninger for analyse- og markedsføringsformål.

Se statistikker over din bruk av nettstedet, for analyse- og markedsføringsformål, for å kunne forbedre nettstedet vårt og tilbudene våre.

Overføring av de personlige opplysningene dine til tredjeparter for de formålene som er angitt nedenfor.

Hvis du ønsker en mer detaljert oversikt over hvordan vi bruker opplysningene, og hvordan du kan kontrollere bruken av dem, oppfordrer vi deg til å lese våre spesifikke retningslinjer for personvern på Internett eller utenfor Internett. Til venstre på denne siden finner du en oversikt over emnene.

Bruk av informasjonskapsler: Nettstedet til Bose bruker informasjonskapsler, som installeres på datamaskinen til forbrukeren. Informasjonskapslene er viktige for å kunne innhente informasjon knyttet til forbrukeren. Denne informasjonen (både datamaskinens konfigurering og forbrukerens personlige preferanse) gjør det enklere å bruke Bose-nettstedet. Informasjonen kan inneholde personlige opplysninger, men vil ikke inneholde navnet (unntatt brukernavnet), adressen eller andre personlige opplysninger, for eksempel informasjon fra kredittkort. Hvis du vil ha mer informasjon om vår bruk av informasjonskapsler, kan du klikke her. Du kan konfigurere datamaskinen din på en slik måte at du ikke godtar informasjonskapsler. Det er da mulig at du ikke kan bruke alle funksjonene på Bose-nettstedet eller få tilgang til visse deler av nettstedet.

Overføring til tredjeparter: Det kan være nødvendig å overføre de personlige opplysningene dine (navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, preferanser, interesser) til selskaper som er tilknyttet Bose eller Bose sine representanter, for at de skal kunne utføre undersøkelser, behandle et kjøp, gjennomføre analyser og drive markedsføring på vegne av Bose. Slike selskaper (databehandlere) kan befinne seg i USA eller et annet land utenfor EØS, der det gjelder andre regler for beskyttelse av forbrukerens privatliv og personlige opplysninger enn de reglene som gjelder innen EU. Hvis dette er tilfellet, vil Bose gjøre alt som er nødvendig for å sikre at de personlige opplysningene dine likevel blir tilstrekkelig beskyttet. Bose vil ta i bruk de samme forholdsreglene hvis opplysningene dine overføres til markedsføringspartnere utenfor EØS for å sende deg post om produkter og tjenester fra Bose eller tredjeparter, som kan være av interesse for deg utfra dine interesser, hobbyer og aktiviteter.
Hvis det skjer endringer i styringen av Bose, forbeholder vi oss retten til å overføre de personlige opplysningene dine til selskaper som tar over styringen av Bose-aktiviteter. Vær også oppmerksom på at Bose vil kunne oppgi spesifikk informasjon til tredjeparter (rettsinstanser, myndigheter osv.) hvis loven krever det.

Slik kan du kommunisere dine preferanser eller benytte deg av retten du har til at dine personlige opplysninger blir rettet opp, sperret eller slettet: I det øyeblikket du oppgir personlige opplysninger til Bose (for eksempel når du foretar et kjøp), kan du gi uttrykk for markedsføringspreferansene dine for de personlige opplysningene (postadresse, e-postadresse, telefonnummer) som du deler med oss. Avmerkingsbokser på nettstedet eller i trykte dokumenter som innhenter personlige opplysninger, gir deg muligheten til å velge hvorvidt du ønsker å motta oppdateringer om produktene og tjenestene våre eller produktene og tjenestene til våre partnere. Hvis Bose har brukt opplysningene dine etter at de har mottatt denne informasjonen fra et annet selskap som du har gitt opplysningene til, får du muligheten til å opplyse om ønskene dine når Bose kontakter deg. Du kan alltid kontakte Bose og be om at opplysningene dine ikke brukes til direkte markedsføring.
Kontakt oss enten per telefon på 80081130, per e-post (sales_support_no@bose.com) eller per post til Bose ApS, Kongsvinger Festning, 2213 Kongsvinger for å oppdatere preferansene dine for kommunikasjon eller hvis du vil benytte deg av retten til å få innsyn i opplysningene dine og/eller rette, sperre eller slette opplysninger vi har om deg.

Endringer i retningslinjene. Disse retningslinjene kan revideres fra tid til annen. Endringer vil bli lagt ut på dette nettstedet, og vi vil informere deg via e-post eller post. Hvis du ikke har innvendinger mot slike endringer innen 14 dager etter at du har mottatt informasjonen fra oss, vil de nye retningslinjene gjelde. I kommunikasjonen vår fremhever vi hva som vil skje hvis vi ikke mottar noe svar. Hvis du har innvendinger mot de nye retningslinjene, vil de gamle bestemmelsene fortsatt være gjeldende.
Disse retningslinjene for personvern styres utelukkende av lovgivningen i Nederland.

Sikkerhet online

I disse retningslinjene sikter Bose til Bose European Management Services BV, med registrert kontor i Gorslaan 60, 1441 RG Purmerend, Nederland.

Bose innser at sikkerhet og personvern er viktig for Internett-kunder. Vi har mange tiltak på plass for å opprettholde integriteten og sikkerheten til personlige opplysninger, inkludert krypteringsteknologi for å forenkle overføringen av opplysningene dine på alle våre sikre nettsider. Klikk her hvis du vil ha mer informasjon om tiltakene vi har på plass for å ivareta sikkerheten på Internett.

Vårt handleområde på Internett er designet for å la deg uttrykke dine preferanser for personvernet av navnet ditt og postadressen og e-postadressen din og annen informasjon som du deler med oss. Vi oppbevarer ikke kredittkortopplysningene dine lenger enn det som er nødvendig for å behandle betalingen, med mindre du har bedt oss om å huske kredittkortopplysningene for senere kjøp.

Kryptering

Dette nettstedet godtar bare bestillinger fra nettlesere som kommuniserer gjennom krypteringsteknologien SSL (Secure Socket Layer), som tilbyr sikre omgivelser for opptil 128-biters nøkkellengdekryptering når du overfører opplysningene dine. Når du bestiller fra Bose på Internett, blir dine personlige opplysninger, inkludert kredittkortnummeret, kryptert, akkurat slik du ville forvente. Hvis du vil foreta et kjøp, men foretrekker å oppgi kredittkortopplysningene til en representant på telefonen, er det bare å ringe oss.

Digital sikkerhet

Personlige opplysninger på dette nettstedet har blitt sikret med en digital sikkerhetsteknologi som tilbys av GeoTrust. Et GeoTrust "nettstedsertifikat"-ikon vises på alle sikre sider. For å se nettstedsertifikatet klikker du på bildet av den lukkede låsen eller den faste nøkkelen nederst i nettleservinduet ditt. En liten ramme med informasjon om nettstedsikkerhet vises. Hvis du bruker Internet Explorer, ser du under "Utstedt til:" for å kontrollere at du er på dette nettstedet. Se under "Utstedt av:" for å bekrefte nettstedets sertifiseringsmyndighet. Hvis du bruker Netscape, klikker du på Vis for å se informasjon om emnet og utstederen.

Nettstedsertifikater

Hver eneste sikre side på dette nettstedet har blitt sikret med et digitalt sertifikat fra GlobalSign. Dette vises gjennom "områdesertifikat"-ikonet som vises på alle sikre sider. For å se nettstedsertifikatet klikker du på bildet av den lukkede låsen eller den faste nøkkelen nederst i nettleservinduet ditt. En liten ramme med informasjon om nettstedsikkerhet vises. Hvis du bruker Internet Explorer, ser du under "Utstedt til:" for å kontrollere at du er på dette nettstedet. Se under "Utstedt av:" for å bekrefte nettstedets sertifiseringsmyndighet. Hvis du bruker Netscape, klikker du på Vis for å se informasjon om emnet og utstederen.

Koblinger til andre nettsteder

Enkelte koblinger på dette nettstedet kan ta deg til andre nettsteder som ikke drives av Bose. Grunnen til at slike koblinger er inkludert, er at det skal være enkelt for deg, og det må ikke tolkes som en støtte til eieren/sponsoren av nettstedet eller innholdet på nettstedet. Slike nettsteder kan inneholde betingelser og vilkår, personvernbestemmelser, konfidensialitetsbestemmelser eller andre bestemmelser som er forskjellige fra betingelsene og vilkårene som gjelder for dette nettstedet. Bose tar ikke på seg noe ansvar for innholdet, nøyaktigheten, gyldigheten, lovligheten eller annet for materialene eller informasjonen på slike nettsteder.

Kredittkortsikkerhet

Områdesertifikater

Hver eneste sikre side på denne websiden har blitt sikret med et digitalt sertifikat fra GeoTrust. Dette vises gjennom "områdesertifikat"-ikonet som vises på alle sikre sider. For å se områdesertifikatet klikker du på bildet til den lukkede låsen eller den faste nøkkelen nederst i nettleservinduet ditt. En liten ramme med områdesikkerhetsinformasjon vises. Hvis du bruker Internet Explorer, ser du under "Utstedt til:" for å kontrollere at du er på denne siden. Se under "Utstedt til:" for å bekrefte sidens sertifiseringsautoritet. Hvis du bruker Netscape, klikker du på "Vis" for å se informasjon om emnet og utstederen.

Kredittkortsikkerhet

Når du bestiller online fra Bose®, blir dine personlige opplysninger, inkludert kredittkortnummeret, kryptert, akkurat slik du ville forvente. Hvis du vil foreta et kjøp, men foretrekker å oppgi din kredittkortinformasjon til en representant på telefonen, bare ringer du oss.

Personvern online

Bose® innser at personvern og sikkerhet er viktig for onlinekunder. Vi bruker en rekke tiltak for å opprettholde integriteten på personlig informasjon, inkludert krypteringsteknologi for å forenkle overføringen av informasjonen din på alle våre sikre websider. Vårt online handleområde er utviklet for å la deg uttrykke dine preferanser for personvernet av din kredittkortinformasjon, navn, postadresse, e-postadresse og annen informasjon som du deler med oss.

Informasjon kan deles med andre anerkjente selskaper ("tredjeparter") for ordregransking, analyse og markedsføring. For eksempel kan sammenlagte informasjonsskjemaer sendes til tredjeparter for markedsstudier, reklame og demografiske rapporter. Vi kan også dele personlig informasjon og/eller ordreinformasjon som du har oppgitt, med disse selskapene for å tilby deg informasjon om produkter og tjenester som kan passe til dine spesifikke interesser, hobbyer og aktiviteter. Vi kan tilføye ytterligere data fra tredjeparter til din informasjon for analyse- og markedsføringsformål.

Avdekking av personlig informasjon

Generelt ber vi om informasjon som trengs for å støtte kundeforholdet med Bose®. Denne informasjonen brukes til å skape en bedre handleopplevelse for deg og kan også brukes til å hjelpe oss med å utvikle bedre produkter og forbedre tjenestene på forskjellige områder, som ordrefullbyrdelse eller fakturering.

Vi analyserer også kundeinformasjon i sammenlagte skjemaer - det vil si at vi innhenter informasjon om tusenvis av sidebesøk og analyserer dette som en helhet.

Informasjon kan deles med andre anerkjente selskaper ("tredjeparter") for ordregransking, kjøpsbehandling, analyse og markedsføring. For eksempel kan sammenlagte informasjonsskjemaer sendes til tredjeparter for markedsstudier, reklame og demografiske rapporter. Vi kan også dele personlig informasjon og/eller ordreinformasjon som du har oppgitt, med disse selskapene for å tilby deg informasjon om produkter og tjenester som kan passe til dine spesifikke interesser, hobbyer og aktiviteter. Vi kan tilføye ytterligere data fra tredjeparter til din informasjon for analyse- og markedsføringsformål.

Hvis du velger å kjøpe et produkt online, behandler Bose® betalingen din gjennom et tredjepartsselskap, Ogone. For å fullføre transaksjonen samtykker du i overføring og oppbevaring av dine økonomiske opplysninger, navn, adresse og annen relevant informasjon med Ogone.

Du har rett til å uttrykke dine preferanser for hvordan Bose® eller tredjeparter bruker din Bose®-profilinformasjon til å kommunisere med deg. For å begrense måten vi kontakter deg på i fremtiden, vennligst kontakt oss enten på tlf 62827511, via e-post sales_support_no@bose.com eller per post til; Bose ApS, Kongsvinger Festning, 2213 Kongsvinger, for å oppdatere dine kundekommunikasjons preferanser.
Vær oppmerksom på at vi kan avdekke spesifikk informasjon dersom det kreves gjennom lov. Denne personvernerklæringen reguleres av lovene i Storbritannia.

Retningslinjer for informasjonskapsler

Hos Bose® respekterer vi dine bekymringer om personvern og verdsetter forholdet vi har med deg.
I disse retningslinjene sikter Bose til Bose B.V., med registrert kontor i Gorslaan 60, 1441 RG Purmerend, Nederland.
I likhet med mange selskaper bruker vi teknologi på nettstedet vårt for å samle inn informasjon som hjelper oss å forbedre opplevelsen din på nettet.
Informasjonskapslene som vi bruker hos Bose®, gjør at nettstedet vårt fungerer riktig og hjelper oss å forstå hva slags informasjon og reklame som er mest nyttig for de besøkende.
Retningslinjene for informasjonskapsler forklarer:

  • Hva informasjonskapsler er
  • Informasjonen vi innhenter og hvorfor
  • Typen informasjonskapsler vi bruker
  • Hvor lenge informasjonskapsler lagres på enheten
  • Hvordan man skal håndtere informasjonskapsler
  • Hva som skjer hvis du avviser alle informasjonskapsler
  • Endringer i retningslinjene for informasjonskapsler
  • Hvordan du kan kontakte oss

Hva informasjonskapsler er

En informasjonskapsel er en tekstfil som inneholder informasjon som lastes ned til datamaskinen eller den mobile enheten når du besøker et nettsted. Informasjonskapsler er nyttige fordi de gjør det mulig for nettsteder å gjenkjenne brukerens enhet. Informasjonskapsler blir deretter sendt tilbake til det opprinnelige nettstedet ved hvert påfølgende besøk, eller til et annet nettsted som gjenkjenner den informasjonskapselen. Du finner mer informasjon om informasjonskapsler på: www.allaboutcookies.org.
Når vi henviser til informasjonskapsler i disse retningslinjene, vil vi dekke alle lignende enheter, inkludert websignaler og loggfiler. Hvis du vil ha mer informasjon om slike ekstra verktøy, kan du se i ordlisten vår.

Informasjonen vi innhenter og hvorfor

Part of creating an enjoyable and lasting experience for our customers is to use cookies to process information in order to better understand what you want from our site.
Examples of the types of information we collect via cookies are:

  • hvor mange brukere som besøker Bose®-nettstedet, hvor ofte nettstedet besøkes, sider som er besøkt på nettstedet, antall klikk på nettstedet og total tid brukt på nettstedet
  • nettstedet som ble besøkt før Bose®-nettstedet
  • om du har besøkt nettstedet vårt før, eller om du er en ny besøkende
  • dine visningspreferanser (f.eks. layout, dimensjoneringspreferanser, språk, osv.)
  • dine kjøp og bestillinger, og
  • brukernavn, passord, nettlesertype og IP-adresse, slik at vi kan kjenne deg igjen ved fremtidige besøk.

Merk at vi ikke samler inn navn eller e-postadresse via informasjonskapsler.

I tillegg hjelper informasjonskapsler oss med å:

  • tilpasse besøket ditt – vi kan bruke informasjonen fra besøket ditt til å hjelpe oss med å forbedre ditt neste besøk på siden vår.
  • tilpasse reklame og markedsføringsmeldinger som du mottar på dette nettstedet, enten fra oss eller fra tredjepart. Dette kan innebære å identifisere nettstedets funksjoner som du har en interesse for, og anbefale tilbehør til Bose®-systemet eller gi nyttig informasjon for eksempel hvordan å utvide lydsystemet til andre rom. Målet vårt er å gi deg det du ønsker så raskt og enkelt som mulig, og
  • se på kundetrender: vi innhenter informasjon fra tusenvis av kundebesøk og analyserer dette som en helhet. Denne typen undersøkelser fokuserer på å identifisere trender blant mange besøkende på siden i stedet for å analysere informasjon om en individuell kunde.

Typen informasjonskapsler vi bruker

Når du bruker nettstedet, kan følgende kategorier av informasjonskapsler opprettes på enheten:

Førsteparts informasjonskapsler
Disse informasjonskapslene opprettes av Bose®. For det meste er de strengt nødvendig for å gjøre deg i stand til å navigere rundt på nettstedet og bruke funksjonene.

  • Påkrevde informasjonskapsler – Disse informasjonskapslene opprettes av Bose® og gir deg mulighet til å navigere på nettstedet eller motta visse anmodede funksjoner, for eksempel lagring av språkinnstillinger eller muligheten til å legge inn bestillinger på nettstedet.
  • Analyseinformasjonskapsler – Disse informasjonskapslene opprettes av Bose® for å innhente statistisk informasjon (samlet og anonymisert) om bruken av nettstedet av deg og andre besøkende. Denne informasjonen kan Bose® bruke for å forbedre funksjonaliteten til nettstedet.

Tredjeparts informasjonskapsler
I tillegg til bruken vår av disse programmene kan visse tredjeparter og tilknyttede selskaper opprette og få tilgang til informasjonskapsler på datamaskinen din, og i forbindelse med websignaler.

  • Påkrevde informasjonskapsler – Disse informasjonskapslene muliggjør nyttige tjenester og funksjoner, for eksempel støtte for nettprat.
  • Markedsføringsinformasjonskapsler for nettbasert atferd – Disse informasjonskapslene samler inn informasjon om surfevanene dine og produkt- og tjenestepreferanser. Denne informasjonen vil gjøre det mulig for Bose® og annonsenettverket vi jobber med, å vise relevante annonser i de mest aktuelle stedene på partnernettsteder og på Bose®-nettsteder. For eksempel kan en tredjepart eller agenter administrere Bose® bannerannonseringsprogrammer på et ikke-Bose®-nettsted.

Hvor lenge informasjonskapsler lagres på enheten

Hvor lenge informasjonskapsler lagres på maskinen din kan variere, men de faller vanligvis i to kategorier: midlertidige og vedvarende.

Midlertidige informasjonskapsler
Vi bruker midlertidige øktinformasjonskapsler på alle våre sikre sider for å tilordne og lagre en økt-ID til deg, slik at du kan bevege deg uforstyrret mellom områdene på nettstedet vårt. Denne økt-ID-en brukes også til interne rapporteringsformål. Den er ikke personlig identifiserbar, og denne typen informasjonskapsel etterlater seg ingen informasjon på harddisken som kan hentes opp. De fleste av våre førsteparts informasjonskapsler er øktinformasjonskapsler som utløper når du lukker nettleseren.

Vedvarende informasjonskapsler
Våre førsteparts analyseinformasjonskapsler og tredjeparts informasjonskapsler er vedvarende informasjonskapsler fordi de brukes til å hjelpe oss å forstå besøkendes mønstre over en lengre tidsperiode, eller for å gi ekstra funksjoner som du har bedt om i forhold til nettstedets tilpasning og lagret innhold. De kan lagres på datamaskinen din i 24 timer, en uke, eller flere år, avhengig av hvilken funksjon de bidrar til å utføre.

Hvordan man skal håndtere informasjonskapsler

Vi vil bare opprette informasjonskapsler på enheten hvis du samtykker til det. Hvis du ikke ønsker å motta visse kategorier av informasjonskapsler på nettstedene våre, kan du bruke følgende verktøy for å melde deg ut av dem. Vær oppmerksom på at vi må opprette en informasjonskapsel, slik at vi kan huske valgene dine når du besøker nettstedet neste gang fra den samme nettleseren.
På det nåværende tidspunkt er det ikke teknisk mulig for oss å gjøre det mulig for deg å ta innstillingene dine med deg mellom nettlesere og enheter (dvs. datamaskin eller smarttelefon) slik at du vil måtte endre disse innstillingene uavhengig på hver nettleser/enhet du bruker. Du må angi disse innstillingene hver gang du bruker en ny nettleser eller en ny enhet.

Påkrevde informasjonskapsler

Disse informasjonskapslene opprettes av Bose® og gir deg mulighet til å navigere på nettstedet eller motta visse anmodede funksjoner, for eksempel lagring av språkinnstillinger eller muligheten til å legge inn bestillinger på nettstedet.

Analyseinformasjonskapsler

Disse informasjonskapslene opprettes av Bose for å innhente statistisk informasjon (samlet og anonym) om bruken av nettstedet. Denne informasjonen kan Bose® bruke for å forbedre funksjonaliteten til nettstedet.

Påkrevde informasjonskapsler opprettet av tredjeparter

Disse informasjonskapslene muliggjør nyttige tjenester og funksjoner, for eksempel støtte for nettprat, og tilbys av Bose® sine partnere.

Markedsføringsinformasjonskapsler for nettbasert atferd

Dette er informasjonskapsler som brukes av Bose® eller annonsepartnere for å innhente diverse informasjon om surfevanene dine og produkt- og tjenestepreferanser. Denne informasjonen gjør det mulig for Bose® og partnere å vise relevante annonser på partnernettsteder og på Bose®-nettsteder.

I tillegg er du fri til å administrere informasjonskapsler via nettleseren din. Du kan også angi at nettleseren skal varsle deg når du mottar en informasjonskapsel, slik at du kan avgjøre om du vil godta den eller ikke. Informasjonskapselen vil ikke på noe tidspunkt lese informasjon fra harddisken, og du kan fjerne den fra maskinen når som helst.

Hvis du er bekymret av å ha informasjonskapsler på enheten, følger du instruksjonene nedenfor for å administrere informasjonskapsler som er lagret på enheten.

Hvis du bruker Internet Explorer (IE) 9.0+:

For å deaktivere informasjonskapsler:

  • Gå til Verktøy i menylinjen som skal falle ned, og klikk på Alternativer for Internett
  • Klikk på fanen Personvern på toppen
  • Flytt glidebryteren opp til ønsket beskyttelsesnivå

For å slette eksisterende informasjonskapsler:

  • Gå til Verktøy i menylinjen som skal falle ned, og klikk på Alternativer for Internett
  • Klikk på fanen Generelt som bør være under Leserlogg, og klikk på Slett

Hvis du bruker Firefox 2.0+/3.0+/4.0+:

For å deaktivere informasjonskapsler:

  • Gå til Verktøy i menylinjen
  • Klikk på Alternativer
  • Klikk på fanen Personvern
  • Deaktiver boksen som heter Godta informasjonskapsler

For å slette eksisterende informasjonskapsler:

  • Gå til Verktøy i menylinjen
  • Klikk på Alternativer
  • Klikk på fanen Personvern
  • Klikk på Tøm nå.
  • Velg Informasjonskapsler.
  • Klikk på Tøm private data nå.

If you are using Google Chrome

To disable cookies:

  • Gå til Verktøymeny
  • Klikk på Alternativer
  • Klikk på Under panseret
  • Innstillinger for informasjonskapsler velges. Når dette er gjort velger du Blokker alle informasjonskapsler

For å slette eksisterende informasjonskapsler:

  • Gå til Verktøymeny
  • Klikk på Alternativer
  • Klikk på Under panseret
  • Under Personvern velger du Vis informasjonskapsler
  • Et nytt vindu kalt Informasjonskapsler skal åpnes. Der kan du se alle informasjonskapsler i Google Chrome-nettleseren
  • Klikk på Fjern alle for å fjerne alle spor av informasjonskapsler
  • Hvis du bare ønsker å fjerne en bestemt informasjonskapsel, kan du merke den og klikke på Fjern

Hvis du bruker en nettleser som ikke er oppført ovenfor, kan du se i dokumentasjonen til nettleseren eller den elektroniske hjelpen for mer informasjon.

Hva som skjer hvis du avviser alle informasjonskapsler?

Du vil fortsatt kunne bruke enkelte deler av nettstedene våre. Men noen nyttige funksjoner ikke vil fungere dersom du deaktiverer informasjonskapsler.
Du vil for eksempel ikke være i stand til å bruke support via nettprat eller foreta kjøp. Du vil heller ikke kunne bruke butikkfinneren vår eller dele sider med det sosiale nettverket ditt.

Endringer i retningslinjene for informasjonskapsler

Disse retningslinjene kan revideres fra tid til annen. Vi legger ut alle endringer på dette nettstedet. Disse retningslinjene er spesifikk for Bose®-operasjoner og gjelder informasjon du sender inn elektronisk i tillegg til gjennom andre kanaler. Denne erklæringen er her for din skyld og er ikke ment å skape en bindende forpliktelse. Dersom du har spørsmål, er det bare å kontakte oss.

Hvordan du kan kontakte oss?

Hvis du har noen spørsmål angående vår bruk av informasjonskapsler, eller hvis du ønsker å benytte deg av retten du har til å få innsyn i opplysningene dine og/eller få rettet opp all informasjon vi har om deg, kan du kontakte oss. Du vil også finne mer informasjon om hvordan vi behandler opplysningene dine generelt, og hvordan vi behandler opplysningene du laster opp på nettstedet vårt, i våre retningslinjer for personvern.

ORDLISTE

Informasjonskapsler er tekstfiler som inneholder små mengder informasjon som lastes ned til datamaskinen eller den mobile enheten når du besøker et nettsted. Informasjonskapsler blir deretter sendt tilbake til det opprinnelige nettstedet ved hvert påfølgende besøk, eller til et annet nettsted som gjenkjenner den informasjonskapselen.

Loggfiler er webserver-filer (for eksempel domenenavn eller IP-adresse, URL, http-svarkode, nettsiden der du besøke oss fra og / eller dato og varighet for besøket) som opprettes automatisk når en Internett-bruker besøker et nettsted.

Visse sider på nettstedet vårt inneholder "websignaler" (også kjent som Internett-koder, pikselkoder og tomme GIF-er). Et websignal er en elektronisk fil som vanligvis består av et bilde med en piksel. Det kan plasseres på en nettside eller i en e-post for å overføre informasjon, som kan inneholde personlige opplysninger som IP-adressen til datamaskinen som lastet ned siden der websignalet vises, nettadressen til siden der websignalet vises, tiden siden som inneholder websignalet ble vist, hvilken nettleser som brukes til å vise siden, og informasjonen i informasjonskapsler som sendes av en tredjepart.

Informasjon du sender inn

Informasjon om fakturering og forsendelser

Dette inkluderer navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse og kredittkortnummer, verifiseringsnummer og utløpsdato, samt transaksjonsinformasjon.

Online produktregistrering

For produkter som kan eller må registreres online, inkluderer informasjonen som sendes eierens navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og svar på flere undersøkelsesspørsmål. Vi kan også be deg om å sende informasjon om produktet du har kjøpt, inkludert typen produkt og kjøpsdato.

Informasjon vi innhenter

I disse retningslinjene sikter Bose til Bose B.V., med registrert kontor i Gorslaan 60, 1441 RG Purmerend, Nederland.

Informasjon du sender inn ved kjøp eller annet på Internett

Navnet, adressen, telefonnummeret og e-postadressen din, og hvis du velger å kjøpe et produkt på Internett eller har bedt oss om å huske kredittkortopplysningene dine til fremtidige kjøp, har vi også informasjon om kredittkortnummer, bekreftelsesnummer, utløpsdato, produktet du kjøpte, inkludert produkttypen og kjøpsdatoen, og transaksjonsinformasjon (fakturering og levering).

Betalingsinformasjonen din blir behandlet av en tredjeparts leverandør av betalingstjenester, Ogone, som er nærmere beskrevet nedenfor.

Du kan velge om du vil oppgi denne informasjonen. Det meste av denne informasjonen er nødvendig for at vi skal kunne levere tjenesten til deg. Vi informerer deg om hva som er nødvendig informasjon og hva som ikke er det når vi innhenter informasjonen.

Hvis du deltar i undersøkelsene våre, kan vi også innhente ytterligere personlige opplysninger, for eksempel om interesser og hobbyer.

Informasjon vi innhenter via informasjonskapsler

For at vi skal kunne forbedre nettstedet vårt, kan vi samle inn teknisk og demografisk informasjon som er med på å vise hvordan kunder bruker nettstedet. Vi kan for eksempel gjøre undersøkelser for å avgjøre hvilke områder som er hyppigst vist.

Vi bruker "øktinformasjonskapsler" til å innhente brukerens IP-adresse, nettstedet som ble besøkt før Bose-nettstedet, nettlesertype, hvor ofte nettstedet besøkes, sider som er besøkt på nettstedet, antall klikk på nettstedet og total tid brukt på nettstedet. Vi bruker permanente informasjonskapsler for å innhente besøk og kjøp på nettstedet (produkt- og tjenestepreferanser) i tillegg til å avgjøre hvordan en bruker ble henvist til nettstedet vårt.

Vi bruker også informasjonskapsler som vises av oss eller av annonsepartnere for å innhente diverse informasjon om surfevanene dine og produkt- og tjenestepreferanser.

Klikk her for å få mer informasjon om informasjonskapsler og hvordan vi bruker dem, og for å finne ut hvordan du håndterer informasjonskapslene dine.

Hvordan vi bruker informasjon

I disse retningslinjene sikter Bose til Bose B.V., med registrert kontor i Gorslaan 60, 1441 RG Purmerend, Nederland.

Behandle bestillingene dine på Internett

Hvis du velger å kjøpe et produkt på Internett, blir betalingen din behandlet gjennom Ingenico, som er en tredjeparts leverandør av betalingstjenester. Ved å fullføre transaksjonen på Internett samtykker du i at dine økonomiske opplysninger, kredittkortinformasjonen din og navn, adresse og annen betalingsinformasjon overføres til og oppbevares hos Ingenico. Hvis du ønsker mer informasjon om hvordan Ingenico behandler opplysningene dine, kan du se Ingenicos retningslinjer for personvern som du finner på http://payment-services.ingenico.com/int/en/cookie-policy.

De personlige opplysningene du oppga for å kjøpe et produkt, kan også brukes av Bose for å avdekke kortbetalingssvindel.

Besvare spørsmålene dine på Internett

Opplysningene du oppgir, gjør at vi kan besvare spørsmålene dine skikkelig. Disse opplysningene kan også deles med eksterne selskaper som behandler informasjonen på vegne av Bose for undersøkelser og analyser.

Gi deg informasjon om nye Bose-produkter og -kampanjer

Vi vil gi deg informasjon om Bose-produkter og spesielle kampanjer som kanskje appellerer til deg ut fra dine bestemte interesser, hobbyer og aktiviteter, hvis du har bedt oss om å gjøre det.

Du vil motta denne informasjonen på e-post, sms, per telefon og/eller gjennom direkteadressert post bare hvis du har bedt om å motta slike markedsføringsmeldinger fra Bose.

Etter at du har lagt inn en bestilling på nettstedet vårt, vil du for eksempel motta en e-postbekreftelse, og i de fleste tilfeller vil du, hvis du tidligere har samtykket til det, motta en separat e-post med markedsførings- og sporingsinformasjon for å identifisere produktpreferansene dine og kunne sende deg personlig tilpasset reklame. Disse e-postene oppgir alltid en kobling, slik at du kan fjerne deg fra e-postlisten.

Utvikle et bedre nettsted

Informasjonen du gir oss, hjelper oss til å få en bedre forståelse av hva du ønsker fra nettstedet vårt, slik at vi kan skape en ekstraordinær og varig opplevelse for kundene våre. For at vi skal kunne forbedre nettstedet vårt, kan vi samle inn samlet (anonym) teknisk brukerinformasjon som viser oss hvordan kunder bruker nettstedet. Vi kan for eksempel gjøre undersøkelser for å finne ut hvilke områder på nettstedet som er hyppigst vist.

Se på kundetrender: Vi samler informasjon fra tusenvis av kundebesøk og analyserer dette som en helhet. Denne typen undersøkelser fokuserer på å identifisere trender blant mange besøkende på nettstedet i stedet for å analysere informasjon om individuelle kunder.

Tilpasse nettstedet til preferansene dine: Vi kan bruke informasjon fra besøket ditt til å forbedre opplevelsen du får neste gang du besøker nettstedet vårt, ut fra de produktpreferansene du har. Dette kan inkludere anbefaling av tilbehør til Bose-systemet ditt eller oppgi informasjon om å utvide lydsystemet til andre rom. Målet er å gi deg det du ønsker så raskt og enkelt som mulig. Vi bruker informasjonskapsler og websignaler til dette formålet. Klikk her for å finne ut mer om vår bruk av informasjonskapsler eller for å håndtere informasjonskapslene dine.

Undersøkelser på Internett: Vi bruker tilbakemeldingene som du deler med oss i undersøkelsene, til å utvikle et bedre nettsted. Vi samler ikke inn personlige opplysninger med mindre du velger å oppgi slike opplysninger. Bose kan dele slike opplysninger med eksterne selskaper som foretar markedsundersøkelser, for å samle og analysere resultatene på vegne av Bose og behandle informasjon for Bose.

Dele opplysningene dine med nøye utvalgte tredjeparts selskaper

De personlige opplysningene dine kan deles med anerkjente selskaper ("tredjeparter") som utfører undersøkelser, behandler betalinger, analyserer og driver markedsføring på vegne av Bose. Samlet informasjon kan for eksempel sendes til tredjeparter for at de skal utføre markedsundersøkelser på vegne av Bose, eller for at du skal få post om Bose-produkter og -tjenester hvis du har bedt oss om dette.

Forutsatt at du har gitt godkjenning til det, kan Bose også dele dine personlige opplysninger (navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, preferanser) med nøye utvalgte tredjeparts selskaper for at de skal kunne sende deg tilpasset reklame om sine produkter og tjenester, som kan være av interesse for deg. Du vil motta tilstrekkelig informasjon om partnerne våre når vi innhenter opplysninger fra deg.

Vi kan tilføye ytterligere data fra tredjeparter til dine opplysninger for analyse- og markedsføringsformål.

Enkelte tredjeparter og tilknyttede selskaper kan opprette og få tilgang til informasjonskapsler på maskinen din på vegne av Bose, og bruke websignaler i forbindelse med dem, for å kunne utføre markedsundersøkelser og analyser på vegne av Bose. Denne informasjonen gjør det mulig for Bose og våre partnere å vise relevante annonser på partnernettsteder og på Bose-nettsteder i henhold til produktpreferansene dine, hvis du har samtykket til dette. For eksempel kan tredjeparter eller tilknyttede selskaper administrere Bose bannerannonseringsprogrammer på et ikke-Bose-nettsted. Klikk her for å finne ut mer om tredjeparters bruk av informasjonskapsler og websignaler eller for å håndtere informasjonskapslene dine.

Tredjeparts koblinger

Bose-nettstedet inneholder koblinger til tredjeparts nettsteder og/eller innhold som er allment tilgjengelig på Internett. Bose har ikke kontroll over, og er ikke ansvarlig for, informasjon som innhentes av disse nettstedene. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å lese disse nettstedenes retningslinjer for personvern.

Hvis du besøker dette nettstedet via et annet nettsted, kan det hende at det nettstedet overvåker besøket ditt. Vi foreslår at du leser gjennom retningslinjene for personvern på det nettstedet, eller går direkte inn på nettstedet hvis du har bekymringer av noe slag.

Tredjeparter

Linker fra tredjeparter

Bose®-webområdet inneholder linker til tredjeparts Internett-områder og/eller materiale som er allment tilgjengelig på Internett. Bose har ikke kontroll over, og er ikke ansvarlig for, informasjon som innhentes av disse webområdene. Vi oppfordrer deg på det sterkeste til å lese disse webområdenes retningslinjer for personvern.

Hvis du besøker dette webområdet via et annet handleområde, kan det hende det området overvåker besøket ditt. Vi foreslår at du leser gjennom retningslinjene for personvern på det området eller åpner dette webområdet direkte hvis du har bekymringer av noe slag.

Tredjeparts bruk av pikselfyrtårn

Tredjeparter som opererer Bose®-Internettreklame eller sender ut kampanje-epost for Bose®, kan benytte seg av pikselfyrtårn. Pikselfyrtårn er bilder på én piksel som overfører informasjon (som kan inneholde personlig identifiserbar informasjon) tilbake til tredjeparten for å optimalisere effektiviteten til reklamen og verifisere kjøp som gjøres på dette webområdet.

Klikk her for å administrere dine informasjonskapsler.

Transaksjoner

Dette omfatter transaksjoner på telefon, e-post, musikkshow eller arrangementer hos Bose®-forhandlere.

Informasjon vi innhenter

Fakturerings- og leveringsinformasjon, deriblant navn, adresse, e-postadresse og telefonnumre og kredittkortinformasjon, verifiseringsnummer og utløpsdato, samt transaksjonsinformasjon.

Hvordan vi bruker informasjonen vi innhenter

Vi tar vare på all informasjon som innhentes på transaksjonstidspunktet. Bose bruker denne informasjonen til markedsføring, markedsundersøkelser og rapporter.

Hvordan formidle preferansene dine

På kjøpstidspunktet kan du formidle dine preferanser for personvernet av navn, postadresse, e-postadresse og annen informasjon som du deler med oss. Du kan også ringe Bose etter kjøpet og be om at informasjonen ikke brukes, eller du kan logge på Min profil og oppdatere Kommunikasjonsinnstillinger.

Personvern offline

I noen tilfeller innhenter Bose opplysninger utenfor nettstedet vårt. Som med informasjonen vi innhenter på Internett, er målet å bruke disse opplysningene til å forbedre produktene våre og vårt forhold til kundene.

I disse retningslinjene sikter Bose til Bose B.V., med registrert kontor i Gorslaan 60, 1441 RG Purmerend, Nederland.

Dette avsnittet beskriver våre personvernpraksiser for følgende:

  • Musikk- og teaterbilletter fra Bose
  • Produktregistreringskort
  • Deltakerskjemaer for konkurranser og premietrekninger
  • Telefon, post og transaksjoner i Bose-butikker
  • Bose-musikkshow/-arrangementer

Billetter, kort og skjemaer

I disse retningslinjene sikter Bose til Bose B.V., med registrert kontor i Gorslaan 60, 1441 RG Purmerend, Nederland.

Deriblant:

  • Musikk- og teaterbilletter fra Bose
  • Produktregistrering og garantikort
  • Deltakerskjemaer for konkurranser og premietrekninger

Informasjon som må sendes inn

Navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer og svar på flere spørsmål (hobbyer, interesser). Kort for produktregistrering inneholder også informasjon om produktet du har kjøpt, inkludert typen produkt og kjøpsdato.

Slik bruker vi informasjonen som sendes inn

De personlige opplysningene blir hovedsakelig brukt til følgende formål:

  • Behandle bestillingene dine, svare på spørsmål du har om Bose-produkter og -tjenester, eller gi deg tekniske oppdateringer på produktene og tjenestene våre på ulike områder, for eksempel levering av en bestilling eller fakturering.
  • Utføre markedsundersøkelser på grunnlag av samlede (og ikke personlig identifiserbare) opplysninger for å kunne forbedre produktene og tjenestene våre. Slike markedsundersøkelser kan utføres med hjelp fra eksterne partnere som behandler disse opplysningene på vegne av Bose.
  • Analysering av de personlige opplysningene dine, deriblant personlige preferanser, for å kunne tilby deg tilpasset markedsføringsinformasjon om Bose-produkter, -tjenester og -kampanjer samt produkter og tjenester fra Bose-partnere, som er valgt ut på grunnlag av personlige preferanser, hobbyer og interesser.

Du vil motta denne informasjonen på e-post, sms, per telefon eller per post hvis du har bedt om å motta slike meldinger fra Bose og Bose-partnere. Du vil motta tilstrekkelig informasjon om partnerne våre når vi innhenter opplysninger fra deg.

Bose kan legge til ytterligere informasjon fra tredjeparter til dine personlige opplysninger for analyse- og markedsføringsformål.

  • Se statistikker over din bruk av nettstedet, for analyse- og markedsføringsformål, for å kunne forbedre nettstedet vårt og tilbudene våre.
  • Overføring av de personlige opplysningene dine til tredjeparter for de formålene som er angitt nedenfor.

Hvis du ønsker en mer detaljert oversikt over hvordan vi bruker opplysningene, og hvordan du kan kontrollere bruken av dem, oppfordrer vi deg til å lese våre spesifikke retningslinjer for personvern på Internett eller utenfor Internett. Til venstre på denne siden finner du en oversikt over emnene.

Slik kan du kommunisere dine preferanser

I det øyeblikket du oppgir personlige opplysninger til Bose (for eksempel når du foretar et kjøp), kan du gi uttrykk for markedsføringspreferansene dine for de personlige opplysningene (postadresse, e-postadresse, telefonnummer) som du deler med oss. Avmerkingsbokser på nettstedet eller i trykte dokumenter som innhenter personlige opplysninger, gir deg muligheten til å velge hvorvidt du ønsker å motta oppdateringer om produktene og tjenestene våre eller produktene og tjenestene til våre partnere. Hvis Bose har brukt opplysningene dine etter at de har mottatt denne informasjonen fra et annet selskap som du har gitt opplysningene til, får du muligheten til å opplyse om ønskene dine når Bose kontakter deg. Du kan alltid kontakte Bose og be om at opplysningene dine ikke brukes til direkte markedsføring.

Kontakt oss enten på telefon på 80081130, per e-post (sales_support_no@bose.com) eller per post til Bose ApS, Kongsvinger Festning, 2213 Kongsvinger for å oppdatere preferansene dine for kommunikasjon eller hvis du vil benytte deg av retten til å få innsyn i opplysningene dine og/eller rette, sperre eller slette opplysninger vi har om deg.

Transaksjoner

I disse retningslinjene sikter Bose til Bose European Management Services BV, med registrert kontor i Gorslaan 60, 1441 RG Purmerend, Nederland.

Dette omfatter transaksjoner på telefon og per post og transaksjoner i forbindelse med musikkshow eller arrangementer i Bose-butikker.

Informasjon vi innhenter

Informasjon til fakturering og levering, inkludert navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer samt kredittkortnummer, bekreftelsesnummer og utløpsdato og transaksjonsinformasjon.

Slik bruker vi informasjonen som sendes inn

De personlige opplysningene blir hovedsakelig brukt til følgende formål:

  • Behandle bestillingene dine, svare på spørsmål du har om Bose-produkter og -tjenester, eller gi deg tekniske oppdateringer på produktene og tjenestene våre på ulike områder, for eksempel levering av en bestilling eller fakturering.
  • Utføre markedsundersøkelser på grunnlag av samlede (og ikke personlig identifiserbare) opplysninger for å kunne forbedre produktene og tjenestene våre. Slike markedsundersøkelser kan utføres med hjelp fra eksterne partnere som behandler disse opplysningene på vegne av Bose.
  • Analysering av de personlige opplysningene dine, deriblant personlige preferanser, for å kunne tilby deg tilpasset markedsføringsinformasjon om Bose-produkter, -tjenester og -kampanjer samt produkter og tjenester fra Bose-partnere, som er valgt ut på grunnlag av personlige preferanser, hobbyer og interesser.

Du vil motta denne informasjonen på e-post, sms, per telefon eller per post hvis du har bedt om å motta slike meldinger fra Bose og Bose-partnere. Du vil motta tilstrekkelig informasjon om partnerne våre når vi innhenter opplysninger fra deg.

Bose kan legge til ytterligere informasjon fra tredjeparter til dine personlige opplysninger for analyse- og markedsføringsformål.

  • Se statistikker over din bruk av nettstedet, for analyse- og markedsføringsformål, for å kunne forbedre nettstedet vårt og tilbudene våre.
  • Overføring av de personlige opplysningene dine til tredjeparter for de formålene som er angitt nedenfor.

Hvis du ønsker en mer detaljert oversikt over hvordan vi bruker opplysningene, og hvordan du kan kontrollere bruken av dem, oppfordrer vi deg til å lese våre spesifikke retningslinjer for personvern på Internett eller utenfor Internett. Til venstre på denne siden finner du en oversikt over emnene.

Slik kan du kommunisere dine preferanser

I det øyeblikket du oppgir personlige opplysninger til Bose (for eksempel når du foretar et kjøp), kan du gi uttrykk for markedsføringspreferansene dine for de personlige opplysningene (postadresse, e-postadresse, telefonnummer) som du deler med oss. Avmerkingsbokser på nettstedet eller i trykte dokumenter som innhenter personlige opplysninger, gir deg muligheten til å velge hvorvidt du ønsker å motta oppdateringer om produktene og tjenestene våre eller produktene og tjenestene til våre partnere. Hvis Bose har brukt opplysningene dine etter at de har mottatt denne informasjonen fra et annet selskap som du har gitt opplysningene til, får du muligheten til å opplyse om ønskene dine når Bose kontakter deg. Du kan alltid kontakte Bose og be om at opplysningene dine ikke brukes til direkte markedsføring.

Kontakt oss enten per telefon på 80081130, per e-post (sales_support_no@bose.com) eller per post til Bose ApS, Kongsvinger Festning, 2213 Kongsvinger for å oppdatere preferansene dine for kommunikasjon eller hvis du vil benytte deg av retten til å få innsyn i opplysningene dine og/eller rette, sperre eller slette opplysninger vi har om deg.

Vår forpliktelse overfor deg

Bose er opptatt av å utvikle hvert produkt med et mål om å tilby en så god musikalsk gjengivelse som mulig innenfor den aktuelle prisklassen. Vi jobber for å gjengi musikklyder så nær originalopptredenen som mulig, samt unngå skarpe lyder som forsterket bass og diskantfrekvenser.

Vårt rykte er avhengig av at vi alltid overholder disse retningslinjene når det gjelder forskning, utvikling og konstruksjon av produkter. Vi bruker bare deler av høyeste kvalitet og de siste teknikkene for montering og kvalitetskontroll for å sikre at produktene våre er pålitelige og har lang levetid.

Bose bidrar til forskning som kontinuerlig fører til ny teknologi for bedre lydgjengivelse. Når du kjøper et produkt fra Bose, oppmuntrer vi deg til å sammenligne den musikalske gjengivelsen med den fra konkurrerende produkter, slik vi gjør. Vi tror at denne prosessen kommer til å gjøre deg enda mer fornøyd med produktet du har valgt.

Bose® produktgaranti

Policy for Boses begrensede garanti
Betingelser og vilkår for produkter som kjøpes i Europa.

Bose ApS
Kongsvinger Festning
2213 Kongsvinger
Norge

Hva dekkes?

Alle deler som er defekte i materialer og arbeid. Denne begrensede garantien for Bose®-produkter dekker funksjonaliteten til høyttalere eller systemer for normal, tiltenkt bruk som spesifisert i brukerhåndboken. Den dekker ikke feilfunksjon som følge av feil eller urimelig bruk eller vedlikehold, ulykker, overdreven fuktighet, feil pakking, lyn, spenningssvingninger eller uautorisert manipulering, endringer eller modifikasjoner mens utstyret ikke er under Boses kontroll. Bose®-høyttalere og -systemer er ikke laget for å brukes i alle miljøer, så vennligst konsulter brukerhåndboken.

Hvor lenge?

Boses begrensede garanti varer i to år fra kjøpsdatoen for elektroniske produkter, hjemmekinosystemer og integrerte systemer og høyttalerkomponenter med forsterker, og fem år for høyttalerkomponenter uten forsterker. 131® environmental speakers har en tre års begrenset garanti. Komponenthøyttalere med forsterker har en to års begrenset garanti for elektronikken og fem år for høyttalerne. Aviation Headsets har en fem års begrenset garanti. Se brukerhåndboken for nærmere informasjon. Se brukerhåndboken for informasjon om den begrensede garantien på profesjonelle produkter.

  • Utvidede lovfestede garantier (der dette gjelder):
    Produkter som kjøpes i Den europeiske union, Sveits og Norge har en minimum garantitid på to år. For land der minimum garantitid fastsettes ved lov, er garantitiden den perioden som er lengst av den lovfestede perioden og perioden som er oppført over.

Hva gjør vi?

Vi reparerer eller bytter ut alle defekte deler innen rimelig tid og uten kostnad.

Hvordan kan du få garantiservice?

Du kan sende produktet til enten et Bose-serviceverksted eller direkte til Bose med bevis på kjøp fra en autorisert forhandler.

Husk:

Hvis du opprinnelig kjøpte produktet direkte fra Bose, må du kontakte oss. Hvis du kjøpte det hos en autorisert forhandler, må du kontakte butikken der du opprinnelig kjøpte produktet.

Hvis feilsøking ikke løser problemet, vil Bose eller den autoriserte forhandleren ordne med transport tilbake til Bose og gi deg et returreferansenummer. Dette referansenummeret må påføres tydelig på utsiden av esken og nevnes i papirene inni esken.

Hvis du er ansvarlig for å pakke produktet før forsendelse, du sørge for å bruke en solid pappeske, og du må sørge for å bruke nok emballasje. Vi foreslår at du bruker minst 5 cm med emballasje som omgir produktet fullstendig for produkter som veier mindre enn 5 kg, og 10 cm med emballasje for produkter over 5 kg.

Vi tar sikte på å reparere alle produkter innen to uker, med forbehold om deletilgjengelighet, og tar aldri betalt for en reparasjon utenfor garantiperioden uten at du blir fullstendig informert først.

Du kan returnere produktet sammen med bevis på kjøp fra en autorisert forhandler til et Bose-serviceverksted eller direkte til Bose. Bevis på kjøp kreves ikke der dette ekskluderes ved lov.

Andre rettigheter

DENNE BEGRENSEDE GARANTIEN GIR DEG SPESIFIKKE RETTIGHETER UNDERLAGT SPESIFISERTE BETINGELSER. DU KAN OGSÅ HA ANDRE JURIDISKE RETTIGHETER SOM GJELDER PRODUKTER DU HAR ANSKAFFET. DISSE JURIDISKE RETTIGHETENE VARIERER FRA STAT TIL STAT ELLER LAND TIL LAND. ENKELTE OMRÅDER TILLATER IKKE EKSKLUDERING, BEGRENSNING ELLER MODIFISERING AV BESTEMTE INDIREKTE RETTIGHETER ELLER DISSES GYLDIGHET. I SLIKE SITUASJONER GJELDER DENNE BEGRENSEDE GARANTIEN BARE I DEN UTSTREKNING SOM GJELDENDE LOV TILLATER. ANDRE LOVER GIR DEG LOVFESTEDE RETTIGHETER I FORHOLD TIL SELGEREN.

Lovene i landet eller området du bor i, kan gi deg juridiske rettigheter i forhold til selgeren eller produsenten av dette produktet. Den begrensede garantien berører ikke disse rettighetene.

Rettsmidler

Betingelsene i denne begrensede garantien kommer i stedet for alle andre garantier eller betingelser, bortsett fra lovfestede. Denne begrensede garantien berører ikke eventuelle juridiske rettigheter som gis ved lov og utelukker ingen juridiske rettsmidler du måtte ha etter loven.

Denne begrensede garantien er fullt overførbar, forutsatt at den nåværende eieren kan fremvise det originale beviset på kjøp fra en autorisert Bose-forhandler.

I land der ansvarsbegrensning ikke utelukkes ved lov, skal Boses maksimale ansvar ikke overskride den faktiske prisen du betalte ved kjøp av produktet. I land der ansvarsbegrensninger utelukkes ved lov, skal Bose ikke være ansvarlig for mer enn direkte erstatningskrav for personskader og/eller fast eller personlig eiendom som oppstår som følge av uaktsomhet fra Boses side.

Der dette ikke forbys ved lov, skal Bose ikke være ansvarlig for erstatningskrav i forbindelse med dokumenterte skader, tilfeldige skader, følgeskader eller indirekte skader. Noen områder tillater ikke begrensninger i form av utelukkelse eller begrensning av erstatning, og erstatningskrav i forbindelse med tilfeldige skader, følgeskader eller indirekte skader, eller begrensning av ansvar til bestemte beløp, så begrensningene eller utelukkelsene ovenfor gjelder kanskje ikke for deg.

Denne begrensede garantien er ugyldig hvis etiketten med serienummeret er fjernet eller gjort uleselig.

Personvern

Du har ingen juridisk forpliktelse til å oppgi personopplysninger. Slik informasjon gjør det imidlertid mulig for å oss å føre et register over Bose®-lydprodukter du har anskaffet og bedre forstå kjøperne av produktene våre. Informasjonen som innhentes, brukes av Bose til markedsføringsformål og, der dette er tillatt, til å kontakte deg enten i forbindelse med produktene du har anskaffet eller andre produkter som kan være av interesse fra Bose eller andre selskaper. Informasjonen du oppgir, kan behandles i et annet land.

Ytelsesgaranti fra Bose

Prøv ditt Bose-produkt risikofritt. Vi er så sikre på at du blir fornøyd at vi gir deg 30 dager* til å finne ut at det er riktig for deg. Hvis du av en eller annen grunn ikke er fornøyd med kjøpet fra Bose, returnerer du det ganske enkelt innen prøveperioden og får alle pengene tilbake. Dette er ytelsesgarantien fra Bose.

Betingelser og vilkår

Velkommen til websiden til Bose Corporation og Bose Limited ("Bose") ("websiden"). Denne websiden eies og drives av Bose og Bose sine agenter. Vi er glade for å kunne gi deg tilgang til innholdet på websiden ("innhold") til informasjons- og kjøpsformål. Les nøye gjennom følgende betingelser og vilkår som omhandler din bruk av websiden ("generelle vilkår for websiden"). Ved å gå inn på og bruke websiden til Bose, samtykker du i å overholde disse generelle vilkårene for websiden og å følge gjeldende lover og forskrifter som gjelder bruken av websiden. Hvis du ikke samtykker i disse generelle vilkårene for websiden, må du ikke gå inn på eller bruke websiden.

Godkjenning av bruk

Bose godkjenner herved at du går inn på, viser, kopierer og reproduserer innholdet som publiseres av Bose på websiden, til din personlige, ikke-kommersiell bruk for å vurdere kjøp av Bose®-produkter som tilbys, dersom du samtykker i å overholde disse generelle vilkårene for websiden.

Med unntak av det som er uttrykkelig nevnt over, samtykker du i å ikke reprodusere, vise, offentliggjøre, videresende eller på annen måte distribuere innholdet på websiden helt eller delvis uansett formål.

Videre samtykker du i å ikke bruke websiden til noe annet formål som er ulovlig eller forbudt gjennom disse generelle vilkårene for websiden.

Kjøp

Hvis du ønsker å kjøpe noen av produktene på denne websiden, vil du i tillegg til å godta disse generelle vilkårene for websiden også måtte godta betingelser og vilkår for salg.

Du samtykker i at du skal holdes helt ansvarlig for alle avgifter, gebyrer, skatter og takseringer som oppstår som et resultat av bruk av websiden.

Du garanterer at du har juridiske rettigheter til å godta disse generelle vilkårene for websiden og bruke websiden i samsvar med alle betingelser og vilkår her.

Åndsverkeierskap

Innholdet på websiden tilhører Bose, Bose sine filialer, datterselskaper og/eller leverandører og er beskyttet av lover om opphavsrett. Bose kan legge ut merknader om patenter på websiden, inkludert, og uten begrensning informasjon om opphavsrett og varemerker. Du samtykker i at hvis du kopierer eller gjengir websiden eller innhold på websiden, skal du beholde alle merknader om opphavsrett, varemerker og andre patenter.

Unntatt hvis det er uttrykkelig angitt i disse generelle vilkårene for websiden, skal ingenting på websiden overdra lisenser eller rettigheter under noen opphavsrett eller andre åndsverkrettigheter uansett om det er gjort gjennom implikasjon, innsigelsesavskjæring eller på annen måte.

Produkter, prosesser eller teknologier som er identifisert eller inkludert på denne websiden, kan være underlagt andre åndsverkrettigheter som Bose er i besittelse av. Bose og Wave®-radiodesignet er registrerte varemerker for Bose Corporation. Alle varemerker som refereres til i Bose sine produkter, produktdesign og tjenester er basert på amerikanske varemerkesøknader og -registreringer. Varemerkeregistreringer kan være utstedt og/eller forestående i andre land. Det kan ikke trekkes noen konklusjon når det gjelder registreringsstatusen i et annet land enn USA.

Microsoft og Passport-logoen er registrerte varemerker for Microsoft Corporation i USA og/eller andre land og brukes under lisens fra Microsoft. Andre varemerker, inkludert registrerte varemerker, for produktene som nevnes eller vises på websiden, er patentert av de respektive varemerkeinnehaverne.

Begrensninger for linking og innramming

Du samtykker i at du ikke skal bruke noen Bose-varemerker eller beslektet grafikk som "hurtiglink" på andre websider uten skriftlig godkjenning fra Bose. Videre samtykker du i å ikke opprette en dyplenke til websiden til noe annet formål uten skriftlig godkjenning fra Bose. Enhver innramming av websiden uten skriftlig godkjenning er forbudt.

Innhold fra tredjeparter

Websiden kan inneholde linker til tredjepartssider som Bose ikke har noen kontroll over. Vi tar ikke noe ansvar for nøyaktigheten, fullstendigheten eller andre aspekter ved informasjonen på slike tredjepartssider eller andre sider som det er linket til eller fra slike tredjepartssider, og skal ikke holdes ansvarlig for tap eller skader som oppstår fra bruk av slikt innhold eller transaksjoner på slike tredjepartssider med unntak av om vi samtykker til det.

Begrensninger på interferens

Du samtykker i at du ikke skal bruke en robot, spider eller annen automatisk enhet eller manuell prosess til å overvåke eller kopiere innholdet på websiden uten uttrykkelig skriftlig godkjenning fra Bose. Du samtykker i at du ikke skal foreta deg noe som legger en urimelig eller uforholdsmessig stor belastning på infrastrukturen til websiden. Du samtykker i at du ikke skal bruke noen enhet, programvare eller rutine til å hindre eller forsøke å hindre websiden i å fungere som den skal.

Uautorisert bruk

Ulovlig og/eller uautorisert bruk av websiden, inkludert, men ikke begrenset til, uautorisert innramming av eller linking til websiden, blir utredet og passende juridisk handling blir foretatt, inkludert, uten begrensning sivil, kriminell og pålagt rettergang.

Ansvarsfraskrivelse

Bose gjør det vi kan for å produsere innholdet og gi tilgang til innholdet på websiden. Men siden Internett kan være ustabilt, gir vi ingen garantier, uttrykte eller underforståtte, eller bekrefter nøyaktigheten, tilstrekkeligheten eller manglende evne til å få tilgang til websiden, eller forsinkelser i tilgangen eller egnetheten til innholdet på websiden. Bose garanterer ikke at bruken av websiden skal være feilfri eller at websiden og serveren er fri for datavirus og annet skadelig materiell. Med unntak av det som angis nedenfor, skal ikke Bose ha noe erstatningsansvar overfor deg, verken når det gjelder kontrakt, skader (inkludert skjødesløshet), brudd på lovbestemte plikter, restitusjon eller på annen måte for tap, skader eller kostnader som på noen måte har oppstått som en følge av eller i forbindelse med bruken av websiden eller bruk av, tilgang til, nedlasting av eller tillit til innhold på websiden. Bose er ikke ansvarlig for typografiske feil.

Disse generelle vilkårene for websiden utelukker ikke Bose sitt (eventuelle) erstatningsansvar for personskader eller død som er et resultat av skjødesløshet fra Bose sin side, for svindel eller annet som det er ulovlig for Bose å utelukke eller forsøke å utelukke fra erstatningsansvaret.

Internasjonal informasjon

Websiden gir deg tilgang til informasjon som gjelder Bose-produkter og -tjenester som er tilgjengelige i andre land enn Norge. Slike referanser er kun ment som informasjon og betyr ikke at Bose har tenkt å gjøre slike produkter eller tjenester tilgjengelige i Norge.

Endrede betingelser

Fordi Bose stadig oppdaterer og forbedrer websiden, forbeholder vi oss retten til å gjøre endringer i de generelle vilkårene for websiden når som helst, med eller uten forvarsel. Du er ansvarlig for å sjekke de generelle vilkårene for websiden jevnlig for å finne ut om Bose har gjort slike endringer. Når du fortsetter å bruke eller gå inn på websiden etter slike endringer, bekrefter du at du godtar endringene. Bose forbeholder seg også retten til å gjøre forbedringer og/eller endringer når det gjelder produkter, priser og/eller program som beskrives på websiden når som helst og uten forvarsel.

Samtykke til bruk av personlige opplysninger

Du bekrefter at du har lest Boses begrensede personvernerklæring og databeskyttelsesmerknad ("Personvernerklæringen") og forstår og samtykker i innhenting, bruk, avdekking og overføring av personlige opplysninger som beskrevet i personvernerklæringen, inkludert, men ikke begrenset til:

  • bruk av dine personlige opplysninger fra Bose sin side til markedsførings- og salgsformål, underlagt din rettighet til å velge at Bose ikke skal bruke slike opplysninger til direkte markedsføring;
  • avdekking av dine personlige opplysninger til tredjeparter som gjennomfører markeds- og salgsrelaterte tjenester for Bose;
  • bruk av dine personlige opplysninger av enkelte tredjeparter til direkte markedsføring, underlagt din rettighet til å ikke godta slik bruk; og
  • overføring av dine personlige opplysninger utenfor EØS, inkludert til USA.

Innleveringer

Dersom en bruker av websiden oppgir informasjon som spørsmål, kommentarer, forslag eller lignende om innholdet eller et produkt eller en tjeneste fra Bose, skal slik informasjon ses på som ikke-konfidensiell, og Bose har ingen forpliktelse av noe slag når det gjelder slik informasjon, og står fritt til å gjengi, bruke, avdekke eller distribuere tilbakemeldingene til andre uten begrensninger, underlagt bestemmelsene i personvernerklæringen. Bose står fritt til å bruke ideer, konsepter, kunnskap eller teknikk i slik informasjon uansett formål, inkludert, men ikke begrenset til utvikling, produksjon og markedsføring av produkter som inkorporerer slik informasjon.

Domsmyndighet

Kunder i Storbritannia: Hvis du går inn på denne siden fra Storbritannia og Nord-Irland, regulerer lovene til England og Wales disse generelle vilkårene for websiden, og domstolene i England og Wales har udelt domsmyndighet over uenigheter som oppstår som en følge av eller i forbindelse med disse generelle vilkårene for websiden. All kontakt, all korrespondanse og alle kontrakter mellom oss vil foregå på engelsk.

Alle andre besøkende: Hvis du går inn på denne siden fra en annen domsmyndighet, regulerer lovene til England og Wales disse generelle vilkårene for websiden, og domstolene i England og Wales har udelt domsmyndighet over uenigheter som oppstår som en følge av eller i forbindelse med disse generelle vilkårene for websiden. All kontakt, all korrespondanse og alle kontrakter mellom oss vil foregå på engelsk.

Skadesløshet

You agree to indemnify and hold Bose, its subsidiaries, affiliates, officers, agents, and other partners and employees, harmless from and against any claim, demand, loss, or liability, including reasonable legal fees, made by any third party due to or arising out of your use of the Web Site.

Ugyldighet

Hvis en domsmyndighet avgjør at en bestemmelse i disse generelle vilkårene for websiden er ulovlig, ugyldig eller ikke mulig å håndheve, skal bestemmelsen gjøres ugyldig i de generelle vilkårene for websiden og de andre bestemmelsene i disse generelle vilkårene for websiden skal fortsatt gjelde. Partene samtykker videre i å skifte ut bestemmelser i disse generelle vilkårene for websiden som er ulovlige, ugyldige eller ikke mulig å håndheve, med bestemmelser som er lovlige, gyldige og mulig å håndheve, som i den grad det er mulig oppfyller de økonomiske, bedriftsmessige eller andre formålene med slike bestemmelser som er ulovlige, ugyldige eller ikke mulig å håndheve. Hvis en domsmyndighet avgjør at en bestemmelse i disse generelle vilkårene for websiden er ulovlig, ugyldig eller ikke mulig å håndheve, helt eller delvis, skal bestemmelsen fortsatt gjelde i den grad den ikke er ulovlig, ugyldig eller ikke mulig å håndheve.

Hele avtalen

Disse generelle vilkårene for websiden og Personvernerklæringen representerer en fullstendig og komplett forståelse mellom deg og Bose og er overordnet alle tidligere avtaler, fremstillinger (unntatt falske) og forståelser, skriftlig eller muntlig, om bruken av websiden.

Fraskrivelse

Dersom Bose ikke klarer å anvende eller blir forsinket i anvendelsen av rettigheter eller kompensasjon herunder eller i å håndheve disse generelle vilkårene for websiden, skal ikke dette fungere som en fraskrivelse av dem.

Overskrifter

Overskrifter brukes for oversiktens skyld og skal ikke brukes som en tolkning av disse generelle vilkårene for websiden.

Informasjon om lover og samsvar for Bose

Hvis du ser etter informasjon om lover og samsvar, kan vi hjelpe deg. Klikk her for en liste over dokumenter med samsvarserklæringer for gjeldende Bose®-produkter.

Generelle vilkår og betingelser for salg

1 SELSKAPSINFORMASJON

Disse generelle vilkårene og betingelsene for salg ("Generelle vilkår og betingelser for salg") gjelder Bose filial av utenlandsk foretak som har sitt forretningskontor på Kongsvinger Festning, 2213 Kongsvinger, telefonnummer: 62-827514, fax: 062-821569, epost: sales_support_no@bose.com, foretaksssted: Norge Foretaksnr. NO 965 942 122 MVA.

2 GENERELT

Generelle vilkår og betingelser for salg skal gjelde for ethvert salg over internett fra Bose av produkter som tilbys for salg på deres hjemmeside www.bose.no ("Nettstedet") til endelige forbrukere, med unntak av anvendelse av andre betingelser, særlig de som gjelder i butikkene.

Generelle vilkår og betingelser for salg som gjelder for et salg er de som er gjeldende på tidspunktet for bestilling.

Kunden bør lese disse vilkårene nøye før bestillingen sendes til oss. Disse vilkårene forteller kunden hvem Bose er, hvordan Bose vil levere produkter til kunden, hvordan kunden og Bose kan endre eller avslutte kontrakten, hva som bør gjøres dersom det oppstår et problem, samt annen viktig informasjon. Dersom kunden mener at det foreligger en feil i disse vilkårene, bes vedkommende vennligst om å kontakte Bose for å diskutere dette.

Avvik fra Generelle vilkår og betingelser for salg er kun gyldig dersom partene har blitt enige om dem.

Med mindre annet fremgår av preseptorisk lov, forbeholder Bose seg retten til å endre Generelle vilkår og betingelser for salg når som helst, og de nye generelle vilkårene og salgsbetingelsene gjelder for ethvert tilbud eller bestilling gitt etter ikrafttredelsen av en slik endring.

Gjeldende Generelle vilkår og betingelser for salg er tilgjengelig til enhver tid på Nettstedet.

Med mindre annet er bevist, utgjør data/opplysninger registrert på Nettstedet bevis for alle transaksjoner foretatt mellom Bose og deres kunder med hensyn til salg gjort via Nettstedet.

Nettstedet er vist på www.bose.no.

3 BESTILLINGSPROSESS

3.1 Valg av produkt
Enhver bestilling via Bose' nettbutikk skal utelukkende gjøres på Nettsiden.

Kunden velger produktene ved å klikke på "Bestill online/Legg i handlevogn"-knappen og følger navigeringen ved å klikke på "Fortsett å handle".

Kunden kan til enhver tid se de utvalgte produktene i handlevognen ved å klikke på "Se detaljer/Min handlevogn" og velge blant betalingsalternativer tilbudt av Bose samt leveringskostnader og -tider.

3.2 Registrering av bestilling
Etter å ha valgt produkt(er), kontrollerer kunden detaljene i bestillingen samt prisen som skal betales, og korrigerer eventuelle feil før bestillingen bekreftes.

Kunden oppgir den informasjonen som er nødvendig for riktig levering av hans bestilling og bør da lese disse vilkårene for bruk, samt Bose' personvernerklæring, nøye før bestillingen sendes til Bose.

Deretter bes kunden plukke ut det valgte betalingsalternativet og oppgi tilsvarende informasjon.

3.3 Endelig bekreftelse av bestillingen
På slutten av bestillingsprosessen aksepterer kunden de Generelle vilkår og betingelser for salg ved å klikke på den aktuelle boksen og endelig bekrefte sin bestilling ved å klikke på "Gå til betaling"-knappen. Etter bekreftelse av kundens bestilling og vilje til å betale, sender Bose kunden en elektronisk aksept av bestillingen. Salgskontrakten er dermed definitivt inngått mellom partene.

Betingelsene for en bestilling kan endres så lenge Bose ikke har bekreftet bestillingen.

Enhver endring i bestillingen gjort av kunden etter en eventuell endring i Bose' priser vil automatisk resultere i anvendelsen av de nye prisene.

Bose forbeholder seg retten til å avslå enhver bestilling, med mindre annet fremgår av ufravikelige lovbestemmelser. I slike tilfeller vil en e-post sendes til kunden ved hjelp av e-postadressen denne kunden har oppgitt, i stedet for at det sendes en aksept av tilbudet.

4 RETT TIL Å TREKKE SEG FRA KJØPET

4.1 Rett og tid for tilbaketrekning
Kunden har i henhold til § 11 i den norske Angrerettloven rett til å trekke seg fra kjøpet, uten å oppgi noen grunn, innen fjorten (14) dager fra den dagen produktet som ble bestilt på nettstedet er mottatt av kunden.

Fornøydgarantien tilbudt av Bose tillater imidlertid kunden å trekke seg fra kjøpet innen tretti (30) dager fra mottak av produktet, uten å oppgi noen grunner eller betale noen avgift eller utgifter annet enn hva som er angitt i disse vilkårene. Bose' rett til å kreve erstatning skal ikke være begrenset av denne klausulen.

Kundens rett til å trekke seg fra kjøpet gjelder ikke dersom produktet ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side, jf. § 12 i Angrerettloven.

Hvis bestillingen omfatter flere produkter som skal leveres hver for seg, starter angrefristen for alle produktene i denne bestillingen på datoen for mottak av det siste produktet.

4.2 Forhold som regulerer utøvelsen av retten til å trekke seg fra kjøpet
For å utøve sin rett til å trekke seg fra kjøpet, må kunden varsle Bose om sin intensjon om å trekke seg fra kjøpet før utløpet av den aktuelle tilbaketrekningsperioden, jf. § 13 i Angrerettloven. Hvis tilbaketrekningsperioden utløper på en lørdag, søndag eller på en helligdag, utvides tilbaketrekningsperioden slik at denne utløper på nærmeste påfølgende virkedag. For å varsle om at kunden vil bruke sin rett til å trekke seg fra kjøpet, kan følgende metoder anvendes:

• Ved å sende en utvetydig erklæring som tydelig uttrykker intensjonen om å trekke seg, via post, faks eller e-post til følgende adresse: Bose filial av utenlandsk foretak som har sitt forretningskontor på Kongsvinger Festning, 2213 Kongsvinger, telefonnummer: 62-827514 , fax: 062-821569, e-post: sales_support_no@bose.com.

• Eller ved å returnere tilbaketrekningsskjemaet som kan lastes ned ved å klikke på følgende link, behørig utfylt og signert, til følgende adresse: Bose filial av utenlandsk foretak som har sitt forretningskontor på Kongsvinger Festning, 2213 Kongsvinger, e-post: sales_support_no@bose.com.

Kunden må i meldingen om tilbaketrekning fra kjøpet opplyse om hvordan retur av varen vil skje, jf. Angrerettloven § 13, første ledd.

For informasjon om betingelsene for tilbaketrekning, kan kunden kontakte Bose kundeservice på følgende telefonnummer 62-827514 (lokale samtalekostnader) eller via e-post på følgende e postadresse sales_support_no@bose.com.

5 RETUR OG REFUSJON

Kunden har en ytterligere fjorten (14) dagers-periode som starter fra melding gis til Bose om intensjonen om tilbaketrekning, til å sende tilbake produktene for kundens regning og ansvar, med post til følgende adresse: Bose filial av utenlandsk foretak som har sitt forretningskontor på Kongsvinger Festning, 2213 Kongsvinger.

Bose tilbyr også kunden mulighet til å velge gratis retur av produktene fra en adresse som bestemmes av kunden. I et slikt tilfelle vil transportøren oppnevnt av Bose kontakte kunden for å fastsette en dato hvor produktene vil bli tatt med tilbake fra den avtalte adressen innen tre (3) virkedager fra og med den første kontakten mellom kunden og transportøren i den respektive saken.

Kunden som velger gratis retur av produktene fra sitt hjem, forplikter seg til å være tilgjengelig på datoene som er foreslått av transportøren, for å unngå urimelig forsinkelse av retur av produktene til Bose.

For alle tilfeller må produktene, for at kunden skal bli refundert, returneres i en slik tilstand og slik behørig pakket som med rimelighet kan forventes, tatt i betraktning at kunden kun har rett til å kontrollere produktet i samme grad som han kunne gjort ved kjøp i en fysisk butikk, vedlagt innkjøpsfaktura eller en kopi av slik faktura i tilfelle delvis retur. Bose forbeholder seg retten til å redusere beløpet hvis serienummeret mangler på grunn av forhold hos kunden, og som ikke er utløst av en gjennomgang av produktet på samme måte som kunne vært gjort i en fysisk butikk.

Hvis ikke Bose lovlig kan fremme noen innvendinger, vil Bose refundere kunden det totale beløpet betalt for de returnerte produktene, herunder utgifter til levering (på grunnlag av standard leveransemodus tilbudt av Bose) med samme betalingsmetode som brukes av kunden for betaling, uten ugrunnet opphold og senest innen fjorten (14) dager fra og med tidspunktet Bose mottok varsel om tilbaketrekning.

Bose vil ikke refundere de ekstra kostnadene som påløper hvis kunden har valgt en dyrere leveringsmetode enn standard leveringsmetode tilbudt av Bose og definert i bestillingsprosessen som sådan.

6 PRISER

Kunden faktureres med priser og valuta som angitt på Nettstedet og som avtalt i salgskontrakten.

Med mindre annet er uttrykkelig angitt skriftlig av Bose på tidspunktet for den endelige godkjenningen av bestillingen, inkluderer prisene standard skatter og emballasjekostnader, leveringskostnader ekskludert, og Bose reserverer seg retten til å velge transportmiddel.

Dersom kunden ønsker at produktene skal leveres med et bestemt transportmiddel, vil transportkostnadene være gjenstand for en egen avtale og faktura, uten at dette vil føre til noen reduksjon i prisene på produktene.

7 PRODUKTTILGJENGELIGHET

Produkt og pristilbud gjelder så lenge de fremkommer på Nettsiden, innenfor rammene av de tilgjengelige lagervarer.

Feil eller endringer kan unntaksvis forekomme. For det tilfelle at et produkt viser seg å være utilgjengelighet etter bestilling, vil kunden bli informert pr e-post (eller pr post hvis han/hun ikke har oppgitt noen e-postadresse) om produktets(enes) utilgjengelighet og om levering av en delvis bestilling eller kansellering av bestillingen.

Ved hel eller delvis kansellering av bestillingen på grunn av utilgjengelighet, vil beløpene tilsvarende de utilgjengelige produktene ikke bli trukket fra kundens bankkonto. Hvis beløpene allerede er trukket, vil kunden bli refundert det innbetalte beløpet for de utilgjengelige produktene innen tretti (30) dager.

8 LEVERING

Produktene kjøpt på Nettstedet er kun tilgjengelig for levering til Norge. De vil bli levert til adressen som angitt på bestillingstidspunktet. Kunden er ansvarlig for at informasjonen oppgitt ved bestilling er riktig. Ved feil i adressatens kontaktinformasjon (spesielt etternavn, fornavn, gatenavn og nummer, postnummer, poststed, telefonnummer eller e-postadresse), skal ikke Bose under noen omstendighet holdes ansvarlig for at det er umulig å levere bestillingen.

Leveringen utføres av den private transportøren DPD eller UPS som standard. Den faste transportkostnaden er:

* 50 NOK inklusive alle skatter og avgifter per levering for en bestilling opptil 999 NOK;

* GRATIS levering for en bestilling over 999 NOK.

Levering utføres av DPD eller UPS innen 5 til 7 dager fra og med godkjenningen av bestillingen.

9 TRANSPORT – MOTTAK

Kunden må kontrollere at produktene samsvarer med det de har bestilt og emballasjens tilstand ved levering, og å iverksette tiltak mot transportøren.

For det tilfelle at det foreligger en ødeleggelse på produktet som er skjedd ved transporteringen av produktet må kunden:

1. Rapportere skaden på pakkseddelen levert av transportøren;

2. Sende transportøren et brev hvor det informeres om at produktet var skadet ved levering maksimalt tre (3) dager fra datoen for levering;

3. På samme tid sende Bose en kopi av den ovennevnte brev, samt av pakkseddelen, til følgende adresse: Bose filial av utenlandsk foretak som har sitt forretningskontor på Kongsvinger Festning, 2213 Kongsvinger, epost: sales_support_no@bose.com.

10 PRODUKTSAMSVAR

Bose forplikter seg til å refundere eller bytte produkter som ikke er i samsvar med bestillingen. Kunden må for slike tilfeller rapportere eventuelle beviselige avvik og returnere produktet(ene) til Bose, som vil bytte eller refundere produktet(ene) som avtalt med kunden i den respektive saken.

Dersom de returnerte produktene er ufullstendige, skitne eller skadet i utstrakt grad, og dette beror på forhold hos kunden, vil de ikke bli overtatt av Bose. Ikke under noen omstendigheter skal erstatning, bytte eller refusjon bli forespurt om og/eller utført i butikkene.

11 BETALINGSALTERNATIVER

Produktene vil bli betalt enten online med kredittkort (Visa, Mastercard, American Express) eller PayPal. Kunden vil først velge betalingsmåte.

For betaling med kredittkort, etter å ha valgt type kort, må kunden oppgi nummeret på kredittkortet, utløpsdatoen og de tre siste tallene på baksiden av kortet.

Ved hvert betalingstilfelle skal Bose ha fullmakt til å stoppe leveransene.

Bestillingen vil bli sendt så snart kundens betaling er mottatt av Bose´ regnskapsavdeling i overensstemmelse med de vanlige leveringstider angitt i Artikkel 8 i Generelle vilkår og betingelser for salg.

12 OPPGIVELSE AV PERSONLIG INFORMASJON

Betalinger gjort med kredittkort på Nettstedet betjenes av betalingsselskapet Ingenico. For å bekrefte transaksjonen, må kunden akseptere overføring og lagring av sine finansielle data, navn, adresse og all annen informasjon som er nødvendig for selskapet for å kunne behandle betalingen.

Videre informerer vi deg herved i forbindelse med din bestilling om bruk av "Fraud Expert"-løsningen i tillegg til behandlingen av "card not present" betalinger. Dine personlige data blir behandlet av Ingenico e-handel Solutions SPRL som er behandlingsansvarlig, med det formål å forebygge og bekjempe bedrageri (bestemme risikonivåer knyttet til transaksjoner, avdekke og håndtere eventuelle resulterende varsler, informere kjøpmenn slik at de kan ta beslutninger, "menneskelige" vurderinger av transaksjoner med en bestemt grad av risiko, modellering av poengene).

Innsamlingen av enkelte av dine personopplysninger er nødvendig for dette formålet. Uten disse dataene kan transaksjonen din bli forsinket eller gjort umulig og bestillingen din bli kansellert.

Denne informasjonen er ment for de autoriserte avdelinger av Ingenico e-handelsløsningsenheter som er involvert i slik behandling, og for kjøpmannen, så vel som for en tredjepart hvis engasjement er nødvendig for å sikre jevn drift av betalingsprosessen og driften av tjenestene som tilbys.

13 FORBEHOLD OM EIERSKAP – RISIKOOVERFØRING

Bose beholder eierskapet av hvert produkt som er levert, frem til betaling av forfalt beløp for det respektive produkt er gjennomført i sin helhet og mottatt av Bose. Risikoen knyttet til produktene skal overføres til kunden på det tidspunktet produktene er overlevert.

I tilfelle av manglende betaling forbeholder Bose seg retten til å kreve eierskap til det respektive produktet.

14 KUNDENS RETTIGHETER

14.1 Rettslige krav ved avvik fra det bestilte og ved "skjulte mangler"

Selskapet Bose filial av utenlandsk foretak som har sitt forretningskontor på Kongsvinger Festning, 2213 Kongsvinger, epost: sales_support_no@bose.com garanterer at produktene er i samsvar med bestillingen og er fri for mangler. Ethvert krav fra en kunde i forbindelse med at produktet ikke er i samsvar med det bestilte eller pga skjulte mangler skal sendes til ovennevnte adresse.

Bose garanterer kunden mot avvik fra det solgte produktet under de betingelsene som er angitt i §§ 15 og 16 i den norske Forbrukerkjøpsloven. Vurderingen av hvorvidt produktet har en mangel skal baseres på tidspunktet for når risikoen for produktet gikk over på kunden, selv om mangelen skulle vise seg på et senere tidspunkt, jf. § 18 i Forbrukerkjøpsloven. Med mindre annet kan bevises, skal en feil som viser seg innen seks måneder etter at risikoen for produktet er gått over på kunden, anses for å ha eksistert på tidspunktet for risikoovergangen. Dette gjelder ikke dersom presumpsjonen er uforenelig med produktet eller arten av feilen. Kunder som har et krav knyttet til avvik må reklamere på produktet innen rimelig tid etter at mangelen ble oppdaget, og ikke senere enn innen to (2) år fra levering av produktet. Hvis produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år er fristen for å fremsette et krav 5 år fra tidspunktet for leveringen av produktet, jf. forbrukerkjøpsloven § 27.

For det tilfelle at produktet har en mangel, kan kunden velge mellom reparasjon og utskifting av produktet, i henhold til vilkårene fremsatt i §§ 29 og 39 i Forbrukerkjøpsloven. Hvis feilen ikke repareres, eller dersom produktet ikke utskiftes i henhold til §§ 29 og 30 i loven, kan kunden kreve et passende prisavslag, slik at forholdet mellom opprinnelig og ny pris tilsvarer forholdet mellom produktets verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand.

I stedet for å kreve prisavslag, kan kunden velge å heve kontrakten, forutsatt at mangelen ikke er uvesentlig, jf. § 32 i Forbrukerkjøpsloven.

Kundens rettslige krav som følge av mangler på produkter gjelder uavhengig av den kommersielle garantien som kan bli gitt, jf. punkt 14.2.

14.2 Kommersiell garanti

Uten innvirkning på ovennevnte rettighetene, har kunden også rettigheter etter Bose' kommersielle garanti som gjelder i henhold til vilkår og betingelser i garantikortet vedlagt produktet. Et slikt garantikort dekker ikke skader som skyldes feil håndtering av produktet eller generelt en utilbørlig, upassende eller urimelig bruk av produktene. Skader på grunn av vedlikehold eller demontering gjort av en person som ikke er autorisert av Bose, modifikasjoner eller endringer i produktet, samt skader som skyldes utilstrekkelig emballasje ved retur av produktet eller fra en ulykke er også ekskludert.

Denne garantien blir automatisk ugyldig hvis etiketten som bærer serienummeret på produktet er fjernet eller slettet. For å dra nytte av den kommersielle garantien på produktene, må kunden uten unntak beholde fakturaen for produktet.

Vennligst se Bose´produktgaranti for full informasjon om den kommersielle garantien gitt til kunder.

15 BOSE' ANSVAR

15.1 Produktenes samsvar med gjeldende lover
Produktene som tilbys er i samsvar med den norske lovgivning og regler som gjelder i Norge.

15.2 Omfanget av Bose' ansvar
Bose vil være erstatningsansvarlig i følgende tilfeller:

a) for tap eller skade basert på brudd på av vesentlige kontraktsforpliktelser. En vesentlig kontraktsforpliktelse skal særlig være en forpliktelse som er slik at kontrakten bare kan bli behørig og riktig gjennomført hvis den er oppfylt, og den andre parten generelt kan og stoler på utførelse i samsvar med dette, for eksempel levering av et produkt uten defekter. I et slikt tilfelle skal Bose' ansvar være begrenset til erstatning av det forutsigbare, typisk erstatning for påført tap eller skade, med mindre annet fremgår av ufravikelig lovgivning;

b) for tap eller skade som følge av et brudd på et avtalevilkår eller en garanti utstedt av Bose;

c) for tap eller skade basert på en forsettlig eller grovt uaktsom overtredelse av plikt på Bose' side eller en juridisk representant eller vikarierende agent for Bose;

d) for tap eller skade som følge av skade på liv, lemmer eller helse basert på en forsettlig eller uaktsom overtredelse av en plikt på Bose' side eller en juridisk representant eller vikarierende agent for Bose;

e) til krav i henhold til lovbestemt ansvar, spesielt, men ikke begrenset til, den norske produktansvarsloven og den norske forbrukerkjøpsloven.

Denne bestemmelsen skal ikke berøre den rettslige fordelingen av bevisbyrden.

Bildene av produktene på Nettstedet er i hovedsak ment som illustrasjon. Selv om Bose har gjort alt for å vise fargene nøyaktig, kan ikke Bose garantere at en enhets visning av farger gjenspeiler fargen på produktene nøyaktig. Kundens produkt kan variere noe fra disse bildene. Emballasjen til produktet kan variere fra det som vises på bildene på nettstedet. Kundene bes referere til beskrivelsen av hvert produkt for å være informert om dets presise funksjoner og, i tilfelle tvil eller behov for ytterligere informasjon, ta kontakt med kundeservice på følgende nummer: 62-827514 (lokale samtalekostnader).
Bose er kun ansvarlig for innholdet på internett-sidene som er redigert av Bose.

Bose er ikke ansvarlig for virksomhetstap. Bose levere bare produkter for privat bruk. Hvis kunden bruker produktene for kommersielle, forretnings- eller gjensalgsformål, vil ikke Bose ha noe ansvar overfor kunden for tap av fortjeneste, tap av forretning, driftsavbrudd eller tap av forretningsmulighet.

Dersom det foreligger hel eller delvis umulighet til å bruke produktene av noen grunn utenfor Bose' kontroll, spesielt på grunn av en utstyrsinkompatibilitet, skal dette ikke medføre noe krav på kompensasjon, refusjon eller annet ansvar for Bose.

15.3 Force Majeure
Bose skal ikke holdes ansvarlig i tilfelle av mislighold av kontrakten dersom dette skyldes en uforutsett hendelse utenfor selskapets kontroll, forstyrrelser eller helt eller delvis streik, spesielt i transport- og/eller kommunikasjonstjenester, brann og oversvømmelse, jf. § 24 annet ledd i Forbrukerkjøpsloven.

16 ÅNDSVERK

Eventuelle tekster, kommentarer, arbeid, illustrasjoner eller bilder på nettstedet www.bose.no er under beskyttelse av opphavsrett og immaterielle rettigheter, for hele verden.

Kunden må ikke endre papir- eller digitale kopier av materiale kunden har skrevet ut eller lastet ned på noen måte, og kunden må ikke bruke noen illustrasjoner, fotografier, videoer eller lydsekvenser eller grafikk atskilt fra medfølgende tekst. Bose' status (og den til eventuelle identifiserte bidragsytere) som forfatterne av innhold på Nettstedet må alltid oppgis.

Kunden må ikke bruke noe av innholdet på Nettstedet til kommersielle formål uten å innhente tillatelse til å gjøre dette fra Bose eller Bose' lisensgivere. Hvis kunden skriver ut, kopierer eller laster ned noe fra Nettstedet i strid med disse vilkårene for bruk, vil kundens rett til å bruke Nettstedet opphøre umiddelbart og kunden må, etter Bose' forgodtbefinnende, returnere eller ødelegge alle kopier han har laget av materialet.

17 PERSONOPPLYSNINGER

Bose overholder all gjeldende personvernlovgivning i Norge. Vennligst se Bose Privacy Policy for full informasjon om kundens personopplysninger.

Nettstedet www.bose.no er designet for å ta spesielt vare på kundenes behov. Det er særlig av den grunn at cookies blir brukt. Vennligst se Bose Cookies Policy for ytterligere informasjon.

18 ARKIVERING AV KONTRAKTENE

Bose forplikter seg til å beholde enhver kjøpekontrakt pålydende et beløp som overstiger 1099 NOK i ti (10) år. Kundene har mulighet til å få tilgang til en slik kontrakt på forespørsel til følgende telefonnummer: 62-827514 (lokale samtalekostnader).

19 EKSTERNE LENKER

Nettstedet www.bose.no kan inneholde eksterne hyperlenker som omdirigerer kunden til andre nettsteder. Bose driver ikke virksomhet i tilknytning til nettsider kundene måtte ha tilgang til gjennom Nettstedet www.bose.no og Bose skal ikke for noe tilfelle holdes ansvarlig for innholdet, driften, tjenester som tilbys eller tilgang til slike nettsteder.

Bose kan gi andre selskaper tilgang til spredte annonser på sine nettsider. Disse selskapene kan installere cookies eller handlingskoder (også kalt "enkel pixel gif") på brukernes datamaskiner for å vurdere effektiviteten av annonsene. All informasjon som samles inn på denne måten er anonym. Kunden kan nekte cookiesene eller handlingskodene ved å endre innstillingene i nettleseren. Dette kan endre den interaktive funksjonene til de konsulterte nettstedene.

20 SIKRE NETTSTEDER

Nettstedet www.bose.no er et sikkert nettsted som bruker SSL-kryptering.

21 KUNDESERVICE

For ytterligere informasjon eller spørsmål, vennligst kontakt kundeservice på følgende telefonnummer: 62-827514 (lokale samtalekostnader).

22 GJELDENDE LOVER OG JURISDIKSJON

Disse Generelle vilkår og betingelser for salg, samt enhver transaksjon beskrevet her og/eller i forbindelse med et eventuelt salg av Bose' produkter til kunden skal underlegges, tolkes og håndheves i samsvar med gjeldende norske lover.

I tilfelle tvist med fagfolk og/eller handelsmenn, vil domstolene i Norge har eksklusiv jurisdiksjon.

23 KUNDENS EVALUERING

Bose forbeholder seg retten til å kontrollere og slette enhver publisering gjort under kundens evaluering av Nettstedet www.bose.no. Bose forbeholder seg retten til å slette eller til ikke å publisere innhold som de anser, etter eget skjønn, upassende eller støtende, for eksempel:

  • Reklame, av noe slag, inklusive reklame for eventuelle konkurrerende selskap, salg av produkter, anmodninger, egenreklame og spam.
  • Feilaktige, unøyaktige eller villedende informasjon.
  • Lovbrudd mot personer eller selskaper, inklusive Bose, dets ansatte, leverandører, distributører eller filialer.
  • Upassende eller villedende innhold eller ethvert innhold som gir et unøyaktig bilde av Bose.
  • Innhold som truer, trakasserer eller krenker rettighetene til en annen person, inkludert innhold som avslører privat informasjon om andre brukere.
  • Innhold, inkludert skadelig programvare, programvare eller filer, som kan krenke immaterielle rettigheter til en part, støtende kommentarer eller det som kan skade skjermen til andre brukere.

24 GENERELT

Hvis Bose ikke klarer å håndheve en rettighet i henhold til denne avtalen, vil ikke dette hindre Bose fra å håndheve andre rettigheter, eller samme type rettigheter, ved en senere anledning.

Hvis noen bestemmelse i disse vilkårene anses å være ulovlig, ugyldig eller ikke kan håndheves, skal bestemmelsen anses bortfalt og gyldigheten av de øvrige bestemmelsene i disse vilkårene skal ikke berøres.

Bose kan overføre denne avtalen til noen andre. Bose kan overføre sine rettigheter og plikter i henhold til disse vilkårene til en annen organisasjon. Bose vil alltid informere kunden skriftlig (inkludert e-post) dersom dette skjer, og vil sikre at overføringen ikke vil påvirke kundens rettigheter i henhold til kontrakten.

Ingen andre har rettigheter etter denne kontrakten (med unntak av noen kunden gir sin garanti videre til, for det tilfelle hvor Bose kan kreve at denne personen garantien er overført til gir rimelig bevis for at de nå er eiere av den aktuelle varen eller eiendommen). Denne kontrakten er mellom kunden og Bose. Ingen annen person skal ha rettigheter til å håndheve noen av vilkårene i kontrakten.

Sist oppdatert: 22/12/2016