Støtte for Bose SoundTouch blir avviklet

Den 18. februar 2026 vil Bose avslutte støtten for skytjenester for alle SoundTouch-produkter. Frem til den datoen vil systemet ditt fortsette å fungere som vanlig, inkludert tilgang til skybaserte funksjoner via SoundTouch-appen.

Etter 18. februar vil enkelte funksjoner — inkludert tilgang til integrerte musikktjenester som Spotify og TuneIn, så vel som avspilling i flere rom — ikke lenger være tilgjengelige. Men dersom ditt SoundTouch-produkt støtter Bluetooth®, AUX eller HDMI, vil du fortsatt kunne nyte avspilling av høykvalitetslyd fra dine tilkoblede enheter. 

SoundTouch-systemer, som ble introdusert i 2013, har i over et tiår sørget for pålitelig lyd som fyller rommet. Ettersom vi fortsetter å utvikle våre tilkoblede produktplattformer, kan slike endringer skje, og vi ønsker å sikre at du har en klar forståelse av hva du kan forvente.

Dersom du har spørsmål eller behov for ytterligere informasjon, ta kontakt med oss.

 

Ofte stilte spørsmål om SoundTouch

Hvorfor avslutter Bose støtten for SoundTouch?
Bose SoundTouch-systemer ble introdusert på markedet i 2013. Siden den gang har teknologien utviklet seg, og vi har ikke lenger mulighet til å bære kostnadene for utviklingen og støtten av skyinfrastrukturen som forsyner denne eldre produktgenerasjonen. Vi står fast ved vårt løfte om å utvikle nye lytteopplevelser for våre kunder, basert på moderne teknologi.

Vil SoundTouch-høyttaleren min slutte å fungere?
Enkelte funksjoner som Bluetooth og AUX på frittstående SoundTouch-høyttalere (som SoundTouch 10, 20 Serie III og 30 Serie III) vil mest sannsynlig fortsette å fungere når de er koblet til en lokal kilde, men vi kan ikke garantere langsiktig ytelse. For SoundTouch-aktiverte hjemmekinoprodukter som Lifestyle 650, SoundTouch 130 og SoundTouch 300-lydplanke, bør HDMI- og optiske innganger i tillegg til Bluetooth fortsette å fungere. Andre funksjoner som SoundTouch-strømming og app-kontroll, vil ikke lenger fungere.

Vil SoundTouch-appen slutte å fungere?
Ja, SoundTouch-appen vil ikke lenger fungere etter 18. februar 2026.

Vil SoundTouch-appen fortsatt være tilgjengelig for nedlasting?
SoundTouch-appen vil være tilgjengelig for nedlasting i Japan frem til 31.12.2025. I alle andre markeder vil SoundTouch-appen være tilgjengelig for nedlasting frem til 18.02.2026.

Finnes det en app eller plattform som erstatter denne?
Nei, vi planlegger ikke å støtte SoundTouch-produkter gjennom andre apper.

Vil jeg miste tilgangen til de lagrede forhåndsinnstillingene mine?
Selv om noen eksisterende forhåndsinnstillinger kan fortsette å fungere, kan vi ikke garantere at alle forhåndsinnstillinger vil fungere fremover. Du vil ikke kunne endre eksisterende forhåndsinnstillinger når appen ikke lenger fungerer.

Hvor kan jeg få hjelp etter at støtten avsluttes?
Vi er forpliktet til å gi støtte til kundene våre på alle mulige måter. Dersom du har spørsmål eller lurer på dine valgmuligheter etter denne endringen, kan du gjerne besøke Bose sin supportside  for oppdatert støtte og kontaktinformasjon.

Påvirker dette andre produkter?
Nei. Denne endringen påvirker kun produkter som selges med SoundTouch-funksjonalitet.

Hvordan kan jeg holde meg oppdatert på fremtidige produktnyheter eller erstatninger?
Du kan gjerne besøke Bose sin støtteside  for å finne den nyeste støtteinformasjonen og kontaktopplysninger.

Hva skjer med kontoen min og personopplysningene mine?
Alle data vedrørende systembruk og telemetri, som er tilknyttet ditt SoundTouch-produkt, vil bli slettet innen 25. februar 2026. Dersom du har andre produkter fra Bose, vil din Min Bose-brukerkonto forbli aktiv og kan fortsatt benyttes på vårt nettsted (hvor det er aktuelt) og i andre Bose-apper. Hvis du ønsker å laste ned eller slette dine SoundTouch-data, eller slette din 'Min Bose'-konto fullstendig, fyll ut vårt skjema for forespørsel om personvern.

Vil produktet mitt fortsette å motta sikkerhetsoppdateringer?
Nei. SoundTouch-produkter vil ikke lenger motta sikkerhetsoppdateringer.