24 september 2015

BOSE PRESENTERER NYE SOLO 15 SERIES II OG SOLO 5 TV SOUND SYSTEMS

Bedre lyd til TV-en, nå med Bluetooth® for å streame musikk trådløst

24 september 2015 – I dag presenterer Bose nye Solo 15 series II TV sound system, en oppdatering av den beste TV-høyttaleren, og Solo 5 TV sound system, en helt ny enkeltstående lydplanke. Begge er diskré høyttalere som gjør TV-lyden mye bedre, og de krever bare én tilkobling fra høyttaleren til TV-en. Begge har Bluetooth-tilkobling for å streame musikk trådløst og en oppdatert, avansert fjernkontroll som gjør det enklere enn noensinne å kontrollere systemet, TV-en og andre tilkoblede kilder.

Det nye Solo 15 series II system er bare 62,8 cm bredt, 35,6 cm dypt og 7,6 cm høyt, og det passer under de fleste TV-er med skjermstørrelser på opptil 127 cm (50 tommer). Det nye Solo 5 system blir en del av Bose® Solo-serien og er enda mindre, med en bredde på 54,8 cm, en dybde på 8,6 cm og en høyde på 7 cm. I tillegg kan det plasseres så godt som overalt – foran TV-en, på en hylle eller montert på veggen.

Det nye Bose Solo 15 series II system har fem drivere for å gi bred, fyldig lyd, inkludert en dedikert midthøyttaler som gjør tale og dialoger mer forståelig, og det nye Bose Solo 5 system har to drivere. Både Solo 15 series II og Solo 5 systems har en egen dialogmodus som gjør tale tydeligere, digital signalbehandling for optimal lyd ved alle volumnivåer, og merkebeskyttet TrueSpace®-teknologi som fordeler lyden lenger enn til bare skjermen og selve høyttaleren. Siden flere og flere TV-programmer benytter dramatiske lydspor og dramatisk musikk, gjenskaper Solo 15 series II og Solo 5 systems hele frekvensområdet, inkludert dype, lave toner som du kan justere med en basskontrollfunksjon på den medfølgende fjernkontrollen. Så uansett hva du ser på, fra nettverksprogrammer til underholdningsprogrammer, nyheter, konserter eller sportsbegivenheter, får du hele opplevelsen: fantastiske bilder og like fantastisk lyd.

Med innebygd Bluetooth®-teknologi kan de nye Solo-systemene også fungere som et trådløst musikksystem for å spille av streamede spillelister, musikktjenester eller så godt som alt annet fra telefonen eller nettbrettet. Så alt du lytter til via Bluetooth-hodetelefoner og bærbare Bluetooth-høyttalere, kan nå spilles av via Solo 15 series II og Solo 5 systems enkelt som bare det, men med mer kraft og ytelse.

Pris og tilgjengelighet

Bose Solo 15 series II system er tilgjengelig fra Bose fra og med 24. september 2015, til NOK 4299. Solo 5 TV sound system er tilgjengelig i Europa fra og med 24. september 2015, til NOK 2399. De er tilgjengelige hos autoriserte Bose-forhandler og fra Bose.no.

Bluetooth®-merket er et registrert varemerke som tilhører Bluetooth SIG, Inc., og all bruk hos Bose Corporation er underlagt lisens.