NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.

BOSE® QUIETCOMFORT® 20 ACOUSTIC NOISE CANCELLING® HEADPHONES

Støyredusering med in-ear-design fra Bose, nå i nye farger

4 juni 2015 – De fantastiske Bose QuietComfort® 20 Acoustic Noise Cancelling® headphones ble lansert i 2013 og satte en helt ny ytelsesstandard for in-ear-hodetelefoner. De kombinerer enestående støyreduksjon, ytelse og komfort med en in-ear-design som kun veier 44 gram, og som enkelt får plass i lommen. QC®20-hodetelefonene er nå tilgjengelige i to farger – sort og hvit – og i to versjoner: én til utvalgte iPod-, iPad- og iPhone-modeller og en annen versjon til de fleste smarttelefoner/nettbrett fra Samsung Galaxy og til Android™-enheter. Begge versjonene har mikrofon og fjernkontroll på ledningen, slik at det er enklere å svare på samtaler og kontrollere musikken.

"Bose QC20 er banebrytende", sier Sean Garrett, viseadministrerende direktør i Bose Noise Reduction Technology Group. "Ingen andre hodetelefoner på markedet har denne ytelsen og allsidigheten. Brukerne elsker produktet fordi de kan få all den støyreduserende teknologien Bose er kjent for, fra svært små hodetelefoner som gir fantastisk lyd, og som du kan bruke komfortabelt i timevis."

Mer enn 35 års vedvarende forskning på støyreduksjon er lagt ned i QC20-hodetelefonene. To små mikrofoner er plassert i hver ørepropp. Den ene måler lyden som kommer mot hodetelefonene, og den andre måler lyden inne i øret. Målingene sendes deretter til en digital elektronisk brikke som befinner seg på kontrollmodulen til hodetelefonledningen. På under et millisekund kalkulerer brikken et likt og motsatt støyreduserende signal. Og støyreduksjonen du får takket være denne teknologien, er dramatisk: Alt av distraksjoner høres praktisk talt ikke.

For musikk bruker TriPort®-teknologien fra Bose porter for å gjøre det effektive akustiske rommet i øreproppene større, slik at de kan gjengi dype basslyder og enestående klar vokal og instrumentlyd. Bose Active EQ justerer frekvensresponsen og gir naturlig lyd. Så uansett hvilken type musikk du lytter til – uansett sjanger – får du kraftig og klar lyd uten kunstige forsterkninger eller forvrengninger.

QuietComfort® 20 headphones kan brukes på to måter, slik at du kan kontrollere hva du hører, og når du hører det. Steng ute støyende omgivelser og lytt til musikken din, eller trykk på en knapp på Y-leddet i ledningen og slå på QC®20-hodetelefonenes merkebeskyttede Aware mode. Da fortsetter musikken å spilles av samtidig som du kan høre det som skjer rundt deg – for eksempel en annonsering på flyplassen eller et bilhorn – uten å ta av deg hodetelefonene.

Eksklusive Bose StayHear®+-propper har en myk og god passform – og du trenger ikke å presse dem inn i ørene. De ligger i inngangen til øregangen og har en kjegleformet design som forsegler øret og gir en passiv lydisolering. Hodetelefonene har også en spesiallaget akustisk ramme som bidrar til den aktive støyreduksjonen.

QC20-hodetelefonene har et oppladbart litium-ion-batteri for opptil 16 timers bruk. Hvis batteriet dør, kan du fortsatt høre på musikk. Og en USB-ladekabel er inkludert.

"QC20 kan brukes på flere måter, på flere steder og oftere enn noen andre hodetelefoner på markedet", sier Garrett. "Det er den typen produkt som gjør hverdagen bedre."

QuietComfort-historien

I år 2000, 22 år etter dr. Amar Boses opprinnelige forskning på lydreduksjon, introduserte Bose de originale QuietComfort Acoustic Noise Cancelling® headphones, noe som endret hodetelefonbransjen for alltid. Etter store fremskritt innen støyreduksjon, lydkvalitet og elektronikk presenterte Bose i 2003 QuietComfort 2 Acoustic Noise Cancelling headphones, noe som igjen hevet standarden for ytelse i en around-ear-design. Tre år senere introduserte Bose QuietComfort 3 Acoustic Noise Cancelling headphones. Dette var de første støyreduserende on-ear-hodetelefonene som kunne tilby den anerkjente ytelsen i mindre størrelse.

Arbeidet med å utvikle enda bedre hodetelefoner fortsatte, og i 2009 lanserte Bose QuietComfort 15 Acoustic Noise Cancelling headphones. De ble raskt, og forble, bransjestandarden. I 2013 annonserte Bose QuietComfort 20 Acoustic Noise Cancelling headphones som hadde flere patenter i USA enn noen andre hodetelefoner fra Bose, og støyreduksjon som tidligere hadde vært uoppnåelig for in-ear-design. I 2014 ble QuietComfort 25 Acoustic Noise Cancelling headphones introdusert. De erstattet QuietComfort 15 headphones og har enda bedre støyreduksjon og lydgjengivelse. I dag fortsetter jakten på enda bedre hodetelefoner i laboratoriene til Bose Corporation. Der sitter det ingeniører og designere som kanskje akkurat nå skriver neste kapittel i den fantastiske QuietComfort-historien.

Pris og tilgjengelighet

QC®20-hodetelefonene er tilgjengelige i to farger: sort eller hvit. De er tilgjengelige fra Bose fra og med 4. juni 2015 til NOK 2899 hos autoriserte Bose-forhandlere, på Bose.no og på 80081130 (gratisnummer).

Om Bose

Bose ble grunnlagt i 1964 av Dr. Amar G. Bose, daværende professor ved Massachusetts Institute of Technology (MIT). I dag drives selskapet av samme overordnet mål som da det startet; gjennom langsiktig forskning og utvikling å utvikle ny teknologi til det beste for brukeren. Bose® står bak en rekke innovasjoner som har forvandlet, fornyet og utviklet produktkategorier innen lyd, men også andre områder. Bose-produkter i hjemmet, i bilen, i det offentlig rom og på farten, har i mange tilfeller blitt ikoniske. Fra selskapets hjemmeunderholdningssystemmusikkanlegg, Wave® -teknologi til støyreduserende og konvensjonelle hodetelefoner, digitale lydanlegg, Bluetooth® -høyttalere og profesjonelle systemer, har Bose endret måten vi mennesker lytter til musikk.

Bose Corporation er privateid. Selskapets ånd av innovasjon, lidenskap for kvalitet og engasjement for en best mulig brukeropplevelse finnes rundt om i verden, overalt der Bose gjør forretninger.

###

iPad, iPhone og iPod er registrerte varemerker for Apple Inc. i USA og andre land. Samsung er et varemerke for Samsung Electronics Co., LTD. Android er et varemerke for Google Inc.

Pressemelding som PDF