02 September 2015

NYE BOSE® SOUNDLINK® AROUND-EAR WIRELESS HEADPHONES II

2 september 2015 – I dag introduserte Bose SoundLink® around-ear wireless headphones II som kombinerer den beste lydkvaliteten som finnes i trådløse hodetelefoner i dag, med en helt ny trådløs opplevelse: et fantastisk batteri med en varighet på 15 timer, multi-point som gjør det mulig å koble til to enheter, hurtigparing med NFC-teknologi, sømløs lyd-/video-synkronisering, enkel veksling mellom musikk og samtaler og intuitive kontroller og tydelige talekommandoer. De er laget for mobiler og bygd for å vare, og i tillegg er de lette og komfortable, slik at du kan bruke dem hele dagen. SoundLink® wireless headphones II er annerledes enn alle andre trådløse hodetelefoner på markedet, og de er tilgjengelige i slutten av september 2015 til NOK 2699.

"Vi mener at lydytelsen eller brukervennligheten ikke skal påvirkes av at du velger en trådløs løsning”, sier Bernice Cramer, leder for Bose Wireless Headphones. "Så vi gjorde mer enn å sørge for at SoundLink II er markedets beste trådløse hodetelefoner når det gjelder lyd. Vi gjorde dem også til de mest brukervennlige trådløse hodetelefonene. Først vil du legge merke til hvor bra musikken høres ut, og så vil du legge merke til at vi har løst alle de små og store problemene som ingen andre har løst. Det er kraften som ligger bak stor ingeniørkunst – det gjør hele musikkstreamingopplevelsen mye bedre."

Trådløs lyd fra Bose

SoundLink® around-ear wireless headphones II bruker merkebeskyttede teknologier, inkludert aktiv utjevning og ny volumoptimalisert utjevning, slik at du hører alle detaljene i musikken uansett volum. Det er ingen produserte forsterkninger, for i dette tilfellet trengs de ikke for å påvirke resultatet. Det du hører, er så tett opptil den opprinnelige innspillingen det er mulig å komme, i stedet for at musikken blir skapt på nytt eller endret.

"Vi har aldri justert hvordan musikk høres ut når den reproduseres, for det er ikke vår musikk – det er artistens musikk, og det er din musikk. Jobben vår er å sørge for at den høres så bra ut som mulig", sier Cramer.

Til samtaler bruker SoundLink® around-ear headphones II et avansert mikrofonsystem, HD voice og dynamisk lydjusteringsteknologi mot vind og støy. Volumet endres automatisk basert på talenivået og omgivelsene, noe som betyr at du kan flytte deg fra en rolig bygning til en travel gate uten å gå glipp av et enste ord eller rote med kontroller.

Trådløs funksjonalitet fra Bose

SoundLink® around-ear headphones II gir deg trådløs frihet. Det begynner med en batterivarighet på opptil 15 timer med én enkel opplading – 25 % mer enn det som er standard. Hvis du har det travelt eller er på farten, vil en rask 15 minutters opplading gi deg to timers spilletid via den inkluderte USB-kabelen. Derfra blir opplevelsen bare bedre. Med multi-point kan du koble til to enheter samtidig, noe som gjør det mulig å se en film eller en sportsbegivenheten på nettbrettet samtidig som du svarer på eller foretar en anrop med telefonen. Vanlige trådløse hodetelefoner kan ha forsinkelser med synkronisering av lyd og video, men tilkoblingen for SoundLink®-hodetelefonene er sømløs slik at du kan se på videoer eller bruke FaceTime. Paring er også enkelt å utføre. Trykk på den høyre øreklokken for å pare NFC-aktiverte enheter, eller bare koble til Bluetooth®-enheten med den nyeste Bluetooth-teknologien. Du trenger ikke telefonen for å veksle mellom musikk og samtaler. På øreklokken til hodetelefonene er det smarte og intuitive kontroller som bare krever ett trykk. SoundLink® headphones II har også talekommandoer (tilgjengelig på 11 forskjellige språk) som forteller deg hvem som ringer, hvilken enheten du er tilkoblet til, og hvor mye batterilevetid du har igjen

Trådløs kvalitet fra Bose

SoundLink®-hodetelefonene har blitt laget og testet i laboratoriene til Bose for å kunne tåle fall, støt og grep. Designen deres er inspirert av QC®25-hodetelefonene, og de bruker holdbare materialer, glassfylt nylon og korrosjonsbestandig rustfritt stål., Selv om de er fulle av teknologi, er de lette og komfortable – med en vekt på bare 198,4 gram – med myke øreputer og et tilpasset hodebånd. Og de kan legges sammen for oppbevaring i et matchende etui.

Historien om Bose SoundLink®

Bose SoundLink®-produktene har blitt anerkjent over hele verden for å levere standarden for mobil trådløs lyd siden debuten i 2011, da den aller første SoundLink-høyttaleren ble introdusert. Siden den gang har SoundLink-høyttalerne dominert Bluetooth-høyttalerkategorien, og SoundLink® Mini-høyttaleren – som nå leveres i andre generasjon – har blitt den mest berømte lille høyttaleren i verden. I 2014 ble SoundLink® on-ear Bluetooth headphones introdusert med enestående ytelse, brukervennlighet og holdbarhet. I dag blir SoundLink® around-ear wireless headphones II en del av familien, og de tar trådløs musikk enda lenger med bedre lyd og førsteklasses funksjonalitet.

Pris og tilgjengelighet

De nye Bose SoundLink® around-ear wireless headphones II kommer i to farger: svart og hvit. De er tilgjengelige i slutten av september 2015, til NOK 2699. Bose SoundLink® on-ear wireless headphones forblir tilgjengelige til NOK 2399. Begge SoundLink® hodetelefonene er tilgjengelige på Bose.no og hos autoriserte Bose forhandlere.

SoundLink® er et varemerke for Bose Corporation i USA og andre jurisdiksjoner. FaceTime® er et varemerke for Apple Inc. Navnet Bluetooth® er et registrert varemerke som tilhører Bluetooth SIG, og all bruk hos Bose Corporation er underlagt lisens.