20 September 2018

BOSE LANSERER REVOLUSJONERENDE NOISE-MASKING SLEEPBUDS™

September 2018 – I dag lanserer Bose sine revolusjonerende noise-masking sleepbuds™, som er små, trådløse ørepropper med komfortabelt design og beroligende lyder som blokkerer, dekker over og erstatter de vanligste lydene som forstyrrer søvnen. Bose® sleepbuds er det minste produktet Bose noensinne har laget, og er fullspekket med proprietær teknologi. De kommer med ti forhåndslagrede maskeringslyder, som stenger ute støyen fra blant annet snorking, naboer, hunder og trafikk, og erstatter de med avslappende lyder. Pluggene har en batterikapasitet på opptil 16 timer, og består av en helt ny patent som sørger for en tettsittende, myk og tilnærmet ikke-merkbar passform.

Bose sleepbuds er det første produktet fra Bose som tar i bruk Bose sin noise-masking-teknologi. De er ikke støykansellerende hodetelefoner eller øreplugger med ny funksjon, og de strømmer ikke musikk, fordi hver eneste detalj er optimalisert for å gi en bedre, konstant søvn gjennom hele natten.

Bose noise-masking-teknologien

– Noise-masking er en egen vitenskap, sier Daniel Lee, systemingeniør for Bose sleepbuds. – Dette er mer enn bare rolige bakgrunnslyder, og ikke noe du kan oppnå bare ved å skru opp volumet på beroligende sanger. Innenfor sitt bruksområde, er dette mer effektivt enn aktiv støykansellering, til og med vår egen. Våre QuietComfort-hodetelefoner hjelper til med å forbedre fokus og produktivitet gjennom dagen, i tillegg til at de gjør det mulig å høre på musikk eller ha telefonsamtaler på steder med mye støy. Men om natten er du naturligvis ute etter full stillhet, og da kan selv den minste lyd virke bråkete. Lydmaskiner klarer ikke å dekke over de, øreplugger klarer ikke å blokkere de, og de kan heller ikke brukes når du ligger med hodet på siden. Men Bose sleepbuds klarer det. Hvis du har forsøkt alt uten å lykkes, er det deg vi har laget dette produktet for.

– Søvnmangel er en økende folkehelsesykdom som påvirker både livene og helsa vår, sier Brian Mulcahey, category director of Wellness hos Bose. – Det er en nærliggende utfordring for oss også. I årevis har kunder, kolleger, venner og familie spurt oss om vi kan lage et produkt som hjelper dem å sove. Vi tok de på alvor, og satte sammen et team bestående av eksperter på støyhåndtering, akustikk, psykoakustikk, elektronisk miniatyrisering, trådløse øreplugger og nevrologi. Dette er blant de mest talentfulle menneskene innenfor sitt felt, og arbeidet deres inspirerte hele selskapet vårt. Vi vet at bak den svimlende statistikken er det ekte mennesker, og dette produktet kan forhåpentligvis bidra til en positiv forandring for mange av dem.

Et ingeniørgjennombrudd

Bose® sleepbuds™ er en sofistikert ingeniørbragd. Hver av pluggene veier kun 1,4 gram og er litt over 1 centimeter brede og høye. På utsiden har de en laserantenne som sørger for en pålitelig tilkobling til telefonen eller nettbrettet. Innsiden består av et oppladbart silver-zinc-batteri, en liten transduser, og et mikrokort med flashminne som inneholder de forhåndslagrede maskeringslydene. Begge pluggene inneholder en ny, støyisolerende StayHear+ Sleep-plugg – som også bidrar til å skape en fysisk barriere for uønsket lyd. StayHear+ Sleep-pluggene kommer i tre størrelser. De er myke, bøyelige og tilnærmet vektløse. I tillegg er materialet, formen og fasongen optimalisert for hvile, slik at de føles behagelige og holder seg på plass gjennom hele natten, uavhengig av hvilestilling.

Bose Sleep App og Sleepbud-ladeboks

Bose sleepbuds bruker low-energy Bluetooth®, er kompatible med både iOS og Android, og kommer med Bose Sleep-app, som gjør det enkelt å oppdatere, kontrollere og velge innstillinger. Her kan brukerne forhåndsinnstille vekking, velge maskeringslyd og det volumet som passer best for omgivelsene. Dermed kan de bytte ut lyden av en urolig samboer, festen til naboen og bråkete bygater, med rolige bølgeskvulp, dyssende rasling i blader, lyden av stillegående vindmølle og mye mer.

Bose sleepbuds kommer i en ladeboks i børstet aluminium, som gir opptil 16 timers batterilevetid på én ladning, og som er perfekt for reiser og overnatting.

Tilgjengelighet og pris

Bose sleepbuds kommer i hvit høyglans og vil være tilgjengelig fra 2.999,00 kroner. De er tilgjengelige på det europeiske markedet fra 20. september 2018 i alle butikker som selger Bose, Bose.no og autoriserte Bose-forhandlere.

En stor takk til Indiegogo-kundene

Prototypene av Sleepbuds™ som ble introdusert i november 2017 på Indiegogo, ble utsolgt på seks dager. Ikke-produksjonsenheter ble sendt til brukere i mars 2018, som ga tilbakemelding om deres ytelse for at forbedringer kunne gjennomføres før produksjonen av sluttproduktet. Dette vil alle Indiegogo-kundene motta gratis som en erstatning. Bose takker hver og en av dem for deres støtte, samarbeid og tillit.

Om Bose Corporation

Bose ble grunnlagt i 1964 av Dr. Amar G. Bose, daværende professor ved Massachusetts Institute of Technology (MIT). I dag drives selskapet av samme overordnede mål som da det startet; gjennom langsiktig forskning og utvikling av ny teknologi til det beste for forbrukeren. Bose® står bak en rekke innovasjoner som har forvandlet, fornyet og utviklet produktkategorier innen lyd, men også andre områder. Bose-produkter i hjemmet, i bilen, i det offentlige rom og på farten, har i mange tilfeller blitt ikoniske, det har faktisk forandret måten folk lytter til musikk på.

Bose Corporation er privateid. Selskapets ånd av innovasjon, lidenskap for kvalitet og engasjement for en best mulig brukeropplevelse, finnes rundt om i verden, overalt der Bose gjør forretninger.

TILHØRENDE INNHOLD

BILDER