BOSE LANSERER PORTABLE HOME SPEAKER

Alt i én høyttaler: Oppladbart batteri, WiFi og Bluetooth, innebygd taleassistent, AirPlay 2 og Spotify Connect

Oktober, 2019 – I dag lanserer Bose sin nye Portable Home Speaker, en allsidig og kompakt høyttaler. Med oppladbart batteri, Bluetooth® og taleassistent, er dette en praktisk og brukervennlig høyttaler pakket inn i et moderne design. Høyttaleren byr også på forbedret 360-graders lyd, med dypere bass enn noen andre bærbare smarthøyttalere i tilsvarende størrelse. Med en vekt på 1,06 kilo er den praktisk å ta med seg, hjemme eller ut på tur. Bose Portable Home Speaker kommer i fargene sort og sølv. Høyttaleren er tilgjengelig i norske butikker i oktober, for 3899,00 kroner.

Med opptil 12 timers batteritid, spiller Portable Home Speaker trådløst fra morgen til kveld. Ved hjelp av Bluetooth® kan du strømme direkte fra telefonen eller nettbrettet. Høyttaleren har også Bose sitt proprietære talestyringssystem innebygd, som vil fungere med både Google Assistant og Amazon Alexa. Dermed kan du enkelt få tilgang til spillelister, podcaster, nyheter, vær og andre smarte enheter i hjemmet. Velg AirPlay 2 for å spille musikk fra Apple-enheter, eller Spotify Connect for å spille direkte fra Spotify-appen.

– Alle smarthøyttalerne fra Bose kommer med muligheten til å aktivere WiFi og Bluetooth®, men Portable er den første som også kommer med oppladbart batteri, samt et utvalg populære funksjoner. Da vi utviklet den, testet vi den på samme måte som de fleste forbrukere ville ha gjort, for å sikre at dette ble et produkt vi ønsker å bruke daglig. Vi tror folk som tar i bruk denne i hjemmet vil føle det på samme måte, sier Ben Burns, senior product manager for Bose Speakers. På toppen av høyttaleren er det knapper for de grunnleggende funksjonene, i tillegg til Bose sin egenutviklede mic-off funksjon, som kutter strømmen til mikrofonene og eliminerer alle muligheter for eventuell avlytting.

Bose Music-appen sørger for at konfigurering og oppdateringer er enkelt og intuitivt. Bla gjennom innhold, bytt mellom ulike musikktjenester, eller lag et flerroms-system med andre smarthøyttalere og lydplanker fra Bose. I tillegg kan du laste ned programvare for nye funksjoner, blant annet mulighet for å pare Portable med en SoundLink-høyttaler for synkronisert, talestyrt lyd (kommer senere i år). En nyhet som ønskes velkommen av millioner av SoundLink Micro-, Color-, Mini- og Revolve-brukere over hele verden. Fra neste år kan du også pare sammen to Portable-høyttalere for 360-graders stereoytelse.

Portable er sylinderformet og måler 19,5 cm i høyden og 11,9 cm i bredden. Høyttaleren er pakket inn i sømløst og anodisert aluminium, som er nøyaktig utformet for å sikre best mulig lydytelse. I tillegg har den tre passive radiatorer, en kantdrevet diskanthøyttaler som utvider høy-frekvensområdet, og en proprietær deflektor som sikrer klar og levende lyd i alle retninger — samt en imponerende bass. I motsetning til tradisjonelle høyttalere, får du den samme, gode lydopplevelsen uansett hvor i rommet du plasserer Bose Portable. Mens venstre og høyre kanal i vanlige lydsystemer kan overdøve hverandres lydbølger, og dermed gi hørbare mangler i lydbildet, vil ikke Portable gjøre dette. Bose monosignalteknologi gjør korrigeringer hele veien, slik at du hører alt artisten har spilt inn.

Portable tåler med sin IPX4-sertifisering å bli utsatt for søl, sprut og regn. Den er også robust nok til å motstå fall fra lavere høyder og lettere slag. Det medfølger også et integrert håndtak. Den lades via en standard USB-C, eller en ladeholder som selges separat for 319,00 kroner.

Bose Smart Speaker-familien

I utvalget av smarthøyttalere fra Bose finnes det nå tre ulike modeller – Portable Home Speaker, Home Speaker 500 og 300; samt to lydplanker – Soundbar 700 og 500. De har alle WiFi og Bluetooth® integrert og fungerer strålende alene eller sammen med et flerroms-system. Hver og en av dem leverer overlegen lydytelse innenfor sin størrelseskategori, samt proprietær talestyring ved hjelp av mikrofonteknologi utviklet for Bose militære, luftfart og hodetelefoner for forbrukere.

Smarthøyttalere og tilbehør fra Bose selges i alle butikker som selger Bose, på Bose.no og hos autoriserte Bose-forhandlere.

Om Bose Corporation

Bose ble grunnlagt i 1964 av Dr. Amar G. Bose, daværende professor ved Massachusetts Institute of Technology (MIT). I dag drives selskapet med samme overordnede mål som da det ble startet; gjennom langsiktig forskning og utvikling av ny teknologi til det beste for forbrukeren. Bose står bak en rekke innovasjoner som har forvandlet, fornyet og utviklet produktkategorier innen lyd, men også andre områder. Bose-produkter i hjemmet, i bilen, i det offentlige rom og på farten, har i mange tilfeller blitt ikoniske, det har faktisk forandret måten folk lytter til musikk på.

Bose Corporation er privateid. Selskapets ånd av innovasjon, lidenskap for kvalitet og engasjement for en best mulig brukeropplevelse, finnes rundt om i verden, overalt der Bose gjør forretninger.

Produktfotografering