NYE PRODUKTER ER HER! SJEKK DEM UT.

NYE BOSE FRAMES — STILFULLE OG SPORTSLIGE

Premium solbrille og Premium lyd i et og samme produkt

10. september, 2020 — I dag lanserer Bose tre nye Frames-modeller som alle kombinerer solbrillenes beskyttelse og stil, med funksjonalitetene til førsteklasses hodetelefoner.

Modellene har fått navnene Tempo, Tenor og Soprano. Frames Tempo leverer den beste ytelsen i Frames-serien og er spesielt konstruert for utendørs trening – som sykling, løping og klatring. Modellene Frames Tenor og Soprano passer til hverdagslig bruk. Sammenliknet med første generasjons Frames er de nye modellene utbedret både i stil, design og akustikk. Begge kommer med Bose sin egenutviklede Open Ear AudioTM-teknologi, samt de tynneste og mest skjulte høyttalersystemene fra Bose noensinne. Resultatet representerer et gjennombrudd innen bærbar lyd, der kvalitetslyden ikke lenger bare kommer fra øreplugger, men fra solbriller.

Nye Frames Tempo, Tenor og Soprano har polariserte glass som blokkerer opptil 99 prosent av UV-strålingen. Både utseendet, passformen og ytelsen er på nivå med verdens mest anerkjente solbriller for sportslig og normal bruk utendørs. Enten du bruker solbrillene i konkurranser eller i mer hverdagslige sammenhenger, har du full kontroll på det som skjer rundt deg, fordi ørene ikke er dekket til. Det teknologiske systemet fra Bose er diskret innebygd i hver av brillestengene, uten overflødige deler, synlige skruer, sømmer eller perforeringer. Ettersom systemets totale vekt utgjør mindre enn 50 gram, og utstyret er sømløst montert, kan teknologien hverken sees eller føles – før du skrur dem på. Da kobler solbrillene seg trådløst til telefonen din, slik at du kan strømme musikk, ringe og motta samtaler, eller kommunisere med telefonens taleassistent. Med den nye teknologien fra Bose, har de nye modellene fyldigere og klarere lydkvalitet enn forgjengeren. Høyttalersystemet er presist konfigurert til å sende lydbølgene mot ørene, slik at du kan lytte uforstyrret til både musikk og telefonsamtaler. Lyden er også godt isolert fra omgivelsene, fordi teknologien sørger for å danne en lydbølge som kun den som bruker brillene kan høre.

De nye Frames-modellene er tilgjengelig i dag via forhåndsbestilling, og klar til kjøp 24. september hos Bose og utvalgte forhandlere. De vil alle bli solgt for 2,999, - NOK.

Sportssolbrillene Frames Tempo

Modellen Frames Tempo tar sportssolbriller til et nytt nivå. Modellen er laget av TR90, som sørger for at de både er lette, fleksible og tåler ekstreme temperaturer og intens trening. Spesialdesignede brillestenger og TPE sørger for komfortabel passform rundt hodet. Neseputene kommer i tre ulike varianter for å gi et godt tilpasset grep. Dette forhindrer at de sklir nedover nesen, enten du løper maraton, triatlon, svømmer eller beveger deg i høy hastighet i terrenget.

Tempos akustiske pakke er et teknologisk fenomen med den høyeste ytelsen i Frames-serien. En 22mm driver med full rekkevidde innebygd i hver av stengene sikrer både høyere og dypere lyd. Lyden er høy nok til at du fint kan sykle i 40 km/t samtidig som du lytter til musikk og følger med på trafikken og eventuelle advarsler. Med solbrillene er det også fullt mulig å høre på musikk, samtidig som du fører en samtale med treningspartneren din.

Frames Tempo er designet for å tåle flere typer forhold. Den passer under de fleste hjelmer, og er svette-, vær-, ripe- og splintresistente. Batterilevetiden er opptil åtte timer og lades opp med en USB-C-kabel som følger med. Glassene har polykarbonat med synlig lystransmisjon på 12 prosent. Følgende valgfrie glass er også tilgjengelige; Road Orange, et 20 prosent VLT-glass for bruk i medium sterkt lys som reduserer gjenskinn fra reflekterende overflater som vann og snø; Trail Blue, et 28 prosent VLT-glass som øker kontrasten og definisjonen i sterkt sollys; Twilight Yellow, et 77 prosent VLT-glass som slipper inn veldig mye lys, og er ideelt for bruk i skumring.

Nye Frames Tenor og Soprano

Førstegenerasjons Bose Frames forbløffet både industrien og kundene. De nye modellene Tenor og Soprano er enda bedre på stort sett alle områder. Tenor har et mindre, firkantet design, mens Soprano har subtilt cat-eye-design. I begge modellene er alle vinkler, materialer og komponenter nøye utvalgt og formet for å sikre høy kvalitet, forbedret utseende og suveren komfort. Dette er spesielt oppsiktsvekkende med tanke på at designen også huser og skjuler all elektronikk, inkludert to 16 mm høyttalere. Med disse solbrillene får du stilfullt design, som er perfekt balansert mellom vekt, motstandsdyktighet, passform og høyglanset finish.

Like imponerende som utseendet, er lydkvaliteten. Tenor og Soprano har vesentlig bedre bassrespons, slik at musikken gjengis med enda mer dybde og detaljer.

Tenor og Soprano er motstandsdyktige mot riper og knusing, og har en forlenget batterilevetid på fem og en halv time. De lades med en tilpasset pogo-pintilkobling, som følger med brillene. Glassene kommer i flere farger du enkelt kan bytte mellom: Mirrored Blue og Silver for Tenor, eller Rose og Purple-Fade for Soprano.

Alle Frames-modellene har bedre taleoppfattelse, volum-EQ og brukervennlige kontroller

Tempo, Tenor og Soprano har avansert taleoppfattelse. Det tidligere mikrofonsystemet er erstattet med et dual-beam-formet kledning som stenger ute vind, støy og andre samtaler i nærheten. Kombinert med en ny, digital signalbehandling, er resultatet merkbart. For all talekommunikasjon er stemmen din mer forståelig, og det er også enklere å kommunisere med telefonens taleassistent.

For at du skal kunne høre musikken din best mulig på ulike volumnivåer, har Frames en helt ny Volume Optimized EQ. Denne sikrer at lave frekvenser ikke forsvinner fra lydsporet når du lytter med lavt volum, samt at lyden ikke vrenges når du lytter med høyt volum. Med den integrerte berøringskontrollen er det enkelt å justere volumet opp og ned – ved å skyve fingeren fremover eller bakover på høyre brillestang. Alle de resterende kommandoene håndteres med tapping eller en multifunksjonsknapp på høyre brillestang.

Tempo, Tenor og Soprano blir et nytt tilskudd til de første modellene av Frames som ble lansert i 2018 – Alto og Rondo.

Om Bose Corporation

Bose ble grunnlagt i 1964 av Dr. Amar G. Bose, daværende professor ved Massachusetts Institute of Technology (MIT). I dag drives selskapet av samme overordnet mål som da det startet; gjennom langsiktig forskning og utvikling å utvikle ny teknologi til det beste for brukeren. Bose® står bak en rekke innovasjoner som har forvandlet, fornyet og utviklet produktkategorier innen lyd, men også andre områder. Bose-produkter i hjemmet, i bilen, i det offentlig rom og på farten, har i mange tilfeller blitt ikoniske, det har faktisk forandret måten folk lytter til musikk på.

Bose Corporation er privateid. Selskapets ånd av innovasjon, lidenskap for kvalitet og engasjement for en best mulig brukeropplevelse finnes rundt om i verden, overalt der Bose gjør forretninger.

Produktfotografering