BOSE KUNNGJØR SOFTWARE-OPPDATERING FOR QUIETCOMFORT-ØREPROPPENE

Dynamisk støyreduksjon, nye moduser for spesifikke aktiviteter, Spotify-integrasjon, Audio Control og enklere bytte mellom enheter

23. september 2021 — Bose kunngjør i dag en programvareoppdatering som forbedrer ytelsen og funksjonene til QuietComfort®-øreproppene. I den nye oppdateringen får man blant annet Bose AWARE-modus med ny ActiveSense™-teknologi, som sørger for at man hører verden tydelig rundt seg, og som videre reduserer høye forstyrrende lyder i øyeblikket det skjer, mens du går tilbake til å høre lydene rundt deg, når de høye forstyrrende lydene forsvinner. Oppgraderingen introduserer også nye moduser for spesifikke aktiviteter, enkel tilgang til Spotify, justeringer for lyd og enklere tilkoblinger for flere enheter. Støyreduksjonen og lydkvaliteten som ved lansering gjorde QC Earbuds berømt, opprettholdes naturligvis. 2.0.7 - programvareoppdateringen er tilgjengelig fra og med i dag gjennom Bose Music-appen, og er kompatibel med iOS og Android. Gratis for eksisterende og nye kunder.

Nye ActiveSense, nye moduser holder deg mer i øyeblikket

QC-øreproppene sørger for å holde deg til stede i øyeblikket. Det er fortsatt ulike nivåer for støykansellering fra 0-10, men med den nye programvareoppdateringen er de høyeste og laveste standardinnstillingene automatisk innstilt. 10 er QUIET, for maksimal støyreduksjon, mens 0 er AWARE, slik at du fortsatt kan høre deg selv og samtidig følge med på alt rundt deg. Denne funksjonen blir enda bedre når den kombineres med ny Bose ActiveSense-teknologi, som bruker digital signalbehandling og QC-mikrofoner for at lyder rundt deg passerer gjennom øreproppene, og kun stenger verden ute når harde lyder oppstår, og kun så lenge lydene varer. Det er ingen manuelle justeringer som må til for å høre musikk eller lytte til podcaster, når støy fra en buss eller et forbipasserende tog raser forbi. Det hele skjer dynamisk, uansett hvor du er, uansett hvor du går.

For "always on" støydemping lar Bose Music-appen deg matche støyreduserende nivåer til de nye modusene for bestemte aktiviteter eller steder. Dette kan for eksempel være: Commute, Focus, Home, Music, Outdoor, Relax, Run, Walk, Work, and Workout. To moduser kan også legges til som snarveier, slik at QUIET, AWARE og dine egne personlige preferanser er lett tilgjengelige med dobbelttrykk på venstre ørepropp, støttet av talemeldinger som bekrefter modusen du er i, mens du bytter mellom de ulike nivåene.

Spotify Tap, nye lydkontroller for musikkelskere

For musikkelskere har Spotify Tap blitt integrert, noe som gir Spotify-brukere umiddelbar tilgang til sin siste økt eller personlige spillelister med et enkelt trykk og hold - også på venstre ørepropp. For å justere bass-, mellom- og diskantfrekvenser er valgbar EQ nå et alternativ. Dette er også nytt i appen.

Flere enheter, færre trinn

2.0.7 - programvareoppdateringen forbedrer også hvordan QC-øreproppene fungerer med flere enheter. De husker de siste syv tilkoblingene og skifter sømløst fra den ene til den andre, uten å måtte koble fra manuelt først.

Om QuietComfort-øreproppene

QuietComfort-øreproppene ble først introdusert i september 2020, og satte med denne lanseringen en helt ny standard innen kategorien støydemping, lydkvalitet kombinert med komfort og stabilitet gjennom hele dagen. For innhold, samtaler eller tuning-out-funksjonen, definerte QC-øreproppene hva som faktisk er mulig fra en liten, personlig, bærbar enhet. De myke, men tette StayHear™ Max-øreproppene blokkerer fysisk lyd kombinert med flere mikrofoner som registrerer, måler og sender eventuelle resterende distraksjoner til en proprietær elektronisk brikke. Sammen med mikrotransdusere reagerer systemet med et presist, likt og motsatt signal på mindre enn en brøkdel av et millisekund. Resultatet er uten sidestykke, og skaper et tomt lerret for å lytte til musikk med dybde og detaljer som tidligere ikke var tilgjengelig.

QC-øreproppene selges for 2899 NOK, og er tilgjengelig i Triple Black og Soapstone, og i de to fargene Sandstone og Stone Blue kommer de i et begrenset opplag. De tilbyr opptil 18 timers batterilevetid (opptil 6 timer per lading, med ytterligere 12 timer ved bruk av ladeetuiet), bruker Bluetooth® 5.1 for en solid tilkobling og er IPX4-klassifisert for svette- og vannmotstand.

Om Bose Corporation

Bose ble grunnlagt i 1964 av Dr. Amar G. Bose, under sin tid som professor ved Massachusetts Institute of Technology (MIT). I dag drives selskapet med ett og samme overordnede mål som da det ble startet, nemlig å utvikle nye teknologier med reelle brukerfordeler gjennom langsiktig forskning og utvikling. Bose står bak en rekke innovasjoner som har endret, fornyet og utviklet produktkategorier innen lyd og andre ulike områder. Boseprodukter til hjemmet, bilen, på farten og offentlige miljøer har i flere tilfeller blitt ikoniske og endret hvordan musikk lyttes til.

Bose Corporation er privateid. Selskapets ånd for innovasjon, lidenskap for høyeste kvalitet og engasjement for best mulig opplevelse kan finnes over hele verden, uansett hvor Bose gjør forretninger.

Produktfotografering