7. september, 2022 – Varemerket som oppfant støyreduserende hodetelefoner, overrasker igjen. I dag annonserer Bose sine helt unike støyreduserende ørepropper – Bose QuietComfort® Earbuds II. Med Bose Custom Tune™ lydkalibreringsteknologi tilpasser QC Earbuds II lyd- og støykanselleringsytelsen seg til den unike formen for hvert øre – hvilket resulterer i en fantastisk lytteopplevelse og verdens beste støyreduksjon fra alle hodetelefoner – både trådløse og med ledning.

QuietComfort Earbuds II har et helt nytt design. Hver ørepropp har blitt en tredjedel mindre enn hva de var tidligere, veier 6 gra og kommer i et lommevennlig ladbart etui. For ytterligere personlige justeringer, inkluderes også et “Fit Kit” med et nytt todelt system med utskiftbare stabilitetsbånd og gummitupper – som gir maksimal komfort og brukervennlighet som QuietComfort er kjent for.

Bose QuietComfort Earbuds II vil være tilgjengelig i fargen Triple Black fra og med 29. september for 2999 NOK, og kan forhåndsbestilles fra og med i morgen, 8. september på bose.no. Fargen Soapstone vil også komme på markedet senere i år.

– Etter at støyreduksjon kom på markedet har vi vært opptatt av å flytte grenser innen teknologi, design og videre utvikling – QuietComfort Earbuds II er det siste resultatet av denne utviklingen, sier produktsjefen for Bose, Raza Haider. «Vi har stor tro på at lyd er det viktigste når det kommer til valg av produkter – den kan transportere deg til drømmekonserten din, bringe frem dine beste minner eller rett og slett få deg i godt humør. QC Earbuds II gjør akkurat dette. De er unikt tilpasset til deg – og leverer fabelaktig lyd som forbedrer opplevelsen betraktelig.»

CustomTune for forbedret lyd, støyreduksjon og bevisst modus med ActiveSense

CustomTune lydkalibreringsteknologi gjør sin debut i QuietComfort Earbuds II. Denne banebrytende innovasjonen utløses hver gang øreproppene fjernes fra etuiet og plasseres i ørene dine. En proprietær tone spilles, og en mikrofon inne i øreproppen måler øregangens akustiske respons. Denne informasjonen brukes deretter for å skreddersy både lyd-og støykanselleringsytelsen spesielt for deg – på under et halvt sekund.

For lyd, optimaliserer CustomTune lydfrekvensen fullt ut til de unike egenskapene for hvert øre, slik at lyden du hører er akkurat slik som artisten hadde tenkt – balansert lyd med nyanser, klarhet og dybde. For en kraftigere støyreduksjon kalibrerer CustomTune også støyreduksjonssignalet til ørene dine, hvilket gjør en betydelig ytelsesforbedring. Den forbedrer frekvenser som tidligere var vanskelig å redusere – som kolleger rundt deg, skrikende babyer på bussen eller distraksjoner på hjemmekontoret – nå forsvinner dette før du i det hele tatt visste det var der. CustomTune tilpasser seg omgivelsene dine i forhold til støy, slik at støyreduksjonen opprettholdes.

Den smarte personlige tilpasningen fra CustomTune forbedrer også Aware Mode med ActiveSense. Aware Mode lar omgivelsene passere gjennom øreproppene dine slik at det høres så naturlig ut som mulig. Og når det oppstår høye forstyrrelser i nærheten, reagerer ActiveSense med et riktig nivå av støyreduksjon - spesielt tilpasset for dine ører – for å redusere støyen så lenge den varer.

QC Earbuds II bruker fire mikrofoner i hver propp – én på innsiden og tre på utsiden – for å registrere, måle og sende uønsket støy til en elektronisk brikke som styrer algoritmen. Sammen med små trykksensorer, reagerer systemet med et presist, likt og motsatt signal på mindre enn en brøkdel av et millisekund. Resultatet er eksklusivt for Bose.

Nytt Fit Kit for komfort og stabilitet

Den revolusjonerende teknologien innen støyreduksjon er levert av QuietComfort Earbuds II, og sikrer en optimal passform til dine ører. QC Earbuds II skiller den tradisjonelle gummiproppen i et todelt system: et stabilitetsbånd som former seg til og er tilpasset ditt øre, og en paraplyformet silikonørepropp for å forsegle ved øreåpningen.

Bose Fit Kit settet som følger med QC Earbuds II, inkluderer tre størrelser på ørepropper og tre størrelser på stabilitetsbåndet – hvilket gir opptil ni tilpasninger for hver ørepropp. Og siden ingen ører er like, ikke engang på én og samme person – så er alle delene designet for å kunne byttes ut, slik at du finner en passform som passer for deg. Materiale og produksjonsteknikker som er brukt holder stabilitetsbåndene og gummiproppene myke, men likevel holdbare og enkle å bytte.

Et siste trinn for å sikre den ideelle passformen er en tilpasningstest tilgjengelig i Bose Music-appen. For en nøyaktig forsegling brukes den samme tonen som brukes av CustomTune-lydkalibreringen for å sjekke om det lekker lyd, slik at QC Earbuds II leverer den beste personlige tilpassede lyd-og støydempende ytelsen.

Kompatibilitet, tilkobling, levetid på batteri og mer

Bose QuietComfort Earbuds II passer både til Apple og Android-enheter. Stemmeopptak er forbedret og aktivert av en oppdatert støyfjerningsalgoritme og inkluderer Bluetooth®5.3-funksjonen, har en IPX4-klassifisering for svette- og vannavstøting, og fungerer med en mobilenhets innebygde stemmeassistanse. Øreproppene tilbyr opptil 6 timers levetid og tre ekstra ladeutganger fra dekselet. Øreproppene kan lades helt opp på en time gjennom dekselet, og 20-minutters lading vil kunne gi to timers avspilling. Dekselet kan lades helt opp på tre timer via en USB-C®.

Øreproppene har berøringskontroller på både venstre og høyre ørepropp som gir tilgang til vanlige kommandoer som spill av og pause innhold, volum, hopp over spor, svare eller avslutte anrop. I tillegg gir Bose Music-appen funksjonelle snarveier som støyreduksjonsmodus og justerbar EQ. Oppdateringer vil bli utgitt over tid for å legge til nye funksjoner og fordeler.

Bose er verdenskjent for sine førsteklasses lydløsninger for hjemmet, på farten og i bilen. Siden de ble grunnlagt i 1964 av Dr. Amar Bose, har selskapet vært dedikert til å levere fantastiske lydopplevelser gjennom innovasjon. Og selskapets lidenskapelige ansatte – ingeniører, forskere, musikkfanatikere og drømmere – har holdt seg forpliktet til troen på at lyd er den mektigste kraften på jorden; dens evne til å transformere, transportere og få oss til å føle oss levende. I nesten 60 år har denne troen drevet oss til å lage produkter som har blitt ikoniske, og endret måten folk lytter til musikk på.

Produktfotografering

Videoer