Hvis systemet er koblet til Wi-Fi-nettverket, men vises ikke i Bose Music-appen, kan du prøve følgende:
Gjelder for:
- Bose Soundbar 500
- Bose Smart Soundbar 700
- Bose Smart Speaker 500
- Bose Soundbar System Bundle
- Bose Home Speaker 300
- Bose Portable Smart Speaker
Lukk Bose Music-appen og åpne den på nytt
Kontroller at Bose-systemet og den enheten som kjører Bose Music-appen, er koblet til det samme nettverket. Hvis nettverksnavnet, passordet eller sikkerhetstypen nylig har blitt endret, kan du se emnet om å koble til et annet nettverk
Sjekk om Bose-systemet er innen rekkevidde av et kraftig Wi-Fi-signal. Hvis en nettverksforlenger, en forsterker eller et tilgangspunkt brukes, må du koble det fra for å finne ut om det er relatert til problemet. Når det er frakoblet, kobler du Bose-systemet til nettverket igjen ved å flytte det innenfor rekkevidde av hovedruteren, så sjekker du om det har blitt bedre
Start mobilenheten på nytt, og tilbakestill systemet ved å koble strømledningen fra strømuttaket. Vent i 30 sekunder, og koble strømledningen til igjen
Start ruteren på nytt ved å koble fra strømledningen i 30 sekunder
Internett-aktiverte enheter på det samme nettverket – som en Smart-TV, bærbar datamaskin, spillkonsoll, Blu-ray-spiller, nettbrett eller smarttelefon – kan bruke for mye av båndbredden. Hvis enheter som disse overfører store mengder data (dvs. strømmer video), kan dette redusere båndbredden for andre tilkoblede enheter, som for eksempel Bose-systemet
Du kan prøve å koble fra disse enhetene og deretter sjekke om det har blitt bedre.
Logg deg på ruterens innstillingsmeny og deaktiver midlertidig ruterens brannmur for å sjekke om den blokkerer funksjonaliteten til Bose Music-appen