Prøv følgende hvis du opplever problemer med å spille enkelte spor i musikkbiblioteket.
Gjelder for:
- SoundTouch 300 soundbar
- SoundTouch Wireless Link adapter
- SoundTouch 10 wireless speaker
- SoundTouch 130 system
- SoundTouch 120 system
- SoundTouch 20 wireless speaker
- SoundTouch® 20 system
- SoundTouch® 220 home theater system
- SoundTouch 30 wireless speaker
- SoundTouch® 30 system
- SoundTouch 520 system
- SoundTouch® Portable system
- SoundTouch SA-5 amplifier
- SoundTouch® Series II wireless adapter
- SoundTouch® Stereo JC system
- SoundTouch® 20 Series II Wi-Fi® music system
- SoundTouch® 30 Series II Wi-Fi® music system
- SoundTouch®-kontroller
- SoundTouch® Portable Wi-Fi® music system
- SoundTouch™ SA-4 amplifier-pakke
- SoundTouch® Stereo JC Series II Wi-Fi® music system
- Trådløs adapter for SoundTouch®
- Wave® SoundTouch® system
- Wave SoundTouch system IV
- Lifestyle 600 home entertainment system
- Lifestyle 650 home entertainment system
- CineMate® 120 system
- CineMate® 130 system
- CineMate® 520 system
- CineMate 220 home cinema system
- Lifestyle 525 Series II home entertainment system
- Lifestyle 535 Series II home entertainment system
- Lifestyle® 135 home entertainment system
- Lifestyle® 135 system II
- Lifestyle® 235 system II
- Lifestyle® 235 system III
- Lifestyle® 525 III system
- Lifestyle® 535 home entertainment system
- Lifestyle® SoundTouch® 135 entertainment system
- Bose Lifestyle SoundTouch 235 entertainment system
- Lifestyle SoundTouch 525 system
- Lifestyle SoundTouch 535 system
- VideoWave III 46
- VideoWave III 55
- SoundTouch 300 soundbar
- SoundTouch soundbar system
- Lifestyle 550 home entertainment system
Hvis sporene nylig ble lagt til, synkroniserer du musikkbiblioteket på nytt for å oppdatere de tilgjengelige sporene i biblioteket. For instruksjoner kan du se Synkronisere musikkbiblioteket
Hvis du bruker iTunes 12.2 eller nyere, åpner du iTunes og velger iTunes > Preferences (Preferanser) > Advanced (Avansert). I de avanserte innstillingene påser du at «Share iTunes-Library XML with other applications» (Del iTunes-bibliotek med andre applikasjoner) er valgt slik at iTunes-biblioteket er tilgjengelig for SoundTouch-systemet
Hvis datamaskinen som inneholder musikkbiblioteket, ble oppdatert til et nyere operativsystem, kan du prøve å fjerne og deretter legge til biblioteket på nytt i SoundTouch-kontoen:
- Åpne SoundTouch-appen på datamaskinen som inneholder musikkbiblioteket
- Velg ikonet Menu (Meny) (≡) øverst i venstre hjørne og velg «Settings (Innstillinger) > Music services (Musikktjenester) > Music Library (Musikkbibliotek)» (Merk: Hvis ikonet Menu (Meny) (≡) ikke er synlig på datamaskiner og nettbrett, kan det hende at menyen allerede er åpen
- Velg biblioteket som viser «This computer» (Denne datamaskinen)
- Velg «REMOVE MUSIC LIBRARY»(Fjern musikkbibliotek). En bekreftelse vises
- Velg «REMOVE» (Fjern)
- Legg til musikkbiblioteket i SoundTouch-kontoen. For hjelp kan du se Tillegging av musikkbibliotek i SoundTouch
Fastslå filtypen til lydsporet, og kontroller at det er et av de støttede formatene som er oppført nedenfor (Merk: Det er ingen kjente bithastighetsbegrensninger med disse formatene, men samplingfrekvensen er begrenset til 96 kHz):
- MP3
- AAC (med unntak av beskyttede filer)
- M4A (inkludert Apple Lossless [ALAC]-filer)
- WMA (uten WMA Lossless filer)
Filtyper som ikke støttes, vil enten bli konvertert, rippet på nytt eller gjenfunnet i en av de støttede formatene ovenfor
Hvis filen er en lydbok med «.m4b»-forlengelse:
- Finn filen på datamaskinen eller NAS-enheten
- Endre filforlengelsen fra «.m4b» til «.m4a»
- Legg filen til i musikkbiblioteket på nytt. Hvis du bruker iTunes, høyreklikker du på filen i iTunes og velger Get Info (Hent Info) > Options (Alternativer)» I Options (Alternativer), setter du «Media Type» til «Music» (Musikk)
- Synkroniser musikkbiblioteket på nytt. For instruksjoner kan du se Synkronisere musikkbiblioteket
Søk etter sporet i programmet som brukes til å administrere musikkbiblioteket (Windows Media Player eller iTunes), og sørg for at det kan spilles av programmet. Hvis ikke er det et problem med sporet
Nettskybasert lagring støttes ikke. Last i stedet ned ønsket spor fra skyen til datamaskinen eller NAS-enheten som inneholder musikkbiblioteket, og synkroniser deretter biblioteket på nytt. For instruksjoner kan du se Synkronisere musikkbiblioteket