6. februar, 2018

BOSE REDEFINERER SPORTSØREPROPPER MED TRÅDLØSE SOUNDSPORT FREE

6. februar, 2018 – I dag lanserer Bose et nytt tilskudd i porteføljen med hodetelefoner. Nye, trådløse SoundSport® Free, består av kun to små ørepropper som gir en enda bedre musikkopplevelse under trening. Nye SoundSport Free er tilgjengelig for salg fra 7. februar, og koster 2.199,00 kroner.

– SoundSport Free er det nærmeste vi kommer hva folk alltid har ønsket seg av sportsørepropper. De er små, robuste og fullspekket med teknologi som gir fantastisk lyd, og i tillegg til å forbli tilkoblet, er øreproppene gode å ha på og de holder seg på plass, sier Brian Maguire, Director, Bose on-the-go products.

SOUNDSPORT FREE-ØREPROPPENE

SoundSport Free kombinerer størrelse, ytelse, kraft og stabilitet i en trådløs modell som er designet for trening.

Øreproppene veien kun 18 gram, selv med StayHear-tuppene, og de er kun 3,125 cm høye og 3 cm dype. SoundSport Free har også fått et nytt antennesystem for å opprettholde maksimal signalstyrke med hverandre og telefonen eller nettbrettet som de er koblet til. Resultatet er en stabil rekkevidde på over ni meter, dermed kan du legge telefonen i lomma, gymbaggen, eller feste den på armen mens du trener. Kombinasjonen av en miniakustisk pakke, Boses digitale signalbehandling, volumoptimalisert EQ og et oppladbart litium-ion-batteri leverer SoundSport Free opptil fem timer kraftig og krystallklar musikk.

Øreproppene er designet for intense og fokuserte treningsøkter. StayHear®+ Sport-tuppene er laget for en sikker og fast passform. Med et solid design og IPX4-sertifisering for vann, takler de både fukt og svette, innendørs som utendørs, året rundt. Du har også enkel tilgang til telefonen din og talestyrt assistent, gjennom et enkelt trykk på knappen som sitter på den høyre øreproppen.

SoundSport Free er klare til bruk og enkle å finne, og har en lekker høyglanset finish. De har også en egen ladeboks som holder proppene på plass ved hjelp av magneter. Ladeboksen kan også brukes til oppbevaring og gir i tillegg to laderunder for opptil ti timer med ekstra batteri. Den nye funksjonen «Find My Buds» på Bose Connect-appen, gir deg oversikt over når og hvor proppene ble brukt sist slik at du enkelt kan finne dem igjen.

FARGER OG TILGJENGELIGHET

SoundSport Free kommer i tre farger: Trippel Sort, Midnattsblå & Sitron, og Lys Oransje & Midnattsblå. SoundSport Free selges i alle butikker som selger Bose, på Bose.no og hos autoriserte Bose-forhandlere.

OM BOSE CORPORATION

Bose ble grunnlagt i 1964 av Dr. Amar G. Bose, daværende professor ved Massachusetts Institute of Technology (MIT). I dag drives selskapet av same overordnede mål som da det startet; gjennom langsiktig forskning og utvikling av ny teknologi til det beste for forbrukeren. Bose® står bak en rekke innovasjoner som har forvandlet, fornyet og utviklet produktkategorier innen lyd, men også andre områder. Bose-produkter i hjemmet, i bilen, i det offentlige rom og på farten, har i mange tilfeller blitt ikoniske, det har faktisk forandret måten folk lytter til musikk på.

Bose Corporation er privateid. Selskapets ånd av innovasjon, lidenskap for kvalitet og engasjement for en best mulig brukeropplevelse, finnes rundt om i verden, overalt der Bose gjør forretninger.